הר געש בעל לבה כחולה


הר געש בעל לבה כחולה

הר הגעש באינדונזיה פולט לבה כחולה מדהימה

במקומות הכי רגילים לכאורה בעולם, לפעמים אפשר לפגוש תופעות מדהימות ביותר. אחת מתופעות אלו – מחצבת גופרית Kawah Ijen באינדונזיה, שם תוכלו למצוא לבה מרהיבה בצבע כחול יוצא דופן. המראה של המחצבה הזו כל כך מרגש, שאפשר להסתכל על זה שעות.

Kawah Ijen – הוא חלק משרשרת הוולקנית Ijen, במזרח ג'אווה, אינדונזיה. עומק של מכתש ה- Kawah Ijen  כ- 200 מטר, ובתחתיתו שוכן האגם הגדול בעולם של חומצה גופרתית בצבע טורקיז. מהאגם מפיקים גופרית - הכורים מוציאים משם סלים מלאים באופן ידני.

כשהשמש עולה - ממעמקי המכתש עולה החום: הגופרית אשר זורמת מקצוות האגם מתחילה לבעור מהחום הגבוה, והלהבה מקבלת צבע כחול מדהים. מזרקות הגופרית יכולות להגיע לחמישה מטרים בגובה. בגלל שהאגם הוא לא חם מספיק כדי שגופרית תידלק בעצמה - היא נדלקת כאשר הכורים זורקעם לתוכה לפידים.

הכורים עובדים בתנאים מחפירים – אין להם שום ציוד בטיחות. הם מחכים שהגופרית תזרום החוצה מהר הגעש דרך מעברים מעשה ידי האדם, ואז אוספים אותה ולוקחים משם.

הגופרית עולה בשוק כ-680 רופי לקילו (כחמישה סנטים אמריקאים). כורים מוציאים 80-100 קילוגרם במשמרת – לוקחים אותה כל 24 שעות. מחצבת Kawah Ijen – היא המקור הטהור ביותר של גופרית באינדונזיה, המשמשת בתעשיית המזון והכימיקלים.

לבקר במקום היפה הזה לא כל כך קל: גופרית מעלה ריחות מגעילים, וכשנושבת רוח חזקה - תחת ההשפעה של זרימה מהירה של אוויר, עולים גזים דחוסים אשר נכנסים היישר לריאות. איך הכורים יכולים לעבוד בתנאים כאלה בלי אפילו קצת ציוד - נשאר בגדר תעלומה.

אוליבייה גרונוואלד

הצלם אוליבייה גרונוואלד בשנת 2008, ניסה לצלם את הלהבה הכחולה ואיבד את המצלמה ושתי עדשות. במהלך הצילומים, הוא לבש מסכה, ולאחר מכן היה צריך לזרוק את הבגדים. אבל אם אתם עדיין רוצים לראות את הלבה הכחולה – תשתדלו לא ליפול לתוך האגם - זו חומצה טהורה.

 




( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> הר געש בעל לבה כחולה