הכפר השעיר


הכפר השעיר

"הכפר עם השיער הארוך ביותר בעולם" שנמצא בסין

בכפר הסיני הזה ישנם כ- 82 משקי בית, בהם חיה קבוצה אתנית "יאו". היא קיבלה את שמה מן הלבוש המסורתי האדום.

כפר יוצא הדופן, מושך אליו תיירים רבים. כמו בהרבה כפרים סיניים אחרים, Huangluo מושך הודות לביצוע מסורות עתיקות. כך, עבור הנשים מהכפר – שיערן הוא הנכס היקר ביותר. הכפר נכנס לספר השיאים של גינס בתור הכפר עם השיער הארוך ביותר בעולם. וזה לא מפתיע, בהתחשב באורך ממוצע של השיער של תושבי המקום, שהוא - 1.7 מ'. השיער הארוך ביותר מתוך 120 נציגות של המין היפה הוא באורך 2.1 מ'.

בני היאו מאמינים, ששיער ארוך מביא אריכות ימים, עושר ומזל. כמה שהשיער ארוך יותר, כך יותר מאושרת תהיה האישה.

השיער משחק תפקיד חשוב בחייהן של נשות יאו. עוד לפני כמה שנים שיערן נחשב ליקר עד כדי כך, שמלבד בעלה וילדיה אף אחד לא הורשה לראות את שיערה של האישה. בקיץ ובסתיו, כאשר הנשים הלכו לנהר כדי לחפוף את השיער, הן הסתירו אותו תחת צעיפים כחולים, כי רק האדם שאמור להפוך לבעל שלהן היה אמור לראותו.

ליהנות מהיופי של השיער הנשי המדהים, הגבר יכל לא לפני יום החתונה. אם תייר זר או תושב מקומי במקרה היה רואה את השיער של האישה - הוא נאלץ לחיות שלוש שנים במשפחה בתור גיס. אבל כל המסורות האלה בוטלו בשנת 1987, ועכשיו נשות יאו גאות להציג את השיער המדהים שלהן, מבלי לדאוג לתוצאות.

נציגות קבוצה אתנית יאו, יכולות לחתוך את השיער רק פעם אחת בחייהן, כאשר הן מגיעות לגיל 16 ומקבלות את הזכות להתחיל ולחפש בעל. עם זאת, את השיער הזה לא זורקים. הסבתא של הבחורה צריכה לעשות ממנו כיסוי ראש דקורטיבי מיוחד. כאשר בחורה מתחתנת, היא נותנת לחתן את שיערה, ואז הוא הופך לחלק מהתסרוקת היומיומית שלהן.

תסרוקת כזו מורכבת משלושה חלקים. אחד מהם - שיער רגיל שגדל עם כל יום שעובר. השני – הוא "כובע" מיוחד. ולבסוף, השלישי – זו פאה העשויה משיער שנשר במהלך היום, אותו האישה אוספת בקפדנות. שלושת הדברים האלה נאספים לתספורות מסובכות, אשר מצביעות על המצב החברתי של האישה.

אם השיער פשוט עטוף סביב הראש, משמעות הדבר הוא שהאישה נשואה, אך אין לה ילדים. אם השיער אסוף בצורת עיגול קטן בעורף - סימן שיש לה בעל וילדים. אם האישה מכסה את ראשה במטפחת - היא בחיפוש אחר החתן.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עם ועדה >> הכפר השעיר