גברת האור


בס"ד
גברת האור/ מיטל וקנין

כבר בפעם הראשונה שקראתי את הטור שלה, ידעתי שאני חייבת לחקור, לראות ולדעת – מי היא האישה מאחורי הקלעים. היום, לאחר כמה שנים ובתום תשאולי זולת אודותיה, אני סוף סוף יוצאת לדרך, לפגוש אותה.
חלי ג'לח, רייקי מסטר קרונה, הילרית ומתקשרת דרך יהדות, אישה בעלת פנים שקורנות אור ובעלת נוכחות ממגנטת, מקבלת את פני בביתה בראש העין.
לשאלתי כיצד התחילה את הדרך, היא משיבה כי עוד משחר נעוריה יצאה מן הדופן. היא הייתה אוספת את אחיותיה וחברותיה, מנגנת באורגן לחנים מלטפים ולוקחת אותן לעולמות קסומים באמצעות - מה שהיום מוגדר - "דמיון מודרך", גם מדיטציות הייתה מעבירה, מבלי אפילו להבין את משמעות הדבר. היא נהגה להסתכל על העולם באופטימיות כמעט מוחלטת, וכשגדלה מילות העידוד שלה והשקפת עולמה קיבצו סביבה את בנות הכיתה.
ברם רק לפני כחמש עשרה שנה הצליחה להבין את מהות הייעוד שלה, זאת לאחר שעברה רצף של חוויות מיסטיות, בהן ריחפה רוחה מחוץ לגוף, כשישות מוארת פורשת ידיים אליה וקוראת בשמה. "בפעם הראשונה שזה קרה לי, הייתי די מבוהלת. התקשרתי אל הרב וסיפרתי לו, הוא הרגיע אותי והסביר שיש לי נשמה גבוהה במיוחד, והחוויה שעברתי היא התנתקות הנשמה מהגוף וריחופה בעולם הרוחני (בשפה המקצועית מכונה – "הארה רוחנית"). בפעמים הבאות כשזה קרה, כבר לא נבהלתי, הלכתי אחרי הישות שקראה לי, הייתי קשובה לה ועם הזמן למדתי לקרוא את המסרים, ואף ליזום בעצמי "פגישות" נוספות".

במרוצת השנים, למדה חלי, בין היתר, את נושאי התיקשור, הילינג ורייקי, פתחה את "המרכז לרפואה הוליסטית ומיסטיקה יהודית" וכיום כשניסיונה עשיר והמוניטין הולך לפניה, היא עוסקת בריפוי הוליסטי, יעוץ ותיקשור, מלמדת חשיבה הכרתית ומעבירה סדנאות מגוונות, והכול תוך הקפדה מלאה שהדבר יעשה בקדושה ובטהרה, דרך היהדות. זו גם הסיבה שקהל לקוחותיה מונה כמעט כולו, נשים: נשות חברי כנסת, שרים, אלופים בצה"ל ומובילי דעת קהל.  גברים – זוכים לקבל ייעוץ בלבד, וגם זה באופן עקיף- דרך מזכיר המרכז.

חלי מובילה אותי בגרם המדרגות אל הקליניקה רחבת הידיים, ריחות משכרים וניחוחות של קטורות מקבלים את פני, מוביילים משתלשלים ויורדים מן התקרה, מיטת טיפולים ועליה מטוטלת ואבנים טובות, מזמנות אותי למסע הוליסטי מפנק אותו בקושי אני מצליחה לדחות למועד אחר.
על הקיר המערבי, תלויים צילומים שלה עם הרב עובדיה יוסף ממנו זכתה לקבל ברכה ועידוד להצלחת דרכה. גם תמונות עם תלמידותיה ואינספור מכתבים מכסים את הקיר, אחד מהם, פתק קצר וצהוב - "הייתי סקפטית והפסדתי בגדול" שכתבה אורלי (שם בדוי) ספרית  מראשון לציון, לה חזתה חלי זכייה בלוטו תוך 3 נקודות וביקשה ממנה להקפיד ולשלוח את המספרים הקבועים שלה כל שבוע. בשלב מסוים זנחה אורלי את עצתה של חלי, ופספסה זכייה של 6 מיליון שקלים!!!
"לשמחתי, שלא כמו אורלי, אחת מתלמידותי לה חזיתי זכייה ביום הולדתה, מילאה טופס לוטו וזכתה ב- 50,000 ₪ - הסכום המדויק שהיה חסר לה עבור שיפוץ הבית".

חלי שולפת מאחת ממגירותיה מחברת פוליו קשת כריכה ועבת כרס "זה "ספר התחזיות", בו אני כותבת את החזיונות, ובכל פעם כעבור תקופת מה אני מתרגשת לגלות מחדש, כי הדברים אכן קורים" אומרת בחיוך, מעלעלת בין הדפים ומתחילה למנות "עלייתו ונפילתו של אריאל שרון. ההידרדרות הביטחונית בגבול הצפון. מיקומו המדויק של האנס- בני סלע..." והעובדות, שבות ומטיחות כי המציאות עולה על כל דמיון, וכמו בסדרות פעולה, מסתבר, שגם המשטרה נעזרת בכוחותיה של חלי ולפני כחודש ימים חזתה חלי דיוקנה המדויק של פורצת סדרתית באזור הוד השרון ובכך סייעה לה לפצח את החקירה.

בשעת הערב הוזמנתי להרצאתה של חלי בנושא מצוות הפרשת חלה שהתקיימה בבית בפתח תקווה, מול קהל נשים שהמתינו לה במקום. תוך שהיא לשה, קולעת ואופה את החלות, הסבירה חלי את חשיבותה וסגולותיה של המצווה (בין היתר – פריון, שלום בית, פרנסה, בריאות) והבנות הזילו דמעות של התרגשות.

מוקסמת חתמתי את יומי ועימו את הראיון וטרם פניתי לדרכי, שאלתי את חלי אם תוכל לדעת מין פרי בטני ואם תוכל לחזות מועד הלידה "בת בפסח" היא ענתה מבלי להתאמץ והבטיחה לתעד בספר החזיונות.

 



מקור הכתבה: מיטל וקנין