מר' גיבס מגיע לעזרה


מר' גיבס מגיע לעזרה

ילדה אמריקאית בת 3, בשם אלידה קנובלוך חיה את החיים במלואם - משחקת ברחוב, רצה ואפילו רוכבת על רכבת הרים. וכל זה אפשרי הודות לכלב הנאמן שלה.

אלידה סובלת מלידתה ממחלה הנקראת NEHI – שזה Neuroendocrine cell hyperplasia of infancy  - זוהי מחלת ריאות, שתוארה לראשונה רק בשנת 2005. בעולם של היום, ידועים פחות מ-800 חולים במחלה זו. בגלל המחלה, חלק מתאי הריאות פשוט לא מסוגלים לקלוט חמצן בדרך הרגילה, ולכן החולה צריך להשתמש בבלון חמצן כדי לחיות ולתפקד.

Alida נולדה בטרם עת, ובחודשים הראשונים של חייה היא נשמה באמצעות מכונת חמצן. כשהיתה בת חצי שנה, הרופאים גילו שהריאות של הילדה עדיין לא מסוגלות לספק את חילוף הגזים הרצוי. האבחנה הייתה קשה, והפרוגנוזה עוד יותר – הילדה צריכה לבלות את כל הילדות שלה בחדרה, וזו מסיבה שהיא קטנה וחלשה מדי כדי לשאת על עצמה בלוני חמצן כברים, הדרושים לנשימה תקינה שלה.

יום אחד, הוריה של אלידה ראו תוכנית טלוויזיה על כלבי נחייה לעיוורים, ובא לראשם רעיון מדהים. מהר מאוד הם הביאו הבייתה כלב, אשר קראו לו מר' גיבס.
הבוקר כאשר אלידה לאחר שנת לילה מנתקת את צינור החמצן ממכונת החמצן הנייחת בחדרה, ובמשך כל היום מר' גיבס הולך יחד עם הילדה ונושא על גבו את מיכל החמצן הקטן הנייד. הודות לצינור ארוך מפלסטיק, המחובר לבלון החמצן – אלידה יכולה לחיות חיים נורמליים כמעט לחלוטין. מר' גיבס מציית לכל מילה של חברתו הקטנה, והם מבלים יחד כל דקה, עד שעת השינה של הילדה. אז הכלב הנאמן מקבל זמן לעצמו.

לפני הופעתו של הכלב, עבור ההורים של אלידה אפילו הליכה פשוטה בפארק הייתה מעייפת מאוד, כי ההורים לא יכלו לשאת את הבלון בשביל הילדה כל הזמן, והיא רצתה לשחק כמו ילדים אחרים. עם הופעתו של מר' גיבס הילדה כבר לא הייתה צריכה לסחוב אחריה את הבלון הכבד בעצמה. ומה שהכי חשוב, זה שהטיולים באוויר הצח ומשחקים פעילים מחזקים את בריאות הילדה ומשפרים את תפקוד ריאותיה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> ילדים ומשפחה >> מר' גיבס מגיע לעזרה