שוברים מיתוסים הקשורים לדיאטות


שוברים מיתוסים הקשורים לדיאטות

אתם יודעים הרבה על הרגלי תזונה בריאים, שומרים על תזונה נכונה ואוכלים רק מזונות בריאים. אבל הנה הבעיה: צעדים "בריאים" אלה לא תמיד עוזרים לכם להשיג את המטרה העיקרית – הגוף המושלם. אולי הידע שלכם על החיים הבריאים כבר מיושן במידה מסוימת? אחרי הכל, תורת התזונה המודרנית אינה עומדת במקום! והמחקרים האחרונים מבטלים את מה שרובנו חשבנו לנכון.


1. לארוחת בוקר - פחמימות בלבד.

לא.
עד לאחרונה, תזונאים רבים יעצו לצרוך מזון עשיר בפחמימות בבוקר - זה כביכול נותן לכם אנרגיה לכל היום. אבל מחקר שנעשה לאחרונה, מצביע על כך שהחלבון הוא מועדף לארוחת הבוקר. העובדה היא, שבכבד שלנו נשארת כמות מסוימת של גליקוגן מאתמול – שזה חומר הנוצר במהלך העיבוד של הפחמימות. אם הגוף לא משתמש לצרכיו בכל הגליקוגן שהוא קיבל – הוא מאחסן אותו בכבד. לאחר ארוחת בוקר עשירה בחלבונים, הגוף שלכם ישתמש בו. בנוסף, החלבונים מפעילים את תהליכי חילוף החומרים בגוף שלכם.
לכן, לארוחת בוקר טובה ומזינה יתאימו חביתה, גבינת קוטג', יוגורט או מוצרי חלב אחרים ודייסת חלב. ארוחת בוקר צריכה לכסות 25% מצורכי האנרגיה היומיים. ואם אתם שומרים על דיאטה – אל תזלזלו בארוחת הבוקר, כי היא זו שתמנע מכם אכילת יתר לאורך כל היום.


2. תה ירוק שורף שומן

לא.
תה ירוק הוא באמת מאיץ את חילוף החומרים, אך אינו יכול לשרוף את השומנים. לכן לא צריך לשתות אותו בליטרים – כך תוכלו להזיק לגופכם כי הוא יכול "לשטוף" אל מחוץ לגוף את האשלגן והנתרן. חומרים אשר נמצאים בתה ירוק יכולים גם לקשור ולהוציא כמה יסודות קורט. אותו האפקט נוצר מההשפעה המשתנת של התה. לאחר שתיית תה, רבים מאתנו נמשכים למשהו מלוח – זה בגלל שהגוף מנסה לפצות על חוסר של חומרים שהוא צריך. תה ירוק מכיל הרבה קפאין (כ -50 מ"ג לכוס), שכמותו לא צריכה להיות מעל 300 מג ביום. לכן, הנורמה היומית של תה ירוק – זה לא יותר מ- 5-6 כוסות ביום.


3. סוכר מזיק לבריאות

לא.
מוצר זה נחוץ לגופנו בדיוק כמו האחרים. השאלה היחידה היא איכותו וכמותו. הסוכרים הבריאים יותר הם פרוקטוז ולקטוז: נהוג להאמין שהם מתפרקים ללא נזק לגוף. עם סוכרוז (שנמצא בסוכר רגיל) המצב קצת קשה יותר – את צריכתו צריך להגביל. אם אתם אוכלים סוכר בכמות שהלבלב שלכם מסוגל לעבד – הסוכר הזה מפורק לגלוקוז ונשרף. מה שלא נשרף, מאוחסן בכבד כגליקוגן – לשם גיבוי.
המדענים מצאו, שצריכה יומית של יותר מ -120 גרם של פחמימות פשוטים (שכוללים סוכר) במשך 20 שנים - תמיד מובילה להתפתחות של סוכרת. הרופאים מאמינים, שהמינון הכי "בטוח" של סוכר ביום - 3 כפיות.


4. כדאי לאכול מעט ולעתים קרובות

לא.
הכמות של המזון הנצרך צריכה להתאים לצרכים שלכם. אדם בריא, צריך לאכול 3 ארוחות ביום (לא כולל 2 ארוחות ביניים). במצב זה, הגוף מקבל את החומרים הדרושים בצורה קלה לעיכול. אבל גם לאכול פחות(לדוגמה כפעמיים) גם לא בריא: ערבוב מוצרים שונים מסבך את העיכול שלהם. יתר על כן, נוצר צורך לצרוך יותר קלוריות במזון, וזה מוביל לעודף משקל. אם בנוסף לזה לא לשתות את הכמות הנדרשת של מים (כ - 2 ליטר ביום), הדבר יכול להוביל לשקיעה של מלחים בכליות ובכיס המרה.


5. גוף רזה אוהב מנות קטנות

כן ולא.
אם מדובר בארוחת בוקר, צהריים וערב - הצהרה זו היא בלתי נכונה. תזונה מועטת גורמת לתחושת רעב – דבר הגורם לאכול יותר בסופו של דבר. דבר נוסף – הוא שהמושג "מנה" שונה אצל כל אחד מאיתנו. לכן בואו נראה כמה אוכל אתם צריכים לאכול ביום:

ארוחת צהריים – הארוחה הגדולה ביותר במונחים של קלוריות וחומרים מזינים (למשל: 200-300 גרם של סלט ירקות, 150-200 גרם של בשר או דגים, 200 גרם של מרק). בארוחת בוקר יש פחות (לדוגמה 200 גרם של דגני בוקר עם יוגורט). ארוחת ערב (לדוגמה: 200 גרם של דייסה וירקות מבושלים) צריכה להיות הכי פחות מזינה. דרך אגב, אם אתם תוכלו כמות מספקת של קלוריות וכמות מספקת של מזון – יהיה לכם הרבה יותר קל לסרב לקינוח: לפי התזונאים, לקינוח בדרך כלל נמשכים אלה שתמיד לא אוכלים מספיק.


6. לאכול בין ארוחות – לא בריא

כן, אם אתם בוחרים לאכול עוגה או עוגיות. אבל אם תאכלו תפוח בינוני או 50 גרם של פירות יבשים או 30 גרם אגוזים – זה יהיה בריא למדי. העובדה היא, שבשל התהליכים הספציפיים של מערכת העיכול, האדם צריך לאכול חטיף קטן בין ארוחות. הצורך הזה מתרחש כ- 2.5-3 שעות לאחר הארוחה העיקרית. ואם לא תאכלו משהו קטן – לאחר מכן, בארוחת בערב תאכלו הרבה יותר.


7. צריך לאכול רק כאשר מרגישים מאוד רעבים

לא.
אם אתם שומרים על תזונה נכונה - תחושת רעב חזקה בשבילכם - היא חריגה ולא כלל. תיאבון רעבתני, למשל, לפני ארוחת הצהריים אומר שאתם פשוט החמצתם את האות הראשונה של הגוף על רצון לאכול. בדרך כלל, מי שנוטה לזלול הם אלה שמתעלמים מהאיתותים הללו. כתוצאה מכך, הם אוספים את הקילוגרמים המיותרים. אבל למה להגיע לזה? נסו לדבוק בתזונה סדירה ולא לדלג על ארוחות.


8. זה בריא לאכול הרבה פירות

כן ולא - תלוי כמה זה "הרבה" בשבילכם. כמובן, הפירות והמיצים הם בריאים מאוד, הרי הם מכילים הרבה ויטמינים ומינרלים. אבל אם אתם צורכים רק פירות ומתעלמים ממוצרים שימושיים אחרים – אתם יכולים לגרום למחסור בחומרים חיוניים בגוף שלכם. אל תשכחו שפירות מכילים הרבה פרוקטוז - וזה סוכר. ואנו כבר דיברנו על תוצאות של צריכה עודפת של סוכר. בנוסף, כאשר אנו צורכים יותר מדי פירות, הגוף שלנו מקבל יותר מדי סיבים תזונתיים, אשר יכולים להפריע לספיגה של חומרים מזינים. אז אל תאכלו יותר מחצי קילו פירות ביום.


9. שוקולד – הוא האויב של גוף חטוב

לא.
50 גרם שוקולד מריר ליום לא יותר מ- 5 פעמים בשבוע לא יזיקו למראה גופכם. כמובן, אם זה כלול בכמות הקלוריות והשומנים היומית שלכם. חמאת הקקאו עשירה בויטמינים A ו-E , שלא סתם נכללים בקרמים יקרים לפנים. המדענים גילו שלמלך הממתקים יש הרבה תכונות שימושיות, והחשובות ביותר הן מניעת מחלות לב וכלי דם. בנוסף, שוקולד מכיל חומר אשר מעורב בבנייה של תאים במוח. חוץ מזה, שוקולד – הוא מקור טוב לאנרגיה שמפעילה את המוח והגוף. כמובן, אנשים שסובלים מסוכרת ומאלרגיות צריכים להימנע מצריכתו.


10. את החמאה צריך להחליף בשמן

לא.
ויטמין A, בצורתו הקלה ביותר לעיכול על ידי הגוף האנושי נמצא רק בצורה של חמאה. ויטמין זה, בין היתר, הוא גם נוגד חמצון העוצר הזדקנות. התא יהיה בריא כל עוד הוא לא מתחמצן, ומי שמאט את התהליך הזה זה נוגדי חמצון.

כפית חמאה ליום – זה המינון הדרוש לגוף. אבל זה חייב להיות מוצר איכות!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> שוברים מיתוסים הקשורים לדיאטות