גימיק התלת מימד



"גימיק התלת-מימד של הישרדות פגע בענף"


לא רק שרייטינג פרק הפתיחה של הישרדות אולסטארס היה נמוך יותר מבעונה הקודמת, משווקי הטלוויזיות טוענים שהיוזמה פגעה בהם
יום שני, 5 ביוני 2010, 16:27
609 אלף צופים, המהווים 18.9% ממשקי הבית היהודיים, צפו בפרק ההשקה של עונת "הישרדות אולסטארס" ששודרה בערוץ 10. למרות שהזכיינית המתחרה מערוץ 2 רשת, השיגה 25.1% רייטינג עבור "אחד נגד 100" ששודרה במקביל, בערוץ 10 הביעו שביעות רצון נוכח הנתונים.
בהתחשב בעובדה שפרק פתיחת העונה הקודמת הניב 20.4%, לא בטוח שהגימיק של שידור 10 דקות הפתיחה של הפרק בתלת ממד הניב את התוצאות המצופות; הפקת סצנת ה-3D ארכה חודשיים, כאשר עלות הפרויקט לערוץ נאמדת ב-1.5 מיליון שקל, וכוללת מכירת 300 אלף זוגות משקפי תלת מימד.
טרם פתיחת העונה, הבטיחו בערוץ להביא את חוויית התלת מימד לראשונה בישראל לכל בית. "חוויית הצפייה לא נופלת מהחוויה של אווטאר", נכתב בהודעה לעיתונות בעת העבודה על סצנת ה-3D . ספק רב אם ג'יימס קמרון היה מסכים לטענה לו היה צופה בסצנה. גם בענף טוענים לשימוש בטכנולוגיה מיושנת, שרק מצביעה על הדרך הארוכה שיש לישראל לעבור, עד שתנחת כאן מהפכת3D אמיתית.
"גימיק נחמד"
"סצנת התלת מימד בהישרדות צולמה בטכנולוגיה ישנה שקיימת כבר 30 שנה, ואגב נכשלה בקולנוע", מסביר מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום פנסוניק, המשווקת מסכי תלת מימד בארץ. "זה היה גימיק נחמד, אבל די פגע במשווקי מסכי התלת מימד ועשה באזז רע, כי התמונה לא היתה טובה ולא זו הכוונה כשמדברים על תלת מימד", הוא ממשיך.
"בכדי שיהיה פה שידור תלת מימד אמיתי, כל התהליך צריך להיות בתלת מימד - הצילום צריך להתבצע במצלמה ייעודית בעלת שני ראשי צילום, עיבוד השידור צריך להיות בתלת מימד וגם מסך הטלוויזיה בבית, כולל משקפיים אקטיביים שיודעים לתקשר עם המסך, ולא משקפי קרטון".
ביורוקום, יבואנית מסכי פנסוניק, מדווחים על הזמנות ל-500 מסכי תלת מימד בחודש האחרון, וצופים כי עד לתום השנה יימכרו 3000 מסכי 3D. אלא שעם היצע השידורים הנמוך בטכנולוגיה, בתוספת המחיר הגבוה (מסך פנסוניק 40 אינץ' ביחד עם נגן בלו ריי ומשקפיים ייעודיים נמכרים תמורת כ-20 אלף שקל), נשאלת השאלה עד כמה הצורך בשוק באמת קיים.
רחוק מהדבר האמיתי
"התלת מימד בשלב זה עדיין נמצא בשוליים", מסכים אלמליח. "השידורים הם בעיקר בערוצים הזרים דוגמת יורוספורט ו-ESPN. אנו צופים שהכבלים והלוויין ישדרו את התכנים, וזה יקרה הרבה לפני הערוצים המסחריים". למרות זאת, לדבריו, הזמן שייקח לטכנולוגיה להיטמע בארץ יהיה קצר משמעותית מהטמעת טכנולוגיית ה-HD.
צביקה שמעוני, מנכ"ל ישפאר יבואנית סוני בישראל, סבור אף הוא כי הטכנולוגיה שהוצגה ב"הישרדות" רחוקה מהדבר האמיתי. "בלי לפגוע בערוץ 10, מה שהם הציגו היה ניסיון מעניין, אבל בכמה דרגות נמוך ממה שיש למשווקי מסכי ה- 3D להציע", אומר שמעוני. "חלק מהתמונות נראו מלאכותיות, דהויות ולא בצבעים הנכונים, הפרטים לא היו חדים מספיק. מי שיש לו מקור להשוואה מבין שזה לא הדבר האמיתי, אבל הכיוון הוא נכון". בשבוע הבא תשווק החברה מסכי תלת מימד של סוני בצירוף משקפיים אקטיביים, שמסוגלים להמיר משדרים רגילים לתלת מימד.
לדברי שמעוני, קיימת רשימת המתנה של כמה מאות אנשים. את אותם חלוצים הוא מאפיין כבעלי אמצעים, מאמצי טכנולוגיות, חובבי ספורט וגיימרים. "ישראל לא תוכל להישאר מאחור, ההתחלה היא איטית אבל השידורים יאלצו לעבור בשלב זה או אחר לתלת מימד", הוא גורס. "מבחינת עלויות, מהפכת ה-HD היתה יקרה יותר, כי נדרש אז מעבר לעולם דיגיטלי". חן הראל, מנהל מותג סמסונג אלקטרוניקה ביבואנית סמליין, משווה את התלת מימד ב"הישרדות" ל"אכילת ארטיק עם נייר".
גם באשר לפרסומות ששודרו בתוכנית בתלת מימד, סבור חן כי מדובר ב"שיטה מיושנת, שלא שווה את ההשקעה של המפרסמים". הראל צופה, כי בתוך מספר שנים המהפכה האמיתית תגיע לארץ. "בשלב הזה הקצאת ערוץ תלת מימד ייעודי לאוכלוסייה שאינה גדולה זה לא כלכלי", הוא אומר, "אבל השינוי יגיע כי הביקוש קיים, ומבחינה טכנולוגית ההשקעה אינה גדולה".
Org
רייטינג: "אחד נגד מאה" ניצחה את "הישרדות"
התוכנית בה זכה מתמודד יחיד במיליון שקלים הגיעה ל-22.4 אחוזים, לעומת 17.4 אחוזים לתוכנית פתיחת העונה של "הישרדות"
יום ראשון, 5 ביוני 2010, 16:46
זכיינית ערוץ 2, "רשת", ניצחה בקרב על הרייטינג את ערוץ 10: השעשועון "אחד נגד 100" הגיע אמש (א') ל-22.4 אחוזי צפייה, לעומת פרק הפתיחה של "הישרדות אולסטארס" שהגיע ל-17.4 אחוזים.
גם נתוני הצפייה בתוכניות המאוחרות יותר היו גבוהים יחסית: "החיים זה לא הכל" רשמה 16.3 אחוזים ואילו "ערב טוב עם גיא פינס" השיגה 11.7 אחוזים. "היום שהיה" עם 10.1 אחוזים ואילו "לילה כלכלי" עם 7.2 אחוזים. ממול בערוץ 2, "עד הבית" של גיל ריבה רשמה 6.6 אחוזים.
חדשות ואקטואליה: המהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2 הגיעה ל-18.2 אחוזים, והתמקמה שנייה בטבלה היומית. מהדורת חדשות 10 השיגה נתון גבוה ביותר עבורה - 12.8 אחוזים.
Ynet


( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> טלוויזיה >> גימיק התלת מימד