עצות שימושיות לקראת חג הסוכות


 

עצות שימושיות לחג סוכות:

השנה כל החגים התחברו לשישי שבת ויצרו חגים ארוכים עם המון ארוחות. קשה לשמור על שפיות באוכל כאשר אוכלים כל כך הרבה ארוחות חג. רוב בני האדם עולים במשקל בחגים. יש האומרים ששניים או שלושה קילוגרמים ואחרי החגים עובדים קשה כדי להפטר מהם.

לחוגגים בסוכה – גם אתם יכולים לשמור על מסגרת תוכנית אכילה בריאה!

בואו נחשוב איזה קשיים עלולים להפריע לנו במהלך התכנית.

1. קשה לחמם את האוכל בסוכה אך אפשרי לאכול ירקות ופירות טריים וסלטים קרים בכמות המומלצת!!!

2. כמנה עיקרית – גם פסטראמה היא מנת בשר. גם סלט טונה היא מנת חלבון. 1.5 כוס קטניות (למשל גרגרי חומוס מקופסת שימורים) הם גם מנת חלבון מומלצת.

3. בפונדק הדרכים– נדע לבחור מה בריא יותר ומה כדאי לנו לאכול. נזכור שהגוף לא יודע כלל מה הוא חג ועל כן אין לו צורך בכמות מזון גדולה יותר מאשר בכל יום אחר ונשתדל לא להגזים בכמויות.

4. נזכור שהמון אנשים מטיילים בחג והתורים במסעדות ענקיים. לא תמיד עומדים המסעדנים בקצב, והאוכל לפעמים נשרף ולפעמים לא מבושל דיו, לפעמים לא מתובל מספיק ולפעמים המקום נקי פחות (בגלל כמות האנשים וחוסר הזמן לנקות היטב בגלל הלחץ). לפעמים קשה לבלוע כאשר רואים תור ארוך משתרע ליד הדלת. הידיעה שמחכים שנסיים מהר את הארוחה מקשה עלינו ליהנות ממנה, לפעמים). אולי כדאי להכין בבית כריכים טעימים ומזמינים ולצאת למסעדה אחרי החגים כשהכול רגוע יותר.

בימי טיול –
מומלץ לקחת את הכריכים הטעימים והמושקעים שלנו ולא להתמודד מול פיתויים. כדאי לחפש טיולים המשלבים מעט פעילות גופנית בתוכם – ולא רק נפנוף היד מעל הגריל!!! (שחייה בכנרת, באילת, בבריכה הקרובה, גם הים עדיין מהווה אפשרות מעולה!
טיולי רכיבה על אופנים – אפשרי גם עם ילדים קטנים!
משחקי כדור עם הילדים, תחרויות בין משפחות וכדומה.)

- נכבד את מספר הארוחות, זמני הארוחות ונזכור שימי החג הם ימי פורקן מהשגרה אך לא פורקן באוכל. את חוקי התנועה אנו מכבדים בחג ? יפה. גם את חוקי המוסר אנו מכבדים בחג. אנשים חולים- לא מפסיקים לקחת תרופות בחג וגם אנו – שהתרופות שלנו הן האוכל הנכון ומספר הארוחות – לא נצא לחופש מהתוכנית.

- נקפיד על שש ארוחות ביום - כדי שיקל עלינו לעמוד בפיתויי החג.
- ננצל את מזג האוויר הנעים והחופשה לטיולים, צעדות ושאר פעילויות שמרחיקות אותנו מן המטבח.

נקפיד על זמני הארוחות, ונפנק כול עובר אורח שירצה לסעוד בסוכה, נזכור שימי החג הם ימי הפורקן אך לא בפורקן האוכל כמובן. אנו נכבד את החג והמוסר. לא נצא בחיפוש תכוניות ונזכור שאנשים חולים לא מפסיקים לקחת תרופות והתרופות שלנו בחג זה האוכל.
נקפיד על 6 ארוחות ביום כדי נוכל לעמוד בפיתוי החג
דבר אחרון ננצל את מזג האוויר הנפלא אלו הם חודשים טובים לטיולים בטבע, כמובן שנתרחק כמה שיותר מהמטבח החם.
שיהיה לכולנו חג שמח ואת האמת גם אם אכלתם יותר מדי זה לא נורא כי זה קורה רק פעם בשנה.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> יהדות דת ואמונה >> עצות שימושיות לקראת חג הסוכות