חיות מוכשרות להפליא –חלק 1


 

 

 

חיות מוכשרות להפליא –חלק 1

 יכולת יצירה לשם הנאה ומתנת ראיית הצבעים, עד לאחרונה, הבדילו את האדם מכל שאר יצורים חיים. אבל התברר שגם חרקים פרימיטיווים, כמו דבורים, זבובים ופרפרים, מסוגלים להבחין בצבעים של העולם הסובב. רואים את העולם בצבע גם דגים וצבים, אבל, סוסים, למורים ועכברים - לא. ואם לצב האיטי והשקט יהיה כישרון ורצון יצירה - הוא יוכל ליצור תמונות צבעוניות? התשובה היא כן. ומה נוכל לומר על שימפנזות, חזירים ופילים? אפילו מהסוס אפשר לעשות אומן.

חיות וציפורים רואים את העולם כפי שהוא – כאוטי. אז האם יש הבדל בכלל בין אדם לחיה? כנראה שיש, אבל ההבדל טמון במשהו אחר, ולא ביכולת ליצור אומנות.


Koopa הצב

אצל האומנית קירה וורסל, שבורכה בפנימיות וחיצוניות שופעת, ולכן מציירת את ציוריה בעזרת החזה שלה, יש שותפה חמודה ומפונקת ליצירה – צב בשם קופה . בחמש השנים של "יצירתיות" של קופה, צויירו כ- 827 ציורים, שעכשיו תלויים בבתים רבים בכל מדינות ארה"ב וקנדה, בבחריין, גרמניה והולנד.

לאחרונה קופה יצאה לגמלאות, אולי חלתה או משהו... אבל הציורים שלה עדיין נמכרים.

 

סטיבי דוב הנמלים

דובי הנמלים טמנדואה שונים בגודלם ובהתנהגותם המצחיקה. בשבי, הם בלי בעיות, במקום לאכול נמלים וזחלים עוברים לאכול בשר וירקות. הם לומדים במהירות לפתוח קופסאות ומקררים. הם אפילו מאפשרים להלביש אותם בבגדי אדם. 


טמנדואה בשם סטיבי קורומי והחברה היפה שלו פועה, הוכשרו להיות שחקנים. הם כיכבו בסרט  "דוקטור דוליטל".

לאחר שהסתובב בין אמנים, רצה סטיבי ללמוד לצייר. ולמד:

למרבה הצער, סטיבי האמן התענג מהתהילה זמן קצר  - הוא מת ממחלה אוטואימונית אקזוטית בפברואר 2008. בהלוויה שלו אמרו: "הוא אהב לנשק אנשים, והיה מקצוען בתחום האמנות." לזכרו של דוב הנמלים המוכשר נשארו כמה יצירות מופת שלו:

 


השימפנזים צ'יטה

תכירו את צ'יטה הזקן, שימפנזה בן ה-76, אשר במחצית הראשונה של המאה ה- 20 הופיע ב-12 סרטי טרזן, ולפני כארבע שנים זכה בפרס בפסטיבל הקומדיה. כעת הוא מבלה את זמנו במקלט יוקרתי עבור בעלי החיים, הקרוי על שמו. בשלב הנוכחי, צ'יטה – הוא הקוף הזקן ביותר החי בקרב אנשים. קופי שימפנזה בטבע בדרך כלל חיים לא יותר מ 40-45 שנים.

בגיל הזקנה המכובד, אצל צ'יטה הופיע תחביב חדש. הוא התעייף לנגן בפסנתר ולהסתכל בתמונות של מגזינים. הקוף החכם למד להשתמש במברשות וצבע. הוא התחיל ליצור עבודות של אמנות מופשטת.

 

ציורים של שימפנזה המפורסמת נמכרים ב-125 $. כל ציור מסומן בחתימתו של היוצר שהעיר ומלווה בתעודת מקוריות.


סמית'פילד החזיר

אצל החזיר הויאטנמי סמית'פילד יש חור בזרבובית. זו היא תוצאה של שני ניתוחים להסרת גידול סרטני, שלאחר כל אחד מהם החזיר עבר הקרנות. הרבה שואלים – אולי יותר זול להרדים אותו? אבל סמית'פילד בן ה-12 מאוד יקר לבעליו, כי הוא - כוכב של עסקי השעשועים. הסוד של אהבת בעליו היא בזה, שסמית'פילד - שחקן והצייר מוכשר.

 

הרופאים אומרים שהחזיר יחיה עוד שנה או שתיים, אם ידבק בדיאטה, שבגללה הוא שוקל עכשיו רק 140 קילו. תמונות שלו עלות מ-50 עד 150 דולר. מדי שנה מיוצר לוח שנה עם רפרודוקציות של ציוריו. בנוסף, החזיר האמן  יודע לנשק אנשים, לתת יד, לחייך ולנגן בתופים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> חיות מוכשרות להפליא –חלק 1