ביקורת "בונה"


בס"ד
                ביקורת "בונה"
לביקורת יש תפקיד חשוב בהעצמת האישיות של האדם.
היא אמורה לעזור לאדם "לסדר" את העומסים שנמצאים בתוכו. הביקורת אמורה להיות ביקורת "בונה".
ברגיל רובנו לא אוהבים לשמוע או לקבל ביקורת מאחרים. אנשים דוחים ושונאים את מי שמעביר עליהם ביקורת. הם מרגישים פגועים ומתח נוצר באוויר, עד שמתחיל עימות והיחסים מתדרדרים בצורה מהירה.
קשה לקבל את הביקורת אך, יותר קשה לדעת להשתמש בכלי הביקורת. עלינו להיזהר מלהשמיע ביקורת אשר באה בעקבות קנאה. גם אם  יש לנו ביקורת מוצדקת יש לדעת כיצד לומר אותה לצד השני.
על מנת שנוכל לקבל ביקורת עלינו להיות מודעים ולשנן לעצמנו את טובתה של הביקורת לעצם האישיות שלנו. כל אדם אינו מושלם, מטבע הבריאה שלו, נולד עם חוסר. הוא בא לעולם  (ע. ל. ם)  על מנת למצוא את מה שנעלם בכדי לתקן את מהותו.
ובכך להשלים את חסרונו ורק אז תכנס שמחה והרמוניה לחיו. כדי לנצל את הפוטנציאל הטבוע בנו אנו חייבים לדעת לקבל ביקורת מבחוץ מבלי להיפגע ולדעת למצוא את נקודת האור שבשלילי.
ייתכן שהאור החיצוני מבליט אצלנו את הנקודות שצריכות תיקון. לעיתים אותו אדם שעומד  ומתפרץ מולנו ומשמיע ביקורת נגדנו, הוא בעומס, והוא סובל, ואנחנו  בסך הכול כלי שמשרת ועוזר לו להוציא את הכעס שלו.
ואם נתייחס לביקורת שלו ונעלב אנחנו בעצם שירתנו את הצורך שלו. למעשה אנחנו לא הסיבה האמיתית. אל תאבדו את הביטחון ותישארו רגועים, אפילו שזה מאוד קשה. תהיו חכמים ותוציאו את עצמכם מהמצב הלא נעים, בסבלנות ובשיקול דעת. אל תכנסו לתוך ה"מלכוד" של בעלי הביקורת.
הם מנסים לגרור אתכם לעימות, על מנת לצרוך אותו. אל תבזבזו אנרגיה מול אותו אדם המנסה לערער אתכם, תהיו חכמים ועל תכנסו "למגרש" שלו. נדרשת מאיתנו חכמה לדעת לקבל ביקורת ובכך להעצים את האישיות שלנו. 
מה שלא תמיד כל לזהות ולקבל. הביקורת  צריכה להיאמר באהבה ומתוך הערכה ושאיפה לראות בטובתו של האחר. לצערי רוב הביקורות נאמרות מתוך קנאה ואל תתנו לאיש להמעיט את ערככם האמיתי.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אקטואליה >> ביקורת "בונה"