למה גברים לא סולחים בגידה של נשים


 

 

 

למה גברים לא סולחים בגידה של נשים

 

יש הטענים, שהנטייה לבגוד, אופיינית יותר לגברים מאשר לנשים. כאילו, שה-"טבע" הגברי שונה מהטבע הנשי, והדחף לבגוד אצל הגברים, מגיע ברמה הגנטית. אבל הסטטיסטיקה מראה, שבגידות אצל הנשים – זאת לא תופעה נדירה בכלל.

בין הסיבות לבגידה, מופיעים דברים כמו: קנאה, קלות דעת, אהבה עצמית.

דברים שמונעים את הבגידה: אהבה, כבוד, חינוך.

 

במאמרים שונים, ניתן למצוא דעה שנויה במחלוקת, שגברים, לכאורה, מטבעם יותר נוטים לבגוד מאשר נשים. אפשר להבין, כאשר שטויות כאלה אומרים גברים, בשביל לתרץ את עצמם. לא ברור למה דברים כאלה ממציאות נשים בשביל נשים. כאילו שיש משהו בטבע האישה, שיגרום לה "לרצות"  גבר יחיד יותר, מלגבר "לרצות" אישה אחת ויחידה. טבע של המיניות של גבר ואישה בהקשר הזה - זהה. היחסים המונוטוניים המתמשכים מולידים צורך טבעי לגמרי במשהו חדש ומרגש. התגובות נעשות יותר רגועות אצל גם גברים וגם נשים. ומה האדם יכול לעשות אם התגובה המינית לפרטנר הקבוע בכלל לא תוססת, אבל באותו הזמן להיפרד מהבן זוג הזה גם לא רוצים? ברור, שכאן המוצא הקל – זה הבגידה. אז אפשר להגיד, בשהבגידה היא לשם ריגוש.

 

עדיין, למה הגברים לא סולחים את הבגידות של נשים?

על פי תוצאות של סקרים שונים, בהם גברים ונשים התבקשו להסביר את הסיבות שהובילו אותם לבגידה, הופיעו כמה דברים:

גברים לעיתים קרובות,  מסבירים את הבגידה בצרכים מיניים טבעיים. בדר"כ, בגידה כזאת לא קשורה לרגשות, וזה דבר חד פעמי עם פרטנרית אקראית או בקשרים לא מחייבים וחסרי משמעות עם חברות לשעבר, עמיתות, נשים של חברים וכד'.

לכאן הגברים משייכים גם בגידות, שקורות בהיעדרות ארוכה או אפילו קצרה של בת זוג קבועה: נסיעה שלה לחופשה, נסיעה עסקית וכו'. הרבה גברים חושביםשהעדר זמני של אישה - זו סיבה מוצדקת למציאת תחליף בשבילה. והם עוד אומרים שלנשים אין היגיון... והתירוצים של "הייתי שיכור" בכלל תכופים מאוד.

אהבה לאישה אחרת, בתור סיבה לבגידה, מזכיר רק אחד מתוך עשרה גברים. מסתבר שהאהבה, עבור הגברים, זו סיבה נדירה מאוד לבגידה.

 

אצל נשים, הכל להפך. בגידה נשית מבוססת לעתים קרובות על רגשות, ואם לא על אהבה חדשה אז על התאהבות. והשורש של הבעיה אצל 2/3 מהנשים – זה חוסר שביעות רצון כרוני בנישואין. כאן טמונה התשובה לשאלה: "למה גברים לא סולחים בגידה נשית" כן, בגלל שבסיס לבגידה של נשים רציני יותר. זה אומר שהאישה מצאה גבר אחר, אשר עשוי להיות יותר טוב. ודבר כזה, בשביל האגו הגברי בלתי נסבל. לכן גברים לא סולחים. כי פגיעה של אישה היא פגיעה "נפשית", שהרבה יותר מכאיבה מגופנית.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אהבה וחברות >> למה גברים לא סולחים בגידה של נשים