ליל שבועות


גיל סלוביק

בתחילת התיקון מה הוא אומר?

יהי רצון מלפניך שלא יארע דבר תקלה על ידי הגבאים, ותהיה שתייה חמה ובורקסים
משובחים כל הלילה, ותצילני מבורקסים זולים ובלתי מזוהים, שלא אטעה ואומר על
גבינה שהוא תפוח אדמה ועל תפוח אדמה שהוא גבינה. ושלא אכשל ואתפתה ללכת
לשיעור
עם שם פרובוקטיבי מבטיח כמו "האם גוליית היה גמד?", רק כדי לגלות שגוליית היה
בעצם ענק.

ותצילני משיעורים המתרגשים לבוא לעולם שבסופם המילה "האומנם", דוגמת: "יוסף
הצדיק. האומנם?", שתוכם אינם כברם, ובניגוד לכותרתם הם משעממים פחד. ושלא
אכנס
בטעות לשיעור עם שם לועזי מפוצץ דוגמת "ההיסטוריוגרפיה בספר מלכים ב' לאור
המחקר הדטרמיניסטי" שניתן על ידי רב שהוא גם דוקטור או דוקטור שהוא גם רב,
שתוכם כברם, ולא רק את שמם לא ניתן להבין – אלא גם את תוכנם.

ותזכני להיכנס לשיעורים שניתן להירדם בהם מהמשפט הראשון ועד המשפט האחרון
דוגמת
"הלכות בורר בשבת" או "דעת הריטב"א בסוגיית פסח שחל בשבת". ותזמן לי איש גבוה
שיישב לפני ויסתיר אותי נרדם, ואשמח בו, ותסדר מאחורי איש נמוך וישמח בי.

בסוף התיקון מה הוא אומר?

מודה אני לפניך ששמת חלקי מיושבי החלק האחורי של בית המדרש, ולא שמת חלקי
מיושבי השורה הראשונה. שאני נרדם והם נרדמים. אני נרדם לחצי שיעור כולל
נחירות,
והם נרדמים לחצי שנייה ומייד מהנהנים לדובר כאילו הם מקשיבים.

אני אוכל והם אוכלים. אני אוכל מתי שבא לי להתחמק החוצה לחדר הכיבוד, והם
אוכלים את השאריות שאני משאיר להם. אני משתעמם והם משתעממים. אני משתעמם
וקורא
את הפרסומות שבעלוני השבת, והם משתעממים ובוהים בדף המקורות המשמים שלפניהם.

ותצילני היום ובכל יום מחזן רע המנגן ניגונים ב-4 לפנות בוקר ומחבר רע שנוגח
בכתפי כל עת שנרדם ומתפילה משונה בסגנון קרליבך. ותחזירני הביתה לשלום, במהרה
בימינו והערב נא בפי את עוגת הגבינה של אשתי. אמן.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )