קוטקה – כיסוי עבור הפין



קוטקה – כיסוי עבור הפין

קוטקה (Koteka) - מעין נרתיק עבור הפין (Fallokript), אשר באופן מסורתי לובשים הגברים של שבטים מסוימים בגיניאה החדשה, במטרה לכסות את איברי המין שלהם. הם עשויים בדרך כלל מדלעת יבשה, אך יכולים להיות מיוצרים גם מפירות של צמחים אחרים. אל בסיס הקוטקה מחוברת לולאה קטנה העשויה  מחבלים טבעיים, אשר נקשרת סביב שק האשכים. הלולאה השנייה נקשרת סביב החזה או הבטן, ומתחברת לחלק המרכזי של קוטקה.

יש מגוון  רחב של נרתיקי הקוטקה, והם שונים בצורתם ואורכם. נערים וגברים יכולים ללבוש קוטקה ישרה וקצרה, וגודלה יכול לנוע בין 10 ל-20 ס"מ – קוטקה כזאת שמים בדרך כלל במהלך עבודה נמרצת או במהלך קרב.

קיימות קוטקות יותר ארוכות וישרות, שאורכן מגיעה ל-60 ס"מ ויותר, וגם קוטקות מעוקלות ובגודל בינוני.
הבנים מתחילים ללבוש קוטקה בדרך כלל בגיל 4 – 5, וממשיכים לאורך כל החיים. הם מסירים את הקוטקה רק לשם מתן שתן וקיום יחסי מין.

בגדול, לקוטקה אין שום משמעות סמלית. הדברים האלו משמשים רק כדי לכסות את איבר המין הגברי. עם זאת, בקרב שבטים מסוימים, מוצאים להם שימוש נוסף. לדוגמה, נציגי עם איפו (Eipo), כאשר כועסים מאוד או פוחדים ממשהו – תופסים בידיהם את הקוטקה. לפעמים הם אפילו מחלישים את החבל שבאמצעותו קוטקה מחזיקה על הגוף, קופצים ומנופפים בה, ככל הנראה כדי להרגיז את האויב.

ניתן להבחין בין שבטים רבים בדרך בה הם לובשים את הקוטקה: אם היא מכוונת ישר ולצד, כלפי מעלה או בזווית מסוימת. קוטר קוטקה משמש גם כסימן ההיכר. ובניגוד לאמונה הרווחת, אין כמעט שום קשר בין הגודל של קוטקה ו... המעמד החברתי של בעליו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עם ועדה >> קוטקה – כיסוי עבור הפין