7 מיתוסים על הצטננות.



7 מיתוסים על הצטננות

לא סביר שישנם אנשים אשר אף פעם לא הצטננו. כולם מכירים את התחושה הלא נעימה של חום וצמרמורות, חוסר תיאבון וחוסר כוח. מילדות, אנו יודעים שאם מצטננים – צריך לשתות תה חם,  לשכב במיטה מכוסים בשמיכות וכדומה. אך מתברר, שאנו עושים הכל לא נכון.

מיתוס 1. חום – זו התרופה הטובה ביותר.

זו אמת חלקית. לשתות הרבה תה או חלב חם – זה מצוין, אבל תה או חלב רותח – דבר היכול להזיק. אם הנוזל חם מדי – זה יפצע את הגרון שגם כך רגיש בזמן המחלה. לעטוף את עצמכם בשלוש שמיכות גם לא מהלך טוב. אם הטמפרטורה שלכם תעלה יותר מדי - מצב גופני ידרדר, ועשוי להופיע עומס יתר על הלב.


מיתוס 2. הכוח – הוא באוכל.

בדרך כלל, יחד עם המחלה מופיע חוסר תאבון. אבל יקירינו לא יתנו לנו לסבול מרעב, ויאכילו אותנו בכמויות של משהו שומני במיוחד. אבל אם תחשבו על למה הגוף לא דורש אוכל בזמן המחלה תבינו, שהוא פשוט לא רוצה לבזבז אנרגיות על העיכול, כי רוצה להתמקד בהבסת המחלה. אז אל תאכלו יותר ממה שבא לכם – תאכלו מעט מרק עוף, מעט ירקות ופירות. תפוזים, לימונים ומנדרינות הם טובים, אך בכמויות מתונות – 1 או 2 ביום.


מיתוס 3. בוץ "מרפא".

להתקלח במהלך ההצטננות – זה טאבו? חוץ מזה שבמהלך המחלה אנו גם כך לא נראים מי יודע מה, אז לא צריך גם להתקלח כדי ש- "חס וחלילה" המצב לא יחמיר? זו טעות. העור שלנו הוא איבר כמו כל איבר אחר. העור עוזר לגוף להתנקות ומגן עליו. ואיזו הגנה הוא יכול לספק אם הוא מלא במיליארדי חיידקים ודברים אחרים?


מיתוס 4. מפה לפה.

למרבה הפלא, הסיכון להידבקות דרך הנשיקה הוא הרבה יותר נמוך מאשר בשיחה פשוטה, או אפילו מלחיצת יד. ניסוי מעניין שנערך על ידי המדענים הבריטיים הידועים: הם מרחו על לשונם ובאפם של המתנדבים תמיסה, המכילה וירוס. והסתבר, שההדבקות התרחשה לא "מפה לפה" אלא יותר "מאף לאף".


מיתוס 5. בריאות - בתחתית הכוס.

המתכון האהוב על הגברים - כוס של משהו "מחמם". אלכוהול באמת מסוגל להרחיב את כלי הדם. אבל זו רק הפוגה זמנית עבור הגוף. וודקה למעשה חסרת אונים נגד המחלה. בנוסף, האלכוהול מאט את כל התגובות בגוף, כולל תגובת ההתאוששות.


מיתוס 6. הצטננתם – תחזקו את מערכת החיסון.

זאת אומרת – לעזור לגוף צריך בהחלט. אבל להיות מתוסכלים מהעובדה שהמערכת החיסונית איכזבה אותנו, לא צריך. אחרי הכל, כמה שיותר הגוף מתנגד למחלה, כך הסימפטומים נעשים חזקים יותר: חום, שיעול, נזלת. משמעות הדבר היא שמערכת החיסון שלנו אכן פועלת.


מיתוס 7. "הצטננות בגלל רוח פרצים"

אם במשרד או בבית החלון פתוח באופן קבוע, קיים סיכון להצטננות? אין דבר כזה. אוויר קר יכול לגרום לדלקת של השרירים (גב, למשל, או צוואר), אבל הרוח לא תביא וירוסים אל תוך הבית.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> 7 מיתוסים על הצטננות.