חוק החניונים


ביום ראשון נכנס לתוקפו "חוק החניונים", שמטרתו להסדיר את גביית דמי החניה בחניונים. אם עד היום התשלום בחניון התבצע לפי שעה - גם אם השהייה בו היתה קצרה מפרק זמן זה, הרי שמעתה התשלום ייגבה לפי יחידות זמן של רבע שעה.

את חוק החניונים יזמה חברת הכנסת אורית נוקד (עבודה), יו"ר השדולה להגנת הצרכן. החוק מסדיר את התחום הפרוץ של גביית דמי חניה וקובע כי מתום שעת החניה הראשונה ניתן לגבות דמי חניה אך ורק לפי יחידות זמן של 15 דקות.

לפי ח"כ נוקד, "הגיע הזמן שייגבו מהציבור דמי חניה שפויים. ישנם מקרים שבהם הפרט חש שהוא עשוק וגזול ונעשה לו מעשה בלתי צודק, אך אין פגיעה גדולה דיה על מנת שהוא יקום ויעשה מעשה". לטענתה , התשלום לחניונים הוא פגיעה מסוג זה, והיא "גדולה ומקוממת".

לדבריה חניונים הם אחד מאותם שירותים שקשה לתת לכוחות השוק להשפיע על התעריף שלהם, שכן אדם בוחר את החניון על-פי המיקום ולא על-פי החניון הזול ביותר. "במקרים שכאלה", טוענת נוקד, "ראוי שהמחוקק יתערב ויתקן את העוול הנעשה לציבור".

חוק החניונים עבר בקריאה שנייה ושלישית ב-24 ביוני 2008. הוא אינו פוגע באפשרות לשלם לפי יחידות זמן של יום, שבוע או חודש באופן חד-פעמי או קבוע באמצעות מינוי.

כך לא ייפגעו ההנחות הניתנות לצרכנים קבועים של חניונים מסוימים, או ההנחות לצרכנים הנהנים מהנחות על שימוש בשעות חניה מרובות(כמו ליד מקומות בילוי).

ח "כ נוקד הדגישה, כי אם בעלי החניונים ינצלו בצורה צינית את השינוי בחוק להעלאת תעריפים, לא תהסס להתערב שוב באמצעות חקיקה.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )