אכילה בריאה – שבירת המיתוסים


אכילה בריאה – שבירת המיתוסים

שבירת המיתוסים הפופולריים ביותר על אכילה בריאה

לעתים קרובות אנו שומעים אנשים מטיפים זה לזה איך לאכול בריא. והם מציגים בתור עובדות את התפיסות המוטעות "הפופולריות" ביותר. בואו ננסה לשבור כמה מיתוסים פופולריים על אכילה בריאה.
 

מיתוס 1: הסוכר הוא טוב יותר מאשר סירופ גלוקוז-פרוקטוז.
 

לדברי התזונאי דוד זינצ'נקו, גם סירופ גלוקוז-פרוקטוז וגם סוכר - עשויים מתערובת של שני סוכרים: פרוקטוז וגלוקוז ביחס של כ- 50 על 50, מה שאומר שזה בעיקרון אותו הדבר, ואין ביניהם הבדל מבחינה זו.
 

מיתוס 2: מזון בריא הוא הרבה יותר יקר.

מחלקת המחקר הכלכלי של משרד החקלאות האמריקאי חקר יותר מ -4,000 סוגים של מוצרים ונתן מידע על בסיס מחיר, משקל, קלוריות וגודל מנה. נמצא שאוכל בריא הוא למעשה זול יותר מאשר "ג'אנק פוד" הלא בריא. בננות, גזר, פירה, סלט ומיץ תפוזים הם זולים יותר מאשר מנה של צ'יפס, סודה, גלידה ועוף מטוגן.
 

מיתוס 3: מולטיוויטמינים חשובים לבריאות שלכם.

כן, ויטמינים ומינרלים – זה דברים חשובים, אבל אתם חייבים לקבל אותם במזון ולא בכדורים. זה חשוב מסיבה שהגוף שלכם מסוגל לספוג רק 10-20% ממה שאתם מקבלים בכדורים. והשאר הופך לשתן יקר מאוד.
 

מיתוס 4: סודה - זה דבר רע, משקאות אנרגיה - זה דבר טוב.

משקאות אנרגיה אכן מכילים ויטמינים, תמציות צמחים וחומצות אמינו, אבל פחית ממוצעת מכילה גם בממוצע כ- 280 קלוריות של סוכר טהור, שהוא 80 קלוריות יותר מבקבוק של פפסי. מצטערים לאכזב.
 

מיתוס 5: המסעדות מציעות אוכל בריא יותר מדוכני מזון מהיר.
 

על פי המחקר של 18 חודשים, שנערך על ידי חברת ראנד – הדבר אינו נכון. הם בדקו את התוכן של כמעט 31,000 סעיפי התפריטים, המוצעים ברשתות מזון "משפחתיות", ומצאו ש- 96% מהארוחות שלהם מכילים יותר קלוריות, שומן ונתרן ממה שמשרד הבריאות ממליץ לצרוך בכל ארוחה למבוגרים וילדים כאחד. בנוסף הם מכילים בממוצע 271 קלוריות יותר ליחידה ו- 16 גרם שומן יותר מאשר ארוחה במסעדת מזון מהיר. במילים אחרות – את שניהם ניתן לייחס למזון לא בריא.
 

מיתוס 6: משקה מוגז דיאטתי - לא מזיק.

גם אם אתם לא מאמינים לדיווחים על כך שמשקאות מוגזים מסרטנים - דברים רבים מצביעים על כך שהממתיקים המלאכותיים מובילים לעלייה בצריכת מזון ביום, ומספר גדול של קלוריות נצרכות בסופו של דבר. מים רגילים הם אכן חסרי טעם – אבל הם לא עושים דברים כאלה.
 

מיתוס 7: מזונות דלים בשומן טובים יותר.

כן, בתאוריה. אבל רוב המוצרים שהם דלים בשומן מכילים הרבה סוכר ופחמימות שהגוף שלכם ימיר לשומן אם תאכלו יותר מדי מהם. כך הגוף מפצה על חוסר השומן במוצר הנצרך.
 

מיתוס 8: אתם צריכים להפחית את צריכת הפחמימות.

פחמימות – זו האנרגיה שלנו, ובלעדיהם היינו כל הזמן מנומנמים ועצלים. מה שחשוב באמת הוא הסוג של הפחמימות. במילים אחרות, סופגניות – זה רע, ולחם מחיטה מלאה – זה טוב.
 

מיתוס 9: מזון טבעי בריא יותר.
 

שוב, בתאוריה - כן. אבל הפרסום השיווקי הופך את המוצר ל- "טבעי", בזמן שהוא עשוי לכלול רמות גבוהות של סירופ גלוקוז ופרוקטוז, סוכר וטונות של נתרן. אם אתם לא נוהגים לקרוא ביסודיות את התווית – זה יכול להפוך למצב לא נעים עבורכם.
 

מיתוס 10: צריכה יומית של קלוריות לא מוסיפה לשומן.

למרות הטענות של תכניות האירוח הפופולריות - קלוריה היא קלוריה. לא אכפת לגוף שלכם מתי אתם צורכים אותה (בבוקר או בערב) - כאשר זה מגיע לירידה במשקל, מה שחשוב זה כמה אתם צורכים.
 

מיתוס 11: מזון גולמי מסייע לעיכול.

אוהדים של מזון לא מבושל אומרים, שחימום מזון ליותר מ- 118 מעלות – הורס את האנזימים החשובים. זה נכון, אבל זה לא משנה. האנזימים חשובים עבור הצמחים, אך לא עבור האדם. למעשה, הדבר הראשון שעושה הקיבה שלנו עם מזון גולמי - זה ההרס של האנזימים המאוד "הכרחיים" האלה.
 

מיתוס 12: מיץ טבעי מנקה את הגוף במהירות.
 

הבעיה של המיץ היא בכך, שהוא מכיל הרבה סוכר. במקום ניקוי, אתם פשוט ממלאים את הגוף שלכם בקלוריות ריקות. אתם יכולים לנקות את הגוף שלכם עם בירה עם אותן התוצאות.
 

מיתוס 13: שוקולד - זה נורא.
 

עובדה זו צריכה למצוא חן בעיניכם. שוקולד עצמו טוב בשבילכם, אבל לא שוקולד חלב, ושמורכב בעיקר משומן, חלב וסוכר. פשוט תקנו שוקולד מריר טוב!
 

מיתוס 14: גרנולה - מזון בריא מאוד.
 

זה חייב להיות כך, אבל זה לא. רוב הדגנים מכוסים באבקת סוכר ובשומן. לדוגמה, כוס אחת של דגני בוקר יכולה להכיל 420 קלוריות, 30 גרם סוכר ו -10 גרם שומן.
 

מיתוס 15: מזון אורגני הוא תמיד מועדף.
 

בעיקרון כן, אבל לא תמיד. לבצלים למשל, יש את היכולת הנמוכה ביותר לקלוט את כל חומרי ההדברה. בנוסף, אבוקדו, תירס ואננס עדיף לקנות לא אורגני.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> אכילה בריאה – שבירת המיתוסים