איך לחפש בגוגל


איך לחפש בגוגל – מדריך למתקדמים - 11.11.05


איך מוצאים הגדרות מילוניות ?  איך ממירים מרחק מרגל לקילומטר  ?

כך תשאבו מגוגל את מקסימום המידע במינימום זמן.

מדריך לשימוש אולטימטיבי במנוע החיפוש הגדול ברשת

מאז פרצה לחיינו לפני 7 שנים, הפכה גוגל את החיפוש באינטרנט על פניו. השליטה הבלתי מעורערת של גוגל בתחום הפכה את האינטרנט למקום מוזר: אם זה לא גוגל – זה פשוט לא קיים.

 

הנה כמה עצות כדי להפוך את החוויה הגוגלית למועילה כמה שאפשר:

 

לחפש כמו מקצוענים  >  למרות שהחיפוש בגוגל הוא פשוט ומניב תוצאות טובות, גולשים רבים לא מכירים את מסך החיפוש המתקדם של גוגל. כל מה שעליכם לעשות (גם בעברית) הוא ללחוץ על חיפוש מתקדם לצד שורת החיפוש, ותקבלו מגוון של אפשרויות נוספות לחיפושים. בין השאר תוכלו לסנן מילים מסוימות מהחיפוש או לבקש רק דפים עם מילים אחרות.

לדלל בזריזות > באמצעות סימנים פשוטים אפשר לומר לגוגל לסנן עבורכם את תוצאות החיפוש מבלי להזדקק למסך אפשרויות נוסף. סימני פלוס ומינוס מאפשרים לכם להוסיף מונחים לחיפוש או לבקש מגוגל שיסנן אותם. למשל: +אריק+נתניהו-אולמרט, ינפק את כל הדפים שמכילים אריק ונתניהו בלי המילה אולמרט בתוכם.

רוצים לחפש מונח במדויק > סמנו את המונחים שברצונכם לחפש באמצעות מרכאות (" "), וגוגל יחפש את הביטוי כולו במדויק. למשל "לימון מוסיף המון", וגוגל יחפש דפים בהם המשפט מופיע בדיוק, במקום דפים שבהם מופיעות שלוש המילים לימון, מוסיף והמון בנפרד.

חיפוש קבצים > פעמים רבות אנחנו זקוקים לקובץ מסוג מסויים, למשל קובץ וורד או אקסל. במקרה הזה גוגל יכול לצמצם עבורנו את החיפוש משמעותית. בעזרת החיפוש המתקדם ניתן לבחור בסוגי קבצים מסויימים ולבקש מגוגל להציג רק תוצאות שכוללות קבצים כאלו, או לוותר עליהם כליל. דוגמה טובה לכך יכולה להיות, למשל, תוכניות עסקיות של ארגון בתחום מסויים. חיפוש סוג הארגון בגוגל ובחירה בקובצי וורד בלבד, תניב את התוצאות המבוקשות.

גם מחשבון > עד כמה שזה נשמע משונה, מנוע חיפוש גוגל גם יכול לעזור לכם בחישובים שונים, בעיקר בהמרות בין יחידות. הקישו בגוגל כל ביטוי חשבוני, כמו למשל 5+2 וגוגל ינפק את התוצאה. גם המרות כמו 160 feet in km ,

יספקו את התשובה הנכונה. וגוגל יודע גם לבשל: הקישו half a cup in teaspoon, וגוגל ימיר ספלים לכפיות.

העולם על פי גוגל > באמצעות חיפוש הגדרות מילוניות לכל ערך שקיים, גוגל יודע לנפק הסבר לכל מונח שתספקו לו. כל מה שצריך לעשות הוא להקיש את המילה Define לפני המונח, וגוגל ינפק הגדרה מילונית מאחד האתרים ברשת. למשל  Define Internet, יספק הסבר למונח אינטרנט. וגוגל מודע גם לעצמו: Define Google עובד מצויין.

בדרך לתואר > גוגל מסוגל לספק מידע גם לחוקרי האקדמיה והסטודנטים בעזרת scholar.google.com.

זהו מנוע חיפוש המוקדש לפרסומים אקדמיים בלבד. נסו למשל להקיש author: hawking, ותקבלו את הפרסומים של האסטרופיזיקאי המפורסם סטיבן הוקינג. באמצעות קישור לאתר הספרים במנוע החיפוש, תוכלו בחלק מהמקרים לעיין גם בספרים שלמים, במאמרים ארוכים, או להסתפק בתמצית קצרה.

דומה אבל פחות > במקרים מסויימים אנחנו רוצים לחפש מילה מסויימת אבל מעויינים גם במילים נרדפות שלה, כמו למשל מזון ואוכל. הסימן – יפתור עבורנו את הבעייה. קחו את המילה שאתם מחפשים, צרפו סימני – בתחילתה ובסופה, ותקבלו א תוצאות החיפוש עם המילים הנרדפות לאותה המילה (רק באנגלית).

לספק תשובות > גוגל יודע לספק תשובות יותר מדוייקות מאשר תוצאות החיפוש, אבל כאן כבר צריך לשלם. מערכת Google Answers  מאפשרת לשאול, ולקבל עליה תשובה תמורת תשלום ממומחה חיפוש ברחבי העולם. לעתים זה יכול לחסוך ימים שלמים של חיפושים. אם יש לכם גם הרבה זמן בחיים ואתם מחפשים הכנסה צדדית מהבית, כדאי לשקול להפוך למומחים בעצמכם.

 

וחוץ מגוגל > למרות שגוגל הוא המנוע הפופולרי ביותר היום, הרי יש כמה מנועי חיפוש מעניינים אחרים שכדאי לנסות. גוגל מכיר "רק" 8 מיליארד דפים באינטרנט, ובעזרת המנועים אחרים אפשר להגיע למקומות שגוגל אולי פיספס.

www.search.msn.com – מנוע החיפוש של מיקרוסופט מסוגל לספק תוצאות מצויינות מרחבי הרשת, וגם תוצאות מאנקרטה – האנציקלופדיה המקוונת של החברה, שכוללת גם סרטים וקטעי אודיו.

 

www.a9.com  -  מנוע חיפוש מעולה ומקצועי, שמרכז את תוצאות החיפוש בבת אחת. מבוסס על גוגל, אך מוסיף אלגוריתמים משלו. כדאי לנסות את סרגל הכלים, שמאפשר לכם לשמור תוצאות חיפוש אחרונות.

 

www.altavista.com  -  אחד מהמנועים הפופולריים של פעם, שחוזר ובגדול. אלטה-ויסטה מנצח בכל מה שקשור לחיפוש קטעי וידיאו ואודיו ברשת.

 



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il/News_Articles/27_08_2006/index.html