למה אסור לפגוע בנקודות-חן?



למה אסור לפגוע בנקודות-חן?


נקודות-חן הן לא יותר מאשר גידול שפיר הממוקם על העור שלנו. נקודות-חן הלא מזיקות, למעשה טומנות בתוכן סכנת חיים, כי תמיד נשאר הסיכון לכך שהגידול יהפוך משפיר לממאיר. גידול ממאיר נקרא מלנומה, וזה אחד הסוגים המסוכנים ביותר של סרטן, אשר בקושי ניתן לטיפול.


כל נזק הנגרם לנקודת-חן יכול לגרום לאסון, ולכן בשום אופן אל תנסו לתלוש, לחתוך או להשפיע עליה באופן עצמאי. אם יש לכם נקודת-חן שמפריעה לכם, בגלל שהיא למשל נמצאת במקום לא נוח שמשתפשף בבגדים או סתם נראית לא יפה – אתם יכולים להסיר אותה, אבל אך ורק במוסד רפואי לאחר בדיקה יסודית של הרופא הרלוונטי, כירורג או אונקולוג.


לאיזה רופא ללכת – תחליטו אתם. אם נקודת-חן שלכם נראית חלקה, לא גדולה מדי, לא גורמת לכם לאי נוחות, לא כואבת ולא מדממת – תלכו להתייעץ לרופא מנתח.
אם נקודת-חן שלכם התחילה לגדול בקצב מהיר, הפכה ללא אחידה בצבעה, פני השטח שלה הפכו להיות מחוספסים ושפיציים – זו סיבה רצינית מאוד לפנות לאונקולוג.


אין צורך לדחות את הביקור אצל הרופא, כי אם נקודת-חן השפירה הפכה לגידול ממאיר, הצמיחה של התאים הלא תקינים נעשית מהירה מאוד.
מלנומה - זה גידול אגרסיבי, התאים של הגידול מתחלקים בקצב מהיר והוא יכול להתפשט בכל הגוף ולפגוע בכל איבר. במקום הפגוע מופיעות גרורות, שיכולות להוביל למוות בתוך זמן קצר מאוד.


הנקודות-חן אצל האדם יכולות להופיע בכל מקום, גם על כפות הרגליים. הן עשויות להיות שטוחות או בולטות  - תלוי באיזו שכבת עור הן נמצאות.
תשומת לב מיוחדת יש לנקוט אם יש לכם הרבה נקודות-חן או אם במשפחה שלכם יש נטייה גנטית לסרטן. במקרה זה, אנשים צריכים לבדוק את נקודות החן שלהם באופן קבוע, להימנע מהשפעה ישירה של קרני שמש (דבר אשר יכול גם לעורר את הצמיחה של התאים הסרטניים) ובאופן קבוע ללכת לביקור אצל הרופא.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> למה אסור לפגוע בנקודות-חן?