אבוקדו מציל חיים


 

                                        אבוקדו  מציל  חיים


תמיד ידענו שאבוקדו טעים, בריא וחשוב.
 עכשיו נלמד שהוא גם מציל חיים. זאת כבר סיבה רצינית שנמשיך ואולי נגביר את השימוש בו ושתהיו לי בריאים.
 מחקר חדש - האבוקדו... מציל חיים !!!
 לפי מחקר חדש שנערך ביפן, מתברר שאבוקדו מגן על תאי הכבד . חוקרים האכילו חולדות מעבדה עם מגוון ירקות שונים ואחר כך הזריקו להם חומר כימי שפוגע בתאי כבד. הנזק הקטן ביותר נגרם לקבוצה שאכלו אבוקדו.
 החוקרים גילו 3 חומרים באבוקדו שיכולים להסביר את ההשפעה ההגנתי של הפרי וממשיכים לחקור אותו בתקווה לפיתוח תרופה למחלות כבד שונות. אין צורך לחכות לתרופה - פשוט עדיף לאכול את האבוקדו השלם! במוצרים מן הטבע קיימת סינרגיה ה בין כל הרכיבים (יחס מיוחד בין הרכיבים שבו כל רכיב מחזק את השפעתו של השני) ואנחנו מאבדים אותה ברגע שמבודדים אותם.
 

עוד סיבות לאכול אבוקדו :

     מחקרים אחרים מראים שלאבוקדו יש סגולות גדולות נוספות. האבוקדו הוא בין הפירות עם ריכוז נוטריאנטים הגבוה ביותר, ויש לו הכי הרבה ויטמין E , מגנזיום ואשלגן מבין כל הפירות. מגנזיום חיוני   למערכת הלב וכלי הדם, לעצמות חזקות ולמניעת סוכרת . באבוקדו יש פי 20 כמות מגנזיום משאר הפירות האחרים. ויטמין E חשוב גם לבריאות הלב וכלי הדם. הוא אנטי-אוקסידנט חשוב ששומר גם על מערכת העצבים. מחקרים רבים מצביעים על תפקודו במניעת אלצהיימר ופרקינסון .
 אשלגן חשוב לאיזון נוזלים בגוף יחד עם נתרן, אך בתפריט המודרני שלנו,
 אנחנו מקבלים פי 2 נתרן מאשלגן והתוצאה היא עלייה בלחץ הדם. אכילת
 אבוקדו, העשיר מאוד באשלגן, יכולה לאזן את היחס בין נתרן לבין אשלגן ולמנוע לחץ דם גבוה .

 

 הורדת רמת כולסטרול :

 אנשים רבים נמנעים מאכילת אבוקדו בגלל אחוז השומן הגבוה שלו. זה נכון. אבוקדו עשיר בשומן. אבל, השומן שלו הוא חד-בלתי רווי, (כמו שמן זית) בריא מאוד ובעצם מוריד את הכולסטרול  LDL  ומעלה את הכולסטרול  HDL .
 במחקר אחר התגלה, שהוספה של אבוקדו לתפריט (ללא שום שינוי נוסף) גרם לירידה בכולסטרול  LDL ובכולסטרול הכללי וגרם לעלייה בכולסטרול  HDL ב- 11% בתוך שבוע אחד.
 איך זה יכול להיות?
 האבוקדו עשיר במיוחד בפיטוסטרולים, שזה הכולסטרול של הצמחים. הפיטוסטרולים חוסמים ספיגה של כולסטרול מן החי. יש באבוקדו ריכוז סיבים מסיסים במים הגבוה ביותר מכל הפירות, ותפקיד הסיבים מסוג זה הוא לנקז כולסטרול מהגוף .

 

 עוד סגולות :

 אבוקדו משפר את יכולת מערכת העיכול לספוג נוטריאנטים מהאוכל.
 במחקר אחר הוכח, שהוספת 1/2 אבוקדו לסלט העלתה את ספיגת הנוטריאנטים הבאים:
 עלייה בספיגת אלפא-קרוטן פי- 8.3
 עלייה בספיגת בטא-קרוטן פי- 13.6
 עלייה בספיגת לוטאין פי- 4.3

אל תהססו להכניס אבוקדו לתפריט היומי שלכם !


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אוכל >> אבוקדו מציל חיים