10 מאכלים שנראים כמו איברים להם הם מועילים


 

 10 מאכלים שנראים כמו איברים להם הם מועילים  


כולם יודעים שפירות וירקות הם חיוניים עבור הגוף שלנו. אבל נראה כי חלק מהמוצרים משקפים את חלקי הגוף, וגם מספקים להם חומרי הזנה. צירוף מקרים? אולי ... למרות ש-10 המוצרים עליהם נדבר, משפיעים על הגוף כולו, אך יש גם צירופים מדהימים ומעניינים.

 

1.גזר - עיניים.

אם חותכים את הגזר לרוחב, קל לראות שהוא דומה לעין. מתברר שלעיסת גזר טובה לבריאות העיניים. יש בו ויטמינים ונוגדי חמצון רבים כגון בטא קרוטן, אשר מצמצמים את הסבירות של ניוון של גופיף הצהוב, אשר זה הגורם לאיבוד ראייה אצל אנשים מבוגרים.

 

2. אגוז מלך - המוח

אגוז המתקתק ומלא הקמטים, משפיע לטובה על המוח. הוא אפילו  מזכיר אותו במראהו. אפילו חלוקת אגוז מלך לשני החצאים דומה לחלוקה של המוח לאונה ימינית ושמאלית. והדמיון אינו מפתיע,לא סתם אגוזי מלך נקראים "מזון למוח". יש להם תוכן גבוה מאוד של חומצות שומן אומגה 3 המסייעים לשמור על תפקודו.


3. סלרי - עצמות

 גבעולים הארוכים של סלרי נראים כמו עצמות, והם גם מועילים להן. סלרי - מקור של חומר, שהוא חלק מהמבנה המולקולרי של העצמות. עוד צירוף מקרים מוזר:  העצמות, כמו גם סלרי, מכילים 23% נתרן.


 
4. אבוקדו -  הרחם

הצורה של האבוקדו דומה לרחם. אבוקדו טובים לפוריות. הוא גם מקור טוב לחומצה פולית, אשר מפחיתה את הסיכון של דיספלזיה בצוואר הרחם, אשר מקדימה את הסרטן.


5. צדפות - האשכים

מתברר שצדפות שנראות כמו אשכים, ממש טובות עבור איברי המין הגבריים. מחקרים שנערכו בהולנד, גילו שאם מוסיפים לתזונה חומצה פולית ואבץ, הכלולים בצדפה בכמות גדולה - תהיה השפעה משמעותית על שיפור איכות הזרע אצל גברים.

 

6. אשכוליות - שדיים

הדמיון בין הדרים לחזה האישה יכול להיות יותר מצירוף מקרים. אשכוליות מכילות חומר הנקרא לימונויד, אשר מעכב את ההתפתחות של סרטן השד.

 

7. עגבניות - לב

אם לחתוך עגבנייה, אפשר לראות שיש לה כמה חדרים המזכירים את מבנה הלב. מחקרים הראו כי ליקופן, אשר נמצא בעגבניות, מפחית את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם אצל גברים ונשים. וגם, אם מערבבים את העגבניות עם מעט שמן זית, אפשר להגדיל את הספיגה של הליקופן על ידי הגוף כמעט פי עשרה.

 

8. יין אדום - דם

יין אדום, שהוא עשיר בחומרים נוגדי חמצון ופוליפנולים, גם נראה כמו דם. כששותים אותו, באמת מתמלאים בדברים בריאים שיגנו עליכם מפני חומרים הרסניים בדם, כאלה כמו הכולסטרול LDL, אשר יכול לגרום למחלות לב. יין אדום מכיל גם חומרים לדילול הדם, אשר מצמצמים את מספר קרישי הדם, הקשורים למחלות לב וכלי דם ולשבץ.

 

9. זנגביל - קיבה

שורש זנגביל קצת מזכיר את איבר העיכול הזה. ידוע מזמן שזנגביל מסייע להילחם בסימפטומי הרעלה, בחילות והקאות. חוקרים מדנמרק גילו כי אבקה מהשורש הזה מונעת בחילות והקאות, אפילו במקרים שבהם הם חזקים מאוד, ומצריכים אשפוז. זנגביל זה גם עזרה גדולה בשביל בחילות הריון.

 

10. בטטות - לבלב

תפוח אדמה מתוק מוארך דומה מאוד ללבלב, וגם תורם לפעילות בריאה שלו. הוא מכיל הרבה בטא קרוטן, שהוא נוגד חמצון רב עוצמה המגן על כל רקמות הגוף, ובמיוחד על הלבלב מפגיעות שקשורות לסרטן או להזדקנות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אוכל >> 10 מאכלים שנראים כמו איברים להם הם מועילים