כל הכבוד להילה שמעירה אותנו מהאדישות


 

כל הכבוד להילה שמעירה אותנו מהאדישות
למראה עינינו ולמשמע אוזנינו
.של תוכניות טלביזיה רדודות ושל עברית קלוקלת

במהלך צפייה עם משפחתית בתכנית "האח הגדול" הילה לפתע  קמה, כיבתה בכעס את הטלוויזיה ונעלמה בחדרה. לאחר שעה יצאה  משם עם המכתב  הבא. 
למה הם עושים לנו את זה? אצל מי אפשר  להתלונן?
שאלה בתמימות זועמת.

עניתי לה שהדרך  היחידה  למנוע  שידורים  מבישים כאלה, היא  פשוט לא לצפות בהם,  ואם הרייטינג  שלהם  ישאף  לאפס  הם ייעלמו מעל המסך.
לפחות  זה מה  שאני  עושה. ואני איני תמימה להאמין שאני משפיעה על הרייטינג המרקיע שחקים של תכניות הזבל  האלה, ויודעת שהרייטינג הוא הערך  היחיד שמנחה את מנהלי  הערוצים המסחריים,  והם לא יירתעו מהמחאה  של  אניני טעם כמונו.    
בכל זאת  מצאתי לנכון  לשלוח  לכם את מכתבה של הילה, ככתבו וכלשונו.    
נערה בת  שש-עשרה, המסרבת להיסחף אל המקום  הרע שאליו אנחנו מקדמים את הדור הבא בצעדי ענק.

הילה הרשתה לי להפיץ את מכתבה,  ואם אתם מזדהים  עם  דבריה העבירו  את  מכתבה  הלאה.

נגה מרון- סופרת ילדים ונוער ומנהלת בי"ס לשעבר
נמאס לי
הילה קום – בת 16

 מדינה שלמה יושבת וצופה בשתי נשים מכובדות, אינטליגנטיות, מוצלחות רבות על חבילת סיגריות וקרם עיניים. הילדים שלנו צופים בפריים טיים בערוץ 2 בשיח מלא בכוחניות, אלימות מובהקת, רעש וצעקות, והאנשים שמשתמשים באלימות וכוחניות זו אלה הם המודלים שלהם.
הם האנשים החשובים ביותר בחייהם של הילדים שלנו, הם אלה שהם מחכים לראותם בשקיקה בשעה 9 ביום שבת ורביעי רבים על כמות הסיגריות הדרושה בתקציב- כי הרי 5 חבילות לבנאדם אינן מספיקות.
דור שלם צומח לנו מול העיניים ללא ביקורת כלפיי מה שהוא צופה בו.
דור שלם מתחנך לערכים שגויים, לאלימות ולהבנה שהדרך הנכונה ביותר להשיג דברים היא בעזרת קולך הרם והצווח. דור שלם מבין כי אם למישהו יש דעות שונות משלך, השקפת עולם טיפה אחרת הוא לא שווה לך, איש זה טועה והדרך היחידה לגרום לו להבין שהוא טועה היא בעזרת כוחניות ומעשיי איבה מרושעים,
כמו להחביא לאדם האחר את האמונה הכי כנה שלו בבית השימוש.
דור שלם מבין מארץ נהדרת כי מי שמנהיג את המדינה שלו הוא חבורת אנשים בלי דעה ובלי כוח ועוד "המודלים "האמתיים שלהם הם אלה שמעניינים.
דור שלם צופה בחבורה של נשים יפייפות, מביכות את המין הנשי כל בשבוע כאשר הן אומרות שאין להן מושג מי בלע את הנביא יונה. הוא מבין כי אם אתה קצת שונה או קצת אחר מין הדפוס הכי שגרתי בחברה אז אתה לא בסדר. וכי זה אומר שאתה חייב להשתנות בדרך כזו או אחרת.
השינוי צריך לבוא עם ירידות ופגיעות לא נפסקות מנשים שחושבות שהן יותר טובות ממך בגלל הפן המדהים שיצא להם או בגלל המסיבה ההיא שהן היו בה אתמול ושחוץ מזה אין להן שום דבר מעבר.
לדור שלם אין מושג מי מנהיג את המדינה שלו כי זה פשוט לא חשוב כמו הסדרה החדשה ביותר שיצאה לאייפון. לדור שלם אין מושג שיושב לו חייל בשבי במשך 5 שנים ובדיוק כמותו זה יכול להיות כל אחד מהם.
דור שלם מתחנך על משהו לא מציאותי .
ומה הדור שלכם עושה? קונה את האייפון החדש הזה כדי שהילד יוכל להשוויץ בבית הספר מול החברים שלו, צופה וצוחק ב"אח הגדול" כאשר הוא רואה את הצעקות הבלתי פוסקות ולא עוצר רגע וחושב על מה שזה עושה לילד שלו, מה זה אומר לו כאשר הוא רואה את האנשים האלה בקופסא הקטנה מתנהגים בצורה כה מביכה וכה מבישה.
ולי? לי נמאס, נמאס קצת מהגישה הזאת של בני הנוער ש"הכל על הזין" ולמה זה אמור לעניין אותי.
נמאס לי כמעט לבכות מול הטלוויזיה כאשר אני רואה את מה שמשדרים בה. נמאס לי לקוות לישועה מלמעלה, נמאס לי לקוות שמישו יציל דור שלם.
הילה קום,  כפר סבא

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אקטואליה >> כל הכבוד להילה שמעירה אותנו מהאדישות