הקנס/מס על המים


היטל הבצורת שהנו קנס/מס לכלל תושבי המדינה הינו גזירה בסך מאות ואלפי שקלים שניתן להימנע ממנה אם ננקוט בצעדים שיתוארו להלן. ברצוני להדגיש כי צרכן שישלם את ההיטל/קנס לא יוכל לקבל את כספיו בחזרה. רק צרכנים שלא ישלמו יימנעו מההיטל. להלן מה שנדרש כדי להימנע מהתשלום:

א. מבטלים את הוראת הקבע לגורם המוניציפאלי (עירייה/מועצה מקומית/אזורית) – יש לבטל את הוראת הקבע באופן מיידי בטרם הגעת הוראת החיוב של הרשות לגורם המשלם (בנק/כרטיס אשראי).
ב. משלמים בהוראה ידנית רק את הסכום של הצריכה הרגילה לרשות העירונית.
ג. אין לשלם את השובר של היטל הבצורת.
ד. דורשים מהרשות המקומית את קריאת המונה של מועד תחילת הטלת ההיטל - הרשויות כלל לא ערכו קריאת מונים בתאריך 15.07.2009 - שלב זה אופציונאלי רק אם הרשות תבקש בצורה כלשהי את ההיטל. אם הרשות המוניציפאלית לא ערכה קריאת מונה בתאריך 15.07.2009, אין להם זכות לבצע הערכה של קריאת מונה לצורך חיוב היטל הבצורת.

הרשויות המוניציפאליות הודיעו כי לא יפתחו בתהליכים לגביית ההיטל, אלא רק יעבירו לאוצר את ההיטל שיגבה. אי תשלום ההיטל ימנע מהרשויות להצטרף להסדר הגבייה. כלומר, רק "פרייארים" שישלמו את ההיטל יממנו את המס הנוסף של הממשלה!
מאחר וכל אחד מהצרכנים משתדל לחסוך - המשימה של חיסכון בצריכת המים יושג, כעת נותר רק למנוע מהאוצר לקבל את המס הבלתי צודק .
עד כאן ההסבר כיצד להימנע מההיטל - בהמשך, הסבר על אי הצדק בהטלת ההיטל לאלו שלא מתעייפים מקריאת מסמך ארוך.

הקנס/ מס שהוטל עלינו הצרכנים אינו צודק ואינו מוסרי מהסיבות הבאות (רשימה חלקית):
א. אנו נדרשים לשלם את מחיר הרשלנות הניהולית של קברניטי המדינה והפקידות המקצועית הבכירה אשר החליטו כבר בשנת 2002 על התפלת מים מסיבית אך בפועל לא הוקמו מפעלי התפלה כנדרש. חונכנו לקחת אחריות על מעשינו – איני מבין מדוע עלינו לשלם מס כבד על אחריות של אחרים בעוד שהאחראים עדין יושבים על כיסאותיהם ומדושנים ממנעמי השלטון....
ב. היטל הבצורת הנו למעשה מס כבד נוסף ולא אמצעי לטיפול בבעיית המים – הכסף מועבר לאוצר ולא לקידום נושא מצוקת המים.
ג. המס אינו מבדיל בין סוגי צרכנים בעלי צרכים שונים אלא מתוקצב לפי נפש כאילו כולם גרים בדירה בבית משותף.
a. אין התייחסות נאותה לבעלי בתים פרטיים – האם בהחלטת המחוקקים הייתה כוונה להפוך את כל הגינות בארץ ליבשות - האם כוונתם להס



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כלכלה >> הקנס/מס על המים