10 טיפים לצריכה נבונה של תוספי תזונה


 


10 טיפים לצריכה נבונה של תוספי תזונה


למרות שתוספי תזונה אינם תרופות הרופא עשוי לרשום אותם על סמך בדיקה ואבחון של בעיה רפואית ספציפית 
 
1 גוון את מזונותיך.

בחר מגוון מזונות. ודא שהנך אוכל מכל סוגי המזונות: פחמימות, חלבונים ושומנים תוך הקפדה על כמות קלוריות סבירה. חשוב לצרוך מגוון ירקות ופירות מדי יום. תוספת ויטמינים ותוספי תזונה יעזרו למנוע חסרים אך אינם באים במקום המזון.

2 שאל את הרופא.

שאל את הרופא שלך איזה תוספים כדאי לקחת. על סמך היכרותו איתך ועם מצב בריאותך ובדיקת הרגלי התזונה שלך הוא האדם הכי מתאים להתייעץ איתו. אל תסמוך על דיילים או אנשי מכירות שהידע שלהם לא מספיק.

3 דע שיש שילובים מסוכנים.

אם הנך לוקח תרופות יחד עם תוספי תזונה היה מודע לאפשרות של השפעות גומלין ביניהם ותמיד התייעץ עם הרופא המטפל בך. לדוגמא:

קומדין (תרופה לדילול דם), אספירין (נמכר חופשי מעבר לדלפק), ויטמין ,E ג‘ינקו בילובה (תוסף תזונה) ואומגה 3 (תוסף תזונה) כולם מדללים את הדם. שילוב ביניהם עלול לגרום לדילול יתר ולדימום. אין זה אומר שאסור לשלב ביניהם אך חשוב להיות ערני לתופעות ותמיד להתייעץ עם הרופא המטפל בך.

4 זהירות לפני ניתוח.

אם הנך עומד לעבור ניתוח ונוטל את אחד המרכיבים הנ"ל או כל תוסף תזונה אחר דווח על כך לרופא בכדי שינחה אותך אם להפסיק לקחת אותם, מתי ולכמה זמן.

5 תוספי תזונה אינם תרופות.

זכור שתוספי תזונה כשמם כן הם, תוספים לתזונה. הם אינם תרופות למרות שאריזתם בכדורים או כמוסות עלול להטעות. במקרים מסוימים הרופא עשוי לרשום לך ויטמין או תוסף תזונה על סמך בדיקה ואבחון של בעיה רפואית ספציפית.

6 תופעות לוואי.

גם לתוספי תזונה יש תופעות לוואי. אם מופיעות אצלך תופעות כלשהן וודא שאינן קשורות לתוספים.

7 נוסחאות סודיות ותכונות פלא.

הזהר ממוצרים שלא מצוינת תכולתם או שמייחסים להם תכונות מופלאות שאינן מבוססות על הוכחות מדעיות. גם כשמציינים יעילות במחקרים יש לוודא שהמחקרים הם בעלי ערך מדעי. הרופא או הדיאטנית שלך יכולים לבדוק אם המחקר בעל ערך מדעי.

8 ממי לקנות.

הקפד לרכוש ויטמינים מחברות ידועות, ממקור אמין שמיצר לפי תקנים ובקרת איכות קפדנית.

9 יותר זה לא תמיד יותר טוב.

תוספי תזונה יכולים לעזור לספק את הכמות היומית הנחוצה אך יש לשים לב לא לצרוך כמויות גדולות מדי של ויטמינים ממקורות שונים. יש אנשים שחושבים שלקחת הרבה מדבר טוב ישפר את בריאותם. הדבר בלט במיוחד בצריכת כמויות גדולות של ויטמיןE שמצטבר בגוף היות והוא מסיס בשומן. סקירת מחקרים לגבי נטילת ויטמין E בחולים כרוניים הראתה שצריכה מעל 400 יחידות ליום לא רק שלא גרמה לשיפור אלא גרמה להשפעה הפוכה ודווקא לעליה בתמותה.

10 אל תאבחן בעצמך מחלות.

אם הנך חושב שאתה סובל מבעית בריאות כלשהי אל תנסה לאבחן ולטפל בה בעצמך. תמיד התייעץ עם הרופא שלך, יכולת האבחון שלו יותר טובה משלך. ספר לו על הבעיה, התופעות וענה על שאלותיו. יחד תגיעו להחלטות על הטיפול האופטימאלי.

 



מקור הכתבה: http://www.medportal.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 10 טיפים לצריכה נבונה של תוספי תזונה