10 עובדות על לבקנים


 

 

 

10 עובדות על לבקנים


לבקנות – זה מצב מולד שבו יש חוסר חלקי או מלא של המלנין, שאחראי על צבע של העור, העיניים והשער. אפשר לראות את ההפרעה לא רק אצל יונקים, אלא גם אצל ציפורים, זוחלים, דו חיים ודגים. אין שום סיבה לפחד מלבקנים, אלא אם כן זה אריה לבן שעומד על המרפסת שלכם, ולא צריך לרחם עליהם – כי אין בגלל מה.


עובדה מספר 1.


לבקנות – זו לא מחלה אלא הפרעה תורשתית. לכן, הלבקנות, אינה מועברת באמצעות מגע גופני, עירויי דם, או באוויר. לכן, אם תאכלו ארוחת בוקר בחברת קרפדה לבנה- שום דבר רע לא יקרה לכם!

 

עובדה מספר 2.


פיגמנט הכהה המלנין, מעורב בהגנה על העור מפני קרני השמש האולטרה סגולות. לכן, לבקן נשרף מהר מאוד בשמש. בשבי, את החיות האלה מורחים לעתים קרובות עם קרם הגנה, כדי שיוכלו לבדר את הצופים ללא פגיעה בריאותית.

 

עובדה מספר 3.


מחסור של מלנין בעיניים של לבקן, מוביל לרגישות מוגברת במהלך היום. אבל בלילה הלבקנים רואים מצוין.

 

עובדה מספר 4.


הצבע האדום של העיניים של חיות הלבקנים – זה צבעו של הדם בכלי הדם של הרשתית. בבני אדם לבקנים, נתקלים בעיניים האדומות לעתים רחוקות מאוד, ובדרך כלל, בעין האנושית נמצא פיגמנט, שצובע את הקשתית של העין בכחול או צהבהב חיוור.

 

עובדה מספר 5.


הלבקנים, בדרך כלל מתפתחים נורמלי, מצב הבריאותי שלהם זהה לשל אחרים, והם מולידים צאצאים בלי בעיות. כמה דורות של לבקנים יכולים ליצור גזע יציב מבחינה גנטית.

 

עובדה מספר 6.


בשל רגישות יתר של העור לאור השמש, אצל הלבקנים יש סיכון מוגבר לפתח גידולים ממאירים. לפני 7 שנים, בגן חיות בברצלונה מת מסרטן העור זכר גורילה לבקן ייחודי, בשם "כדור השלג". הוא היה אב ל-22 צאצאים, שאף אחד מהם לא יצא לבקן.

 

עובדה מספר 7.


שיעור ההישרדות של בעלי חיים לבקנים בטבע הוא בדרך כלל נמוך. בשל צבעם הלבן, הם הופכים לטרף קל עבור טורפים. רוב הלבקנים בטבע מתים צעירים לפני שמגיעים לגיל ההתבגרות.

 

עובדה מספר 8.


בתרבויות עם רמה נמוכה של תרבות וסובלנות (שזה כמעט חצי עולם, אם לא יותר) אנשים, הלבקנים הם לעתים קרובות מנודים. באפריקה, ללבקנים מתייחסים כמו אל חיות, שקמע שעשוי מהם יגן נגד עין הרע. "שחום עור" לבקן נחשב למקולל, אפילו בג'מייקה. אבל עם חיות לבקנות – אין להם בעיות..

 

עובדה מספר 9.


הלבקן המפורסם ביותר בעולם חי ליד חופי אוסטרליה. זהו לווייתן גדול סנפיר בשם Migal. האדם פגש אותו בשנת 1991. הצילומים האחרונים שלו הראו שהלווייתן הלבן סובל מסרטן העור וכוויות שמש. Migal הוכרז כחיה קדושה, ולאנשים אסור להתקרב אליו ליותר מ-500 מטר. אחרת, קנס וחרפה.

 

עובדה מספר 10.


צבע לבן של החיה, לא תמיד מרמז על כך שזה לבקן. טווס נדיר לבן - אינו לבקן, למרות שרבים חושבים שהוא כן. זה פשוט גזע כזה. וגם כן, נמרים לבנים - לא בהכרח לבקנים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> 10 עובדות על לבקנים