10 דברים שחייבים לראות בוונציה!


 

 

 

10 דברים שחייבים לראות בוונציה!


ונציה - היא עיר אשר מעולם לא תתעייפו ממנה, ולא משנה כמה זמן תבלו שם. וכמה זמן שלא תשהו בה - עדיין לא יהיה לכם מספיק זמן כדי לבקר באפילו חצי מכל פלאי וונציה. אבל ישנם 10 דברים, שאפשר להספיק לראות במשך זמן סביר, ובכך להבין את הייחודיות של העיר הזאת.


1. לבקר בקרנבל

לקרנבל ונציה יש היסטוריה של 900 שנה, והוא נחשב לאחת החגיגות המעודנות והאלגנטיות ביותר בעולם. החג מתחיל שבועיים לפני תחילת צום הגדול של הכנסייה הקתולית, ונמשך עד "יום שלישי השמן". כל שנה, כדי לראות את הקרנבל הקסום הזה, מגיעים לעיר יותר ממיליון צופים. בימים אלה, ונציה כולה הופכת לבמת תיאטרון יחידה, שבה כולם הופכים להיות גם צופים וגם שחקנים.

 

2. לעבור בפיאצה סן מרקו

הכיכר המרכזית של ונציה, סן מרקו, הוא כנראה המקום המפורסם ביותר של העיר הזו. הקתדרלה הראשונה של סן מרקו נבנתה כאן במאה התשיעית. ליד הקתדרלה נמצא המבנה המרכזי המפואר של ונציה - ארמון הדוג'ה. האזור כולו נחשב להרכב האדריכלי העיקרי של ונציה. ועוד תכונה מפורסמת של בפיאצה סן מרקו - עדר ענק של יונים.  מספיק שבן-אדם יעצור לכמה דקות - היונים מתחילים להתיישב ישירות על כתפיים וזרועות שלו.

 

3. לבקר בארמון הדוג'ה

אם אתם הגעתם לונציה, אז כמובן תגיעו לכיכר סן מרקו. ואם אתם כבר שם, אז בוודאי תיכנסו ארמון הדוג'ה, ואפילו התור העצום של כל מי שרוצה לחקור את מבנה מלכותי לא יעצור אתכם. הארמון היה מקום מגוריו של הדוג'ים הוונציאנים במשך כמעט עשרה מאות שנים, עד שנת 1797, שבה נפוליאון כבש את ונציה וביטל את התואר האציל. על בנייתו של הארמון ועיצוב הפנים שלו, עבדו האומנים המוכשרים של איטליה. מלבד אולמות מרהיבים, שכל אחד מהם הוא יצירת אמנות, בארמון היו שני בתי כלא נוראים: אחד במרתף, והשני תחת קורת גג העופרת של הארמון.


4. לשוט בגונדולה

גונדולה - זה סמל נוסף של ונציה. העיר עומדת ממש על המים, והסירות האלו, עד לאחרונה היו כלי תחבורה הציבורית העיקריים. הקלאנים של גונדוליירים התגבשו במשך מאות שנים, וכיום אין אנשים "מבחוץ" במקצוע הזה. מסע בגונדולה בתעלות של ונציה – לכולם זו תהיה חוויה בלתי נשכחת. עם זאת, המסע האגדי הוא יקר למדי: כ - 40 דקות של הטיול יעלו לכם כמעט 80 יורו. המחיר הזה הוא סטנדרטי, ורק המאסטרים האמיתיים של מיקוח יכולים לקבל הנחה של 5-10 יורו.

 

5. לראות את "הגטו החדש"

למרבה ההפתעה, הגטו היהודי הראשון בעולם נוסד בוונציה. גם המילה "גטו" – זה עיוות של המילה הונציאנית "ג'טו", שפירושה "סיג" (בדיוק באותם ימים, במחוז קנרג'ו היו מחסנים של סיג). בשנת 1516, הממשלה של הרפובליקה של ונציה, בעקבות פקודה של האפיפיור, אסרה על יהודים להתיישב בוונציה עצמה. כל יהודי ונציה הועברו לאי נפרד, שבינו לבין העיר קשרו שלושה גשרים. בלילה, שערי הגשרים ננעלו. המקומות האלה היום לא מאוד פופולרי בקרב מדריכי הטיולים, אבל הם בהחלט יכולים לספר הרבה על ההיסטוריה האמיתית של ונציה.

 

6. ביקור באי בוראנו

האי השכונתי של ונציה נמצא שבע קילומטרים ממרכז העיר. כרטיס הביקור שלו – זה בתים צבעוניים. וגם בוראנו מפורסם בכל רחבי העולם בזה, שכבר מאות שנים אורגים שם את התחרה הוונציאנית המפורסמת.


7. לבקר באי של טורצ'לו

במאה העשירית, אוכלוסיית של האי היתה יותר גדולה מזו של האוכלוסייה של ונציה עצמה. אבל עקב סיבות טבעיות במאה ה-12, הנמל של האי התמלא ברפש, והוא הפך ל-"הלגונה המתה". מלריה התחילה להשתולל על האי, והתושבים החלו לאט לעבור לאיים אחרים. היום חיים על האי כ-60 דייגים. מתוך כל מבנים מימי הביניים, רק 4 שרדו עד ימינו, אבל כאן אפשר לראות את המוזאיקה הביזנטית הטובה ביותר בצפון איטליה.


8. לרכוש מוצר מזכוכית מוראנו

זכוכית מוראנו מאז ומתמיד הביאה את התהילה לוונציה. בשנת 1291, הורו שלטונות העיר ליוצרי הזכוכית להעביר את בתי-המלאכה לאי מוראנו. זה היה כדי לשמור את סודות הייצור מהמתחרים ובשביל בטיחות מאש. וכדי לכפר על העובדה שיוצרי הזכוכית לא יכלו לנדוד, הם קיבלו הרבה הטבות אחרות - עד אישור לחתן את בנותיהם עם אנשים ממוצא אצילי. היום, גם כמו בשנים רבות לפני כן, זכוכית מוראנו נחשבת בעולם למוצר עילי.


9. לבקר בחופים החוליים של לידו

לידו – זו שרשרת שלמה של איים, אשר אפילו בוונציה נחשבים ל-"אתרי ספא". הכי מפורסמים זה החופים החוליים של האי המרכזי. בדיוק על האי הזה, מידי שנה, בחודש ספטמבר, עובר פסטיבל קהולנוע העתיק ביותר בעולם - פסטיבל הסרטים בוונציה.

 

10. לאכול גלידה בשקיעה

אומרים שהגלידה האיטלקית (Gelato) - זוהי גלידה הכי טעימה בעולם. והדרך הטובה ביותר לאמת את העובדה הזאת - היא לאכול כמה מנות בבית קפה בלגונה, בזמן שאתם מתפעלים מהיופי המדהים של שקיעה ונציאנית.

 



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> עם ועדה >> 10 דברים שחייבים לראות בוונציה!