נשמח לקבל טיפים לטיול לפולין


אני פשוט חייב לשתף אתכם בחוויה  שקרתה לי לאחרונה : חברי ותיק ונאמן טלפן אלי בסוף השבוע ופיתה אותי לדיל זול שהציעה חברת לאו קוסט וויזאיר ( wizzair  ). לא היה ל כל כך משנה לאן לטוס- הקר לשנות את האווירה ולצאת משיגרה. הזמנו כרטיסים לקטוביץ שבפולין ולמען האמת לא היה לי שמץ של מושג מה יש שם, כי חוץ ממה שלמדתי בבית הספר על מחנות השמדה לא עלה בזיכרוני שום פיסת אינפורמציה חיוני. שבועיים לפני היציאה , ללא מלונות מוזמנים וללא שום תוכנית בסיסית התחלתי לחרוש באינטרנט ומצאתי אתר נהדר בעיניי שענה לכל הציפיות שלי.  

אני פשוט מדביק בכתבה את התכתובת עם יועץ האתר ( שימו לב – חינמי ואנושי לחלוטין ! )

 

אני :

 שלום רב, אנחנו טסים בעוד שבועיים לקטוביץ ל3 ימים בערך. האם אתם יכולים להמליץ על בית מלון נחמד?

 

תשובת הנציג :

שלום אלכס,

ראשית כל – תודה שפנית לאתר www.hipl.co.il . נשמח לעזור ולענות לכל שאלותך. כדי לתת תשובה מפורטת ומלאה האם אתה יכול לתת לי פרטים לגבי יעוד הנסיעה והרכב הקבוצה. מהעובדה שאתה טס לקטוביץ אני מבין שזה טיסה של wizzair    שנוחתת בלילה. האם יש לך העדפות לגבי סוג ורמה של בית מלון או צימר כפרי ? האם אתם צריכים גם הצעות לטיולים או תכנון מסלול ?

בכבוד רב,

עידן

 

אני :

שלום עידן,

תודה על תשובתך מהירה. אני טס עם חבר ילדות. אנחנו בהחלט נשמח לקבל ממך טיפים לטיול כי אין לנו שמץ של מושג מה לעשות עם עצמנו וחשבנו להגיע לקראקוב ולהיות שם כל הזמן. 

 

נציג hipl   :

שלום אלכס,

נתחיל מזה שיש לך בגדול 2 אופציות אפשריות : הראשונה – זה טיול לעיר וורוצלב והשנייה ( כמו ששבתם) – קראקוב. באופציה ראשונה יש יותר שעות נהיגה אבל אפשר חוץ מוורוצלב לשלב עוד מקומות בדרך. אופציה שניה-  יותר רגועה ופחות לחוצה. אתם מתכננים להשכיר רכב ?

עידן

אני:

הי עידן ,

אתה זריז  אננו מעדיפים את האופציה שניה, רגועה יותר. נשכיר רכב – לא בעייה.

נציג Hipl  :

שלום אלכס,

אני מציע תסריט הבא :

נוחתים ,לוקחים מזוודות ויוצאים לקחת רכב. שימו לב על משכתוב אצלכם בוואוצ'ר , כי לפעמים לחברת השכרת רכב אין דוכן טרמינל ופוגש אותך נציג . בוואוצ'ר יהיה כתוב בדיוק האם אתם ניגשים לדלפק או נציג ממתין אותכם בעולם קבלת פנים.

בקראקוב אני ממליץ על בית מלון "האהוב" אלי – Royal Hotel  . מלון במרכז העיר, מטרים ספורים מרוב האטרקציות מרכזיות ויש להם חנייה ( שזה בקראקוב חשוב מאוד ). כדי להזמין את המלון פשוט תלחצו על באנר של Booking.com בעמוד ותגיעו ישר לעמוד המתאים. הזינו תאריכים ותבחרו סוגי החדר ( או חדרים). 

טיפ – דייקו בתאריך וציינו שאתם מגיעים מאוחר בלילה ( סביבות שלוש לפנות בוקר) ועל תשכחו לבור באופציה של "מקום חנייה"

 

על עיר קראקוב עצמו אנשים מחברים ספרים שלמים ולכן להסתפק בכמה שורות במכתב לא יהיה רציני מצידי. ממליץ בחום להתחיל בוקר למחרת מ WAWEL   שנמצא ממש כמה מטרים מהבית מלון שלכם. בבוקר יש שם פחות אנשים ולכן תוכלו ליהנות משקט יחסי. 

כיכר השוק ורחובות סמוכים לו פשוט מחייבים טיול של שעה-שעה וחצי לפחות. 

על רוב האטרקציות ונקודות שוות ביקור אפשר לקרוא בכתבה על קראקוב אצלנו באתר. 

עם אתם חובבי קניות – ממליץ להגיע לתחנת כבת המרכזית ( כ 15 דקות הליכה מבית המלון). שם פתוח עד מאוחר , חנויות טובות ומחירים זולים.

בערב שווה לצאת לכיכר השוק-  שם יש כל הזמן הופעות, הצגות, מוזיקה חיה ואווירת חאפינינג .

המלצותיי ליום הבא :

טיול למחראות המלח בווליצ'קה או לצאת לזאקופנה ( כ 60 ק"מ דרומה). תחליטו לפי מצב רוח ומזג האוויר. באופציה ראשונה תבחרו עם אתם צריכים להיות "בפנים" יותר מאשר "בחוץ" והזקופנה ( אזור הררי, מרכז סקי הפולני עם הרבה טבע ונופים) – תבחרו עם בחוץ נעים ונחמד.

 

לצאת מבית המלון כדי להספיק להחזיר את הרכב ולהיות בזמן לטיסה של 15:00 צריך לערכתי לא מאוחר מ 10:30 בבוקר.

מרשה לעצמי לתת מספר טיפים ל"דרך" :

הרחבת ביטוח רכב לכל המקרים ( ביטול השתתפות עצמית ) – לעשות רק אצל נציג , בדלפק או בחברה עצמה ! לא בהזמנת אינטרנט מ" משווי מחירים" ומפעילים וירטואליים למיניהם

תבדקו רכב ( אפילו בלילה), צלמו עם מצאתם משהו לא בסדר. בדרך כלל בפולין די סלחנים בקטע זה אבל תמיד יכולה להיות פעם הראשונה.

מסמכי רכב – תמיד אתכם. לא ברכב עצמו ! גנבו רכב עם מסמכים בפנים – בעיה

תמיד נוסעים עם אורות דלוקים

כסף מקומי – חייב שיהיה בכיס. מקבלים בעקר זלוטי בלבד. צ'נג'ים במרכז העיר – יכולים להיות יקרים. עם אין לכם זמן לרכוש זלוטי בארץ – פשוט פעם אחד תמשכו סכום מכספומט וזהו.

לא מתווכחים על מחירים בחנויות . לא נהוג . עם רוצים להוזיל עלות שירות או מוצר במקום פחות "מרכזי" ו"נוצץ" – תגידו " bez factury " , שפירושו – ללא קבלה. 

למלא דלק בחזרה אפשר בתחנת דלק  כ2 "מ לפני שדה תעופה בקטוביץ.

דיוטי פרי של קטוביץ לא גדול לכן אל תבנו אליו יותר מדי.

בבדיקת דרכונים תוציאו דרכון מכיסוי ( עם יש לכם). הם נורא מתעצבנים מזה. ( לא יודע למה, אבל עובדה)

בטיסה בחזרה מאוד מקפידים על גודל מזוודות ותיקים. עם עשיתם הרבה מאוד קניות – שלחו מקראקוב חביתה בדואר לעצמכם. זול ,מהר ופשוט.

בקראקוב וסביבה אין לכם בעיה לדבר אנגלית. עם הלכתם "הצידה" ממרכז תיירותי – תנסו לדבר איתם ברוסית ( לפי שמך אני מבין שאתה מדבר רוסית). הרבה יותר סימפטיה ותשומת לב תמשכו עם תתחילו לדבר עם מקומיים ממילה בפולנית – " פשפרושה" ( סליחה) , ""דזיאן דוברי " ( יום טוב,) וכו'. 

 

אני זמין בנייד כל הזמן , כך שעם יש לכם איזשהו שאלה או בעיה – תרימו טלפון או שלחו הודעה. בלי להתבייש. 

נייד שלי 052-8023600 .

ממליץ בחום לעיין גם באתר שלנו ברוסית – הרבה יותר כתבות מעניינות וגם גלריית תמונות שצילמנו.

עם תרצו מדריך צמוד – עיינו בלינק הבא.  שמעתי תגובות מאוד טובות מהלקוחות.  קצת יקרים בכסף,  אבל שווה. 

 

בכבוד רב

אתר www.hipl.co.il

עידן

 

 

זרנו מטיול לא מזמן. שווה ל דקה. פולין מהממת, יפה וחברית. אוכל טעים, בנות יפות ושמח זורחת.

המלצות של עידן היו שוות "אחד-אחד" . יותר מזה, דיברנו אתו משם והוא עזר לנו למצוא צימר כפרי באזור זקופנה. די נדיר לקבל שירות חינמי איכותי וממצא.  



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אקטואליה >> נשמח לקבל טיפים לטיול לפולין