תפילין


'איטבח אל יהוד' בתוך התפילין...

מה מסתתר בתוך בית תפילין של ראש? בדרך כלל מדובר בפרשיות המוכרות והידועות, אולם מדבריו של הרב רצון ערוסי, רבה של קרית אונו, עולה כי התמונה אינה בהכרח פשוטה.

ביומן ערוץ 7 מספר הרב ערוסי על מקרה בו הגיע אליו זוג תפילין לבדיקה לאחר שנים שלא נבדקו, ובפותחו אותן גילה את הבתים עשויים בהידור אך ריקים מקלף...

הרב ערוסי מציין כי כיוון שהדבר נעשה בשגגה נחשב לו למניח הבתים כאילו הניח תפילין כשרות, אך יש בכך כדי לעורר חשש וחשד כבד מתעשיית תשמישי הקדושה שאינם מבוצעים בפיקוח מוחלט.

מקרה נוסף, ומצמרר אך יותר מספר הרב ערוסי על זוג תפילין שהובאו אליו לבדיקה לפני מספר שנים ובפותחו אותן ראה כיצד הפרשיות כתובות בכתב מהודר ונאה, אך בקלף האחרון של התפילין של ראש הזדעזע לגלות במקום הפרשייה את המילים 'איטבח אל-יהוד' כתובות בכתב סופר סת"ם.

הרב מתאר בדבריו את הצמרמורת שאחזה בו כשראה את תוכן הכתב, ולהערכתו של הרב ערוסי מדובר בפעולה של שוליה ערבי של אדם העוסק בתפילין שניצל רגע של חוסר תשומת לב מצידו של מעסיקו והחדיר את הקלף המדובר.

עם זאת הרב אינו פוסל קיומה של תעשייה מכוונת של ערבים הכותבים פרשיות תפילין ומוכרים אותם כפי שנודע בלא מעט מקרים.

לדבריו יש לראות בכך הוכחה להבנה של הגויים שסביבנו בכוחו של עם ישראל, כוח הנטוע בתפילין, כוח שעליו נאמר 'וראו כל העמים כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך', כוח שהבנתם מובילה לצורך להיאבק בו בכל דרך.

כמו כן מציין הרב ערוסי את הצורך לוודא היטב את מקור התפילין אותן רוכש אדם, ולא להסתמך על סוחרים וסוכנים בלתי מוכרים.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )