האם צבעים משפיעים על מצב הרוח שלנו


 

האם צבעים משפיעים על מצב הרוח שלנו

בימים קדומים, אנשים האמינו שלצבעים יש כוחות קסם. מאז, מדענים ביצעו מחקרים רבים שמאשרים את העובדה שהצבע משפיע על מצב הרוח, הרגשות ואפילו מחשבות של האדם.

כל צבע מעורר תגובה מיוחדת במוח האנושי. כך, הצבע התכלת משפיע על אדם בדרך טובה ביותר, הוא מספק לו תחושה של שלווה וסיפוק. כחול עמוק - תחושה של ביטחון. אותה תגובה מעורר צבע כחול ירקרק.
אם אדם נסער מאוד , ואפילו עד אגרסיבי - מספיק לשים אותו בחדר עם קירות בצבע ורוד בהיר , והוא ירגע מהר, ואף ירדם. צויין גם שלאותם אנשים אשר היו תחת השפעת הצבע ורוד בהיר במשך אפילו זמן קצר מאוד, הופיעה חולשה בשרירים. עם זאת, די היה בכך ששינו את הצבע לתכלת - החולשה נעלמה. מכך אפשר להגיע למסקנה, שצבע לא רק משפיע על מצב הרוח, אלא גם משפיע באופן כללי על הגוף של האדם.
ניסויים מורכבים וארוכים יותר נערכו על בעלי חיים. מדענים גידלו כמה דורות של עכברים, שראו רק צבע ירוק או אחר, והתברר שלצבעים שונים יש השפעה שונה על גדילה של בעלי חיים על התפתחות של איברים מסוימים ואף אתהאופי של חיות הניסוי. אלה שגדלו תחת אור ירוק, היו פעילים פחות מאלה שגדלו עם אור אדום.
 
המאפיין המדהים הזה כיום ידוע להרבה אנשים, והם בוחרים לצבוע את החדרים בביתם בצבעים שיוצרים רוגע ולא גורמים לגירוי נגטיבי. יתר על כן, לאנשים שונים יש תגובות שונות לאותו צבע. אם אדם נסער רגשית בטבעו, יותר טוב שיהקיף את עצמו ברוגע - גוונים כחולים וירוקים.אם האדם יותר מדי פסיבי ורגוע - לא יזיק לו צבע אדום. בכל מקרה, זה יעזור לו להיות יותר פעיל.

המדענים עשו עוד תגלית מעניינת. זה עשוי להיות שימושי לעובדים במחירות. מתברר כי צבעים מסוימים מעוררים מוטיבציה של אנשים לקנות מוצר מסוים. לרוב, את תשומת הלב של הקונה מושכות קופסאות או מדבקות בצבע אדום או צהוב. ראשית, בגלל שהצבעים האלה נוטים לעורר רגשות חיוביים. הם משויכים לשמש, לנוחיות וחמימות. ושנית, קופסא בצבע אדום או צהוב, נראית גדולה קצת יותר ממה שהיא באמת.

אופי של צבאים:

צהוב - הוא צבע בהיר מאוד, שאפשר להבחין בו מרחוק. הוא מסמל שמש ומזכיר דברי יוקרה, שנוצצים בקרני השמש.

אדום - הוא בעל אופי חזק מאוד. צבע אדום ברמזור - אומר לנו לעצור מיד. לרוב הצבע הזה מצביע לנו על סכנה כלשהי.

כחול - נחשב לצבע שמסמל חופש ומרחב. וגם הוא מסמל מים, שבזכותם כל דבר חי קיים.

ירוק - הוא צבע של תיקווה. כל שנה באביב הכל מתחיל לפרוח, כאילו חיים חדשים מתחילים. גם הצבע היאוק של רמזור מאפשר לנו לנסוע, פותח בפנינו "דלתות". זהו גם צבע של נעורים.

לבן - האופי שלו הוא נקיון ותמימות. קשה להגיע לצבע הזה, אבל גם קשה לשמור עליו - קצת אבק והוא כסר לא לבן.

שחור - הוא צבע של הלילה, של קשיחות ורציניות, וגם של אבל. לפעמים הוא מסמל משהוא לא נקי (כמו כסף שחור).

אז אולי שווה לחשוב פעמיים לפני שצובעים את הבית או לובשים בגד בצבע מסוים...



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אקטואליה >> האם צבעים משפיעים על מצב הרוח שלנו