תבלין לשבת שמיני


תבלין לשבת שמיני

לע"נ הקדושים הרב גבריאל נוח ורעייתו רבקה הולצברג הי"ד

תבלין לשבת: פרשת שמיני

יש מצבים, שבהם זיכרונות לא נעימים מאירוע מסוים גורמים לנו לפחד לחזור לאותו מקום, וכך אנחנו מוצאים את עצמינו תקועים במצב אחד. בקורס האחרון לזוגיות, אחת המשתתפות הגיעה לתובנה שיכול להיות שהסיבה שבגללה היא לא נותנת לעצמה להתחתן זה מהפחד שהיא לא רוצה למצוא את עצמה במקום שבו אימא שלה נמצאת היום.

יש מצבים שהזיכרונות האלה משפיעים עלינו גם באופן עקיף ותוקעים לנו את החיים.



לרוב, אנו עצמינו שומרים על הזיכרון הזה באדיקות כדי שישמור עלינו שלא "ניפגע". אנו נותנים לזיכרון, והפחד הנלווה אליו, את ההנהגה והשליטה בחיינו. מה שיוצא לנו מזה בעצם, זה שאנחנו לא עושים כלום ויש לנו אליבי נפלא לחוסר המעש שלנו.

אבל כאשר אנו באמת רוצים להתקדם, ואנו חשים שיש לנו את הזיכרון הלא נעים שממש מונע אותנו על אף רצוננו להתקדם. יש כמה דברים שאנו יכולים לעשות, וחלקם אנו יכולים ללמוד מהפרשה.



בפרשת השבוע כתוב "ויהי ביום השמיני קרא משה לאהרון ולבניו ולזקני ישראל: ויאמר אל אהרון קח לך עגל בן בקר לחטאת ואיל לעולה תמימים והקרב לפני ה'"



אחד הדברים שאנו יכולים ללמוד מהפרשה זו היכולת שלנו להשתמש בזיכרון לא נעים כלשהו, דווקא כדי לקדם אותנו בחיים.

נשאלת השאלה, למה כתוב "קח לך עגל"? הרי זה קורבן לה'. רש"י מסביר: להודיע שמכפר לו הקב"ה ע"י עגל זה על מעשה העגל שעשה (והא דאין קטגור נעשה סנגור, היינו דווקא בעבודת פנים) עכ"ל.



כאשר יש לנו פחד כזה שתוקע אותנו בחיים, אחד הדברים שיכולים לעזור לנו להתקדם זה כשנזכור שהפחד הזה הוא חלק מאיתנו, אנו אלה שפיתחנו וגידלנו אותו לממדים כאלה, ואנו אלה ששומרים עליו כדי למנוע מאיתנו את ההתקדמות בחיים. כאשר ננקה את הזיכרון מהתוספות והפחדים שאנו הוספנו לו ונלמד ממנו מה אנו יכולים לעשות כדי שלא ניפגע שוב ושבאמת נצליח, אז כך יהיה אי"ה, כי בעצם אנו משתמשים במשהו מאוד חזק שכבר קיים אצלנו שיכול לשמש אותנו הן בצורה שלילית והן בצורה חיוביות ואנו רק צריכים לרתום אותו לצד החיובי כדי להתקדם.



דבר נוסף שאנו יכולים ללמוד מהפרשה הוא להשתמש בפחד הזה כמקור להתקדמות שלנו. אנו רואים בפרשה שהעגל מזכיר אירוע לא נעים של חוסר אימון בין ישראל להקב"ה אבל, כאשר העגל הופך להיות קורבן אז הוא בעצם מקרב בין הקב"ה לישראל.

כך גם אצלנו בחיים, בכל זיכרון כזה, שמביא חוסר התקדמות יש לנו איזה רווח מסוים, וברגע שאנו נהיה מוכנים "להקריב" את הפחד ולוותר עליו לצורך ההתקדמות שלנו בחיים אנו נגלה שהפחד הזה עוזר לנו להתקדם הרבה יותר ממה שחשבנו.



שאלות שהמאמן היה שואל אותך באימון:

1, מה היית מפסיד אם לא היה לך את הפחד הזה?

2. מה היית מרוויח אם לא היה לך את הפחד הזה?

3. מה היית עושה אם לא היה לך את הפחד הזה?

4. למה כל כך חשוב לך לאבד את הפחד הזה?


בברכת שבת שלום

וחג פסח כשר ושמח
יוסף חיים בולטון
מאמן בכיר בקאוצ'ינג



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> יהדות דת ואמונה >> תבלין לשבת שמיני