חיות מוכשרות להפליא חלק 2


 

 

חיות מוכשרות להפליא חלק 2


המאה העשרים הקטלנית, הודיעה שכל דבר יכול להיחשב לאמנות. האמן הצרפתי דושאן הציג בתערוכה משתנות, ומלביץ' צייר ריבוע שחור. האמנים למדו לצייר על הבד בעזרת חבריהם מרבי הרגליים - נמלים וג'וקים. אם להספיג חרק אחד בצבע אחד, ושני בצבע אחר ולשחרר אותם על הבד, החרקים יזחלו ויהפכו את הבד הרגיל ליצירת אמנות. אבל לא יכול להיות אצלם רצון ליצירה האמנותית.

החיות שעליהן נספר הפעם הן - סוס, קרנף ופיל.


Cholla הסוס

Cholla נולד בשנת 1985 בנבאדה. בגלל העוינות, הבוקרים קראו לו Cholly, שזה שמו של קקטוס מקומי.

כאשר הסוס היה בן חמש, הבוקרים עינו אותו בהכשרה, עד שלבסוף גרמו לו לפגיעה. אחרי זה, את צ'ולה רכשה רקדנית בלט של תיאטרון המקומי, שהצילה וריפאה את הסוס הפראי. בחודש אפריל 2004, החליטה מיס צ'יימברס, הבעלים, לצבוע את הגדר עבור חיית המחמד. Cholla החליט לעזור.

כל יום נותנים לצ'ולה לצייר בצבעי מים. כאשר הסוס מצייר, הוא בוחר בעצמו את המברשת ושם צבע. את המברשת הוא מחזיק עם השיניים.

כך, האמנות הרגיעה את המזג הפראי, וכך רכש Cholla הרגלים טובים. לדוגמה, הוא לא נושך ולועס את כלי הציור שלו, איך שהיו עושים סוסים רגילים.

ציורים של סוס Cholla נמכרים בסכומים מטורפים למדי. יכולים לבקש על ציור אחד כאלפיים דולר. הכסף ילך לצרכים של מוסטנגים הפרועים של נבאדה. את Cholla האימפרסיוניסטי, בשנת 2008, אירחו בחום ובהתלהבות בתערוכה בינלאומית באיטליה. היו כאלה שחשבו שיצירות אמנות ששלחה בעלת הסוס, צוירו ע"י אנשים, אבל הסתבר שהם טעו.

 

קרנף Mshindi

Mshindi בתרגום מסוואהילית אומר "לוחם". בהתחשב באופי הפרוע של הקרנפים, מחיה עם כינוי כזה היה צפוי כל דבר, אך לא אהבה ליצירות אמנות.

הקרנף שוקל טונה, הוא הסמל הרשמי של גן החיות בדנבר. Mshindi – הוא הקרנף הכי ממושמע וצייתן מכל הקרנפים השחורים בעולם. הוא יודע להתיישב לפי פקודה, לקום על רגליו האחוריות, ולהביא מקל. בגיל חמש, הקרנף החמוד למד לצייר, כאשר הוא מחזיק את המברשת בפה.

עכשיו Mshindi בן 18 והוא מצייר פחות וישן יותר.

 

פילה בשם הון

הון נלקחה מבעלים מתעללים ע"י אנשים טובים ממתחם פילים בתאילנד. המקום הזה התפרסם ברחבי העולם בזה, ששם הצליחו ללמד לצייר 9 פילים. וביניהם Hon. היא שונה מפילים אחרים בזה, שאינה יוצרת תמונות מופשטות, אלא מציירת ציורים הריאליסטיים.

פילים בתאילנד, מלמדים לצייר החל מגיל שלוש, כשהם בוחרים את החיות השקטות ביותר. כעבור שישה חודשים, הפיל מצליח להחזיק את המכחול ולצייר קו ישר. מאוחר יותר, הפילים לומדים לבחור צבע משלהם ולצייר צורות. הכי טוב מצליחה בזה הפילה הון - היא יוצרת פורטרטים של חבריה הפילים, עם פרחים או דגלים בחדק.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> חיות מוכשרות להפליא חלק 2