גינון פרחים וצמחי בר


 

גינון פרחים וצמחי בר

משבר המים בארץ מחייב כל אחד לחסוך במים. התחום העלול להיפגע ביותר הוא הגינון

יש צורך לשנות את התפיסה הנוהגת כיום של גינון בלתי מתחשב ולעבור לגינון בסגנונות שונים, שאינם גורעים מיופי, ניחוחו וקסמו של הגן. חשוב להכיר את המתכננים המתמחים בגינון ארצישראלי וגינון בצמחי בר. להכיר את הצמחים ולדעת היכן לרכוש פרחים וצמחים, זרעים פקעות או בצלים של הללו, ולהתאים אותם לאזור ולסוג הקרקע והאקלים השורר באזור.
 
אחת הדרכים ההכרחיות היא לשלב בגינון העכשווי צמחים המסתפקים במועט . מקום חשוב בין צמחים אלה תופסים צמחי הבר של ארץ ישראל: היתרונות של שילוב צמחי בר בגינון : פרחים וצמחים מותאמים לאקלים המקומי, מכיוון שצומח הבר הארץ-ישראלי הינו חלק ממערכת אקולוגית, בה מתקיימים יחסי גומלין בני אלפי שנים בין צמחים לבעלי חיים ולסביבה. קשורים לעונות השנה, לחגים ולנופי אבותינו. וחסינים למחלות ומזיקים.
 
בתכנון מערכתי מקצועי, שילוב פרחים וצמחי בר בגינה, יאפשר להמשיך ולקיים גינות פורחות, בהשקיה מועטה ומבוקרת.
 
באתר מידע רב שיעזור לכל "המגננים" - המקצועיים והחובבים כאחד. האתר כולל מידע ורשימת הצמחים המומלצים על תכונותיהם הגנניות, מאמרים של אנשי מקצוע מובילים והמלצות לניצול פרחים וצמחי הבר לגינון חסכוני במים. המידע נסמך על אתר צמח השדה להיכרות ידידותית עם הצמחים ותמונות לזיהוי הצמח.
 
ישנם צמחים רבים הנמכרים בחנויות פרחים, ורבים אינם יודעים כי מקורם בצמחי הבר של ישראל כמו למשל:
 שושן צחור שהצלבנים תלשו והעבירו לאירופה עד שכמעט נכחד בארץ או הפרח המרהיב: איריס ארם נהריים , המתאים מאוד לגינון, המוסלמים שותלים אותו בבתי הקברות שלהם, שם הוא שורד ללא השקיה.
 
לסיכום: גינה שבה משולבים פרחים עם צמחי בר רבים בגינון ,איננה חייבת להיות משעממת או עלובה, להיפך, בסתיו יפרח החצב, ויזכיר לנו את ראש השנה הקרב ובא. מיד לאחר רדת הגשמים יפרחו סתוונית וכרכום , בחורף כלניות ורקפות, נץ-חלב ורבים אחרים ובאביב מיני מרוות, חרציות פרגים וקחוונים.

 



מקור הכתבה: www.hashve.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> גינון פרחים וצמחי בר