איתותים מהגוף לתשומת ליבכם



9 איתותים מגופכם שלא כדאי להתעלם מהם

הגוף שלנו שולח לנו אותות אזהרה כאשר משהו אינו כשורה. הוא לא משתתק, הוא "צועק" לנו והדבר בא לידי ביטוי בכאבים באזורים השונים, במחלות שונות וכדומה. כאשר ישנו חוסר איזון במערכות הגוף שלנו, הוא דואג לשלוח לנו אותות מצוקה פיזיים המתבטאים בסימפומים שונים.


מהם 9 הדברים שהגוף מאותת לכם ולא כדאי לכם להזניח אותם? בואו נראה:

1. כאבי ראש - בד"כ כאבי הראש ומיגרנות נובעים משתיית יתר של משקאות מוגזים ובעיקר משקאות הדיאט בשל הממתיקים המלאכותיים המרוכזים בהם. ממתיקים אלה מכילים חומרים שמזיקים לגופנו. הם אלה האחראים לרגישות הגוף שלנו ועשויים לגרום לכאבי ראש. ישנם אנשים שחסר להם האנזים שמפרק את החומר שנמצא בממתיקים המלאכותיים (פנילאלנין) והם נמצאים בקבוצת סיכון ורגישות גדולה אף יותר. כמו כן, הממתיקים המלאכותיים יכולים לייצר אצלנו רצון עז לצריכת מתוק או מלוח. בנוסף, הנכם יכולים להרגיש שלא מפוקסים או אפילו מעוצבנים. מה עושים? בכל פעם שתרצו לשתות משקה מוגז, העדיפו לשתות מים מוגזים בתוספת מיץ פירות טרי או לימון סחוט.
2. גירוד באוזניים או ריר מרובה - צריכה מוגזמת של סוכר עשויה להביא ליצירת חיידקים במעיים ואף להופעת פטרייה באזורים שבין האצבעות, מתחת לחזה, ואזורים נוספים שהופכים להיות אדומים ודלקתיים. בנוסף, הדבר עשוי להשפיע על מצבי הרוח שלכם, להחליש את המערכת החיסונית, לגרום לעלייה במשקל ועוד. איך נמנעים? צורכים פחות סוכרים, המרוכזים בפירות טריים ומיובשים, צורכים פחות משקאות חריפים וסויה. מדוע? משום שהמרכיבים שלהם (סוכרים) הם פלטפורמה מצוינת ליצירת הקנדידה (גרדת).

3. יובש - הדבר מתבטא בשפתיים סדוקות. מסתבר שהשפתיים שלנו משקפים את תפקוד המערכת שלנו באופן כללי. ברגע שיש מחסור בנוזלים בגוף, יש מחסור בלחות והדבר מורגש בעור. אם אתם משתמשים באופן עקבי בשפתון לחות, משמע שאתם לא צורכים מספיק נוזלים. כאשר מערכת הגוף מתייבשת, תרגישו זאת באמצעות כאבי ראש, מתן שתן לעתים רחוקות, שתן בצבע כהה ואף בעל ריח דומיננטי, עור יבש (תעשו נסיון: תצבטו את העור ואם הוא יחזור לאט למצב התחלתי, משמע שאין לכם מספיק נוזלים בגוף). אז מה הפתרון: לשתות 8 כוסות מים ביום. אם קשה לכם עם הכמות הזאת, שלבו אכילת ירקות ופירות המכילים גם הם נוזלים. רצוי לשלב גם מאכלים העשירים בשומן טבעי כגון: אבוקדו, שקדים, סרדינים, המסייעים לשמור על האלסטיות של תאי הגוף.

4. עצירות - אינכם מקבלים מספיק סיבים תזונתיים. כאשר הגוף סובל מעצירויות, הדבר מעיד ישירות על מחסור בצריכת סיבים. כן הנכם יכולים להרגיש גם צניחה באנרגיה, תיאבון יתר, בעיות בעיכול, בעיות בעור ועוד. מה עושים? אכלו יותר קטניות, דגנים מלאים, ירקות ופירות. צריכה יומית של 35 - 40 גרם סיבים עשויה לשפר לא רק תפקוד המעיים אלא גם להוריד את הסיכון לסוכרת ומחלות לב. אפשר לשלב בתפריט היומי סלטים עם שיבולת שועל ואורז מלא. כן אפשר להוסיף לארוחות שלכם זרעי דלעת טחונים או זרעי פשתן, שומשום, אצות ים ולהחליף את המלח הרגיל במלח ים.

5. סדקים בזוויות הפה - מעידים על מחסור בויטמין B. בנוסף, עשויים להופיע אצלכם עיגולים שחורים מתחת לעיניים, צניחת ארנגיה, אנמיה ועוד. התשובה לאלה ברורה: לצרוך מזונות העשירים בויטמין B, כמו שמרים תזונתיים הנמצאים בבירה, דגנים מלאים, נבט החיטה, קטניות, חלמונים, בטטה, דג סלומון, בשר אדום וכבד עוף. במידה ואתם צמחוניים, תוכלו להעשיר את כמות הויטמין B בגופכם באמצעות תוספי תזונה.

6. אקזמה - כנראה שאתם אוכלים משהו שאינו מיטיב עם גופכם. ברגע שאתם צורכים מזון שגופכם מתקשה לקבל אותו, ישנו גירוי של הקיבה ובמידת הגזמה בצריכת אותו המזון, הדבר מתפשט אל התאים בגוף, קרי לעור שלכם. העור נראה מגור ואדום. כן אתם יכולים להרגיש תסמינים נוספים כגון: עייפות, מחשבות מעורפלות, גזים, נפיחות, גודש באף. מה עושים? כאן תעבוד שיטת האלימינציה במטרה לזהות מהו המזון שגורם לכם לתגובה לא רצויה. התחילו בסוג מזון אחד או שניים שהנכם חושדים בו ופשוט הפסיקו לצרוך אותו. לרוב, מזונות הידועים כגורמים לתופעות לוואי הם: מזונות המכילים גלוטן (חיטה), מוצרי חלב, סוכר, סויה, ביצים, תירס ושמרים. נסו להימנע מצריכת 5 מזונות בשבוע, למשל: חיטה, חלב, סוכר, קפאין ואלכוהול ותראו אן מצבכם משתפר.

7. עייפות כרונית - סביר להניח שאתם צורכים יותר מדי קפאין. הקפאין מגרה את מערכת העצבים המרכזית של הגוף שלנו. הוא עושה זאת באמצעות שחרור הורמונים המאיצים את האנרגיה בגופנו. לטווח הקצר זה עובד מצוין, אך הגזמה בצריכת קפאין, תגרום לכך ש"הדלק" של מערכת העצבים המרכזית ייגמר מהר בטווח הארוך. סימפטומים נוספים שיש לשים לב אליהם: עצבנות יתר, דופק לא סדיר, נדודי שינה והטלת שתן תכופה. מה עושים? נסו לא לעבור את ה-300 מ"ג של קפאין ביום. שימו לב כי בתה ירוק יש פחות קפאין מאשר בתה השחור. כך בממוצע כוס קפה מכיל כ-200 מ"ג קפאין, לעומת כוס אספרסו המכיל כ-150 מ"ג קפאין. כוס תה שחור מכיל כ-100 מ"ג ואילו כוס תה ירוק יכיל לרוב כ-50 מ"ג קפאין. העדיפו לחפש את המקור הממריץ בויטמין C וגם בויטמין B5 במקום קפאין.

8. גיהוק וקלקול קיבה - משמע שרמת החומציות בקיבתכם נמוכה. במקרה כזה, הגוף שלך לא מסוגל לעכל היטב את המזון ובעיקר חלבונים ושומנים. כאשר האוכל נמצא עדיין בקיבה, האוויר שנכנס לשם, יוצא בצורת גיהוק או גזים. כן הדבר מתבטא בציפורניים סדוקות ומערכת חיסונית חלשה. מה עושים? לפני שאתם מתחילים לאכול, הריחו את האוכל והדבר יגרום לגופכם לשחרר את האנזימים האחראים על הציפייה לאוכל שיבוא. איכלו לאט וממש תחשבו על האוכל שאתם אוכלים ותיהנו ממנו. תוכלו לנסות לקחת גם אנזימים המסייעים לעיכול שניתנים להשגה בחנויות טבע ובריאות.

9. הצטננות תכופה - תתפלאו אבל מרכז הפיקוד של המערכת החיסונית נמצא בבטן שלנו. לכן, כל חוסר איזון בקיבה, עשוי להחליש את המערכת החיסונית שלא תוכל להתמודד עם החיידקים הפוקדים אותה. חשוב לזכור כי כשאנו לוקחים יותר מדי אנטיביוטיקה לטיפול בהצטננות, הדבר מחליש את הגוף שלנו. סימפטומים נוספים: עצירות, גזים במעיים, נפיחות, פטרייה בנרתיק, דלקת בדרכי השתן, פריחה בעור, פטרת ברגליים ובציפורניים. מה עושים? כדי שתהיה לנו פלורה טובה במעיים, רצוי לשלב מזונות שיעזרו לנו להתמודד עם כמות החיידקים שיש לנו שם: לצרוך מזון העשיר בחיידקים טובים, כמו כרוב חמוץ, יוגורט המכיל חיידקים טובים. ניתן לקחת פרוביוטיקה מדי יום.
 
הקשיבו לאותות שגופכם שולח לכם, טפלו בהם ותהיו בריאים!


( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אהבה וחברות >> איתותים מהגוף לתשומת ליבכם