הכלות הקטנות



 

 

 

הכלות הקטנות

 

נישואים מוקדמים הם נורמה בכפרים קטנים במדינות מוסלמיות. לאחר חגיגת החתונה שלהן עם קרוביהן, הכלות הקטנות שמות את הרעלה ונכנסות לחיים חדשים.


1.

"בכל פעם שראיתי אותו - התחבאתי. אני נגעלתי מלראות אותו". - כך טגאני (בוורוד), נזכרת בימים הראשונים של נישואיה למג'יד, כשהייתה בת שש, והוא היה בן עשרים וחמש. האשה הצעירה הצטלמה יחד עם חברתה לכיתה לשעבר - ג'אדה, (שהפכה גם לכלה קטנה), לא רחוק מהבית שלהם בהרים של חאג'.

 

2.

לאחר חגיגות החתונה עם קרובי משפחה, הכלות התימניות סידאבה וגליום לובשות רעלה והולכות לחיות עם בעליהן. "כמה מנערות הכפר, מסתכלות על הנישואין כעל בריחה מן השליטה המוחלטת של בני משפחותיהן". - אומר פעיל אחד מצנעא.

 

3.

הבנות בקבוצה הזו של הכלות הצעירות מכפר בתימן המערבי - היו שקטות וביישניות, עד שהשיחה לא הפכה להיות בקשר לחינוך. רוב הבנות, שנישאו בגיל 14-16, מעולם לא למדו בבית ספר, אבל אומרות שהן עדיין מקוות שיוכלו לקבל השכלה.

 

4.

אסיה, האמא בת ה-14, רוחצת את תינוקה בביתה בחאג', ובתה בת השנתיים משחקת לידה. אצל אסיה, הדימום נמשך והיא מאוד חלשה מאז הלידה, ואין לה חינוך או גישה למידע על איך לטפל בעצמה ובבריאותה.

 

5.

נודג'ד עלי הייתה בת 10, כאשר היא נמלטה מן הבעל המענה שלה, שהרבה יותר מבוגר ממנה. במונית היא הגיעה לבית המשפט בצנעא, תימן. הילדה האמיצה הפכה לגיבורה לאומית - לוחמת למען זכויות הנשים. עכשיו הם התגרשו, והיא חזרה הביתה למשפחתה ושוב הולכת לבית הספר.

 

6.

קצינת משטרת קנדהאר - מללאי קקאר - עוצרת אדם אשר שוב ושוב תקף את אשתו בת ה-15 בסכין בגלל שלא צייתה לו. "לא יעשו לו שום דבר" אמרה קקאר, כאשר נשאלה על מה יקרה עם האיש הזה. "גברים הם המלכים כאן". קקאר נרצחה מאוחר יותר על ידי הטליבאן.

 

7.

כבר הרבה אחרי חצות, כאשר מעירים את רג'אן בת ה-5 ונושאים אותה לחתונתה. נישואי ילדים הם בלתי חוקיים בהודו, לכן טקסים כאלה נערכים לעתים קרובות בשעות הקטנות של הבוקר. הם בגדר סוד, עליו שומר הכפר כולו.

 

8.

רג'אן וחתנה הקטן בקושי מסתכלים אחד על השני בזמן שהם נישאים לפני האש הקדושה. לפי המסורת, הכלה הצעירה ממשיכה להתגורר בבית עד גיל ההתבגרות, כאשר הטקס השני יציין את המעבר שלה לשליטה מלאה של בעלה.

 

9.

למרות שנישואים מוקדמים הם הנורמה בכפר נפאלי קטן שלה, סוריטה בת ה-16 צורחת במחאה, כשהיא עוזבת את הבית המשפחה, ומובילים אותה לכפר של בעלה החדש.

 


10.

כאשר ההורים של סוניל, המתגוררת ברג'סטאן, בהודו, אירגנו את נישואיה בגיל 11, היא איימה לדווח עליהם למשטרה. הם ויתרו, וסוניל, שעכשיו כבר בת 13 - נשארה בבית הספר. "החינוך ייתן לה יתרון" - אומרת אמא שלה עכשיו.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עם ועדה >> הכלות הקטנות