טלגוניה – מדע אמיתי או מדע בדיוני?


 

טלגוניה – מדע אמיתי או מדע בדיוני?

המדע הזה התחיל, כאשר לפני כ- 150 שנה, מגדלי הסוסים החליטו לגדל זן חדש של סוסים עם סיבולת יותר גבוהה, וניסו לזווג סוס וזברה. הניסויים נכשלו: לא היה אפילו הריון אחד - לא אצל סוסה מזכר זברה, ולא אצל נקבת זברה מזכר סוס. הניסויים הופסקו וכמעט נשכחו, מתוך אמונה שהתיק סגור. עם זאת, לאחר מספר שנים הסוסות, שהשתתפו בניסויים התחילו להוליד צאצאים בעלי פסים. מזכרי סוסים גזעיים!


עולם המדה ההמום, קרא לתופעה הזו – טלגוניה. ניסויים שנעשו על ידי פרופ' פלינט, פליקס לה-דנטק ומדענים אחרים, עם בעלי חיים אחרים - אישרו את התופעה הזאת. לה-דנטק כתב את הספר "אבולוציה, אדם, גנטיקה וניאו דרוויניסטים" (שנת 1889), היכן שבפרק "טלגוניה או האפקט של הזכר הראשון" הוא תיאר את הניסויים שנעשו.


בפועל, רק מגדלי הכלבים מזמן ידעו שאם לפחות פעם אחת כלבה גזעית מזדווגת עם זכר לא גזעי – אפילו אם לא יהיו לה גורים ממנו, בעתיד אי אפשר לצפות ממנה להמלטת גורים גזעיים, ולא משנה מי יהיה האבא.


גם מגדלי היונים יודעים על התופעה. אם יונה גזעית הזדווגה עם רגילה – ממיתים אותה. כי אפילו עם בן זוג הגזעי ביותר הצאצאים יהיו פגומים - או נוצות הזנב לא יהיו נכונות, או הצבע של המקור, או משהו אחר.


האם הנערות בעולם המודרני, לפני שהן מתחילות "את החיים הבוגרים" צריכות לדעת על כך? כמובן שכן, אבל למעשה לא הרבה אנשים מכירים את התופעה.


בימינו, נוצר מצב פרדוקסלי: על התופעה הזו, שיש לה קשר ישיר להולדת צאצאים מן המניין – יודעים מגדלי החיות בלבד.


גילוי הטלגוניה במאה ה -19 ישר הוסתר מן העם, כי הדבר חושף את הגורל המסתורי של אנשים רבים. אבל הכי חשוב - זה יכל לסגור היטב את הדרך עבור כל סוג של מהפכה מינית - וזה ממש לא היה בתוכניות של המין האנושי.


לשם סיווג, הומצא ואפילו הוכנס לתוך האנציקלופדיה משפט: "התופעה של טלגוניה נשארה ללא הוכחה" ... אבל כל דבר סודי מתגלה בסופו של דבר. במיוחד כאשר הנשים התחילו ללדת מבעליהן ילדים עם צבע עור שונה, שאין לאף אחד מההורים.
הסיבה להופעתם של הילדים האלה הייתה מוטציה גנטית של שרשרת כרומוזום, אשר התרחש בגלל יחסים שהיו בעבר.


אז טלגוניה (מתוך "טלה" - רחוק "גוניה" - לידה) – זה מדע הטוען שהצאצאים של הנקבה מושפעים מכל הפרטנרים המיניים הקודמים שלה. ובעיקר - מהראשון. הוא, ולא האב העתידי של הילד, מספק את מאגר הגנים לצאצאים של האישה, ללא קשר מתי וממי היא תלד את הילדים.


באופן טבעי, לתיאוריה של טלגוניה יש הרבה מתנגדים בימינו. אולי יותר נוח לאנשים לחשוב שזה לא נכון, ואולי זה באמת לא נכון. כל אחד יחליט לעצמו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> ילדים ומשפחה >> טלגוניה – מדע אמיתי או מדע בדיוני?