סוף האולם שמאיה חזו - אמת או אמונה תפלה?


 

סוף האולם שמאיה חזו - אמת או אמונה תפלה?

לוח השנה של המאיה חוזה את סוף העולם בשנת 2012.
מדענים בדקו את לוח השנה של המאיה בהתאם למערכת הכרונולוגיה  המודרנית, ומצאו כמה פרטים מעניינים.

מתברר שאכן על כדור הארץ, ב- 21.12.2012  יתרחשו כמה אירועים. ואכן, ביום הזה חייבת לבוא לסיום השמש "החמישית", ולפי המאיה האולם יבוא אל קיצו.

לפי הכרונולוגיה של מאיה, העידן המודרני החל ב- 12 אוגוסט 3114, לפני הספירה, והוא אמור להסתיים ב-21 בדצמבר 2012 לספירה.  אף אחד לא הסביר עדיין איך מאיה נקטו התאריכים האלה, ומה הסיבות לכך שיצרו מערכות מסובכות כל כך של חישוב הזמן.

אבל עכשיו, כאשר "השעון המעורר", שנוצר על ידי מאיה מוכן לצלצל, אנו מתחילים להבין שברשותם היה ידע כזה, שממנו (אולי), בזמן שלנו,שבו תלויה  ההישרדות של התרבות האנושית!

בשנת 2012, במהלך דצמבר, השמש תהיה באזור של שביל החלב. החישוב הלא מסובך הזה יכול לעשות כל אסטרונום. התופעה היא בזה, שכאשר השמש תהיה באזור זה - חייב להתרחש חידוש העולם, הלידה החדשה שלו.
בקיצור, הנבואה של המאיה קשורה לאירוע שאמור לשנות את מהלך ההיסטוריה. יש הטוענים כי כדור הארץ יכנס לעידן חדש - עידן של הארה רוחנית. אחרים נוטים להאמין כי בני המאיה חזו את סוף העולם. חוקרים אחדים מצביעים על האפשרות של היווצרות קרן אור ממרכז הגלקסיה דרך מרכז כדור הארץ במערכת השמש (כולם ביום הזה יימצאו בקו ישר).

באקלים האינטלקטואלי והרציונלי של המאה XXI זה לא אופנתי לקחת ברצינות את הנבואות על סוף העולם 2012. נבואות נחשבות לתוצר של   אמונות תפלות . אבל כמה שיותר לומדים על הישגי התרבויות העתיקות ביותר, איזה קול פנימי מתחיל ללחוש: אולי כדאי להקשיב לאגדות עתיקות? פתאום יש סיכוי אפסי כי מחברי נבואה הזו אינה פראים שמאמינים באמונות תפלות? אולי הם ידעו משהו שאנחנו לא יודעים? אולי אי שם במעמקי האדמה כבר התחיל תהליך הגיאולוגי הנורא, שחזו החכמים של מאיה …  אז שכל אחד יחליט בעצמו אם להאמין לזה או לא.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אקטואליה >> סוף האולם שמאיה חזו - אמת או אמונה תפלה?