בעלי חיים בהסוואה


בעלי חיים בהסוואה

10 דוגמאות מדהימות של הסוואה בבעלי החיים

האבולוציה התרחשה במשך תקופה כה ארוכה של זמן כדי ליצור מגוון עשיר כל כך של החיים, שאנחנו לא יכולים אפילו לדמיין ולהבין מה עוד הטבע מסוגל להמציא. לפעמים הטבע מזכיר לנו את גדולתו על ידי כך שהוא מציג בפנינו משהו כל כך יפה שגם מבלבל אותנו וגם עוזר לנו להבין איך הטבע עובד. להלן הדוגמאות המושלמות ביותר של הניצחונות המוחלטים של הטבע.

10. זחל פרפר ברון (Baron Caterpillar)

זחל פרפר ברון (Euthalia aconthea gurda) הוא אנדמי בהודו ובדרום מזרח אסיה. כאשר הם בוקעים, אורכו של גופם הוא כ- 4 מילימטרים ויש להם קוצים קטנים, אבל כשהם מגיעים לשלב ה -4 וה -5 של הצמיחה, הם יכולים להגיע עד כ -45 מילימטרים, והקוצים שלהם נעשים הרבה יותר ארוכים. הקוצים האלה יחד עם צבעו של הזחל – עוזרים לו להתמזג עם העלים ולהישאר בלתי נראה לטורפים, וכך עד שהוא מגיע לבגרות.


9. Marlet's Scorpoinfish

יש לדגים אלו מספר עצום של זרועות ותלאי עור שצורתם כל כך בלתי רגילה, שהיא נותנת להם מראה של תחרה. הם משתמשים בכל התחרה הזו כדי להיראות כמו צמחים ולהתמזג עם שוניות האלמוגים. הם יכולים להישאר במקום במשך כמה שעות עד שצצה להם הזדמנות לקפוץ החוצה ולספוג בעזרת הפה הענק שלהם את הטרף.


8. סוסון ים ננסי (Pygmy Seahorse)

סוסון ים ננסי (Hippocampus Denise) יכול לגדול עד 27 מילימטרים. הגודל המיקרוסקופי שלו והסוואתו המופלאה יכולים להסביר למה הוא נתגלה רק בשנת 1969, כמו גם למה נמצאו רק 6 מהם, וכולם לאחר שנת 2000. סוסוני ים ננסיים חיים בעומק של 10-40 מטר, בעיקר במימי החופים של אוסטרליה, אינדונזיה, יפן, ניו קלדוניה ופפואה גינאה החדשה.


7. Frogmouth Tawny

זהו סוג של ינשוף (Podargus Strigoides) אנדמי לאוסטרליה. למרות שהם, כמו שאפשר לצפות - מנהלים חיים ליליים, הם פיתחו שיטה מתוחכמת של הסוואה ביום: הם יושבים עם עיניים עצומות, מותחים את צווארם ומצמידים את הנוצות שלהם כדי להיראות כמו ענף שבור של עץ. הם עושים זאת לשם הגנה ולא לשם ציד. זה אירוני, אבל האיום הגדול ביותר עבורם הוא צורת הציד שלהם. הם בעצם ניזונים מחרקים, ובגלל שהם ליליים – את החרקים ניתן למצוא לרוב באזורים מוארים – ולפעמים אזורים כאלה נמצאים בחזית של מכוניות נוסעות...


6. Leafy Sea Dragon

סוסוני ים אלו (Eques Phycodurus) הם אנדמים לאוקיינוס בדרום אוסטרליה. יש להם גוף דק וארוך שמגיע עד 35 סנטימטרים באורך, אשר מעוטר "בסמרטוטים", כמו עלים עדינים המסייעים להם להתמזג עם הצמחייה במים.


5. Underwing Moth

בטבע, קיימים יותר ממאתיים מינים של פרפרים אלו, אותם ניתן לפגוש בעיקר בחלקו המזרחי של צפון אמריקה. הם נקראים כך כי יש להם סט שני של כנפיים, שהם גלויים לעין רק במהלך טיסה. זוג הכנפיים השני מעוטר בציורים בצבע כתום, צהוב, אדום ולבן, והסט הראשון של הכנפיים, בדרך כלל צבוע בצבעים אפורים וחומים. ניסויים הראו, שפרפרים אלו נוטים לבחור את העצים שיש להם צבע דומה לשלהם, והן עושים זאת כדי להתמזג עם קליפת העץ ולהגן טוב יותר על עצמם.


4. דג סלע (Reef Stonefish)

דגי סלע (Synanceia Verrucosa) מאכלסים את האלמוגים של החופים האוסטרליים, ויכולים לגדול עד חמישים סנטימטרים. חשוב לציין גם, שזה אחד מהדגים הרעילים ביותר בעולם. הוא יכול להזריק ארס לקורבן דרך כל 13 הקוצים שלו. למרות שאחרי שהאירופאים הגיעו לאוסטרליה, אף אחד לא מת מהארס שלהם - נשיכתם היא עדיין מאוד כואבת ומסוכנת. זה גורם להסוואה שלהם להיות הרבה יותר מפחידה ממה שניתן לחשוב ממבט הראשון. ואם אתם חושבים שתהיו בטוחים אם תתרחקו מהמים – חשוב שתדעו שדגים אלו יכולים לחיות מחוץ למים עד 24 שעות.


3. Dead Leaf Butterfly

הוא מציג בפנינו כנראה את אחת הדוגמאות המושלמות ביותר של הסוואה בממלכת החי. פרפר זה נראה כמו עלה שנשר, והוא נמצא בעיקר באסיה הטרופית, בעיקר בהודו וביפן. יתר על כן, אם אתם חושבים שהסוואה זו מספיקה – הפרפרים הללו לא מסכימים אתכם וממשיכים הלאה. לפרפרים אלו יש שני דורות בשנה, וצורתו החיצונים של כל דור תלויה בעונה – אם זו עונת גשמים או יובש. על הכנפיים שלהם יכולים להופיע אפילו כתמים המדמים שלבים שונים של ריקבון עלים או חורים קטנים, כדי להגדיל את הדמיון.


2. Leaf Tailed Gecko

נכון להיום, נרשמו באופן רשמי כבר שמונה מינים של שממיות אלו, שהם אנדמיים למדגסקר והאיים הקטנים באזור. הם גם יכולים להיראות כמו עלים שהתייבשו או נרקבו. יתר על כן, הם ידועים ביכולתם להתמזג עם העצים. אין תמונה אחת שתהיה מסוגלת לשקף באופן מלא איך שממיות אלו מסוגלות להסוות את עצמן.


1. תמנון

לא משנה עד כמה מרשימים כל היצורים האחרים ברשימה זו, אף אחד מהם לא יכול אפילו להתקרב לאלוף אמיתי של הסוואה. יכולת ההסוואה של התמנון בוססת על סימולציה מדהימה. סרטון זה צולם על ידי ביולוג ימי רוג'ר הנלון. יכולתו של התמנון הזה להעתיק את הצבעים, המרקמים, הדפוסים והצורות היא משהו שלא נראה עד כה בטבע. כדי ליהנות מהסרקון תלחצו על התמונה. 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> בעלי חיים בהסוואה