כ-20 אחוז מהגברים הנשואים בוגדים האומנם


נישואים: נשים בוגדות כמעט כמו גברים

אלא שלעומת הזכרים, הן הרבה יותר דיסקרטיות, שלא לומר שקרניות מוצלחות במיוחד - כך לפי מחקר חדש. הסיבות: יש להן מוטיבציה רבה יותר להסתיר רומן בעיקר למען הילדים, ומצד שני - הגבר הממוצע מרוכז בעצמו ולרוב לא יחשוד שאשתו בוגדת בו
מתברר שהקלישאה שגברים בוגדים יותר הופכת למופרכת מיום ליום; לפי מחקר חדש, נשים בוגדות כמעט באותה מידה, אבל בניגוד לגברים הן פשוט שקרניות טובות יותר. הממצאים מצביעים על כך שבעיקר כאשר ישנם ילדים בתמונה - נשים נזהרות לשמור את דבר הרומן בסוד.
אשתי? בוגדת? אין מצב

סטוצים בעבודה
ד"ר דיוויד הולמס מאוניברסיטת מנצ'סטר בבריטניה מצביע על הנתונים הבאים: כ-20 אחוז מ הגברים הנשואים בוגדים בנשותיהם, ו- 15 אחוז מהנשים בוגדים בגברים שלהן. "ההבדל הגדול בין המינים", מסביר ד"ר הולמס, "הוא שנשים מסתירות זאת הרבה יותר טוב". הסיבות הסוציולוגיות לעלייה החדה באחוזי הבגידות של נשים ב- 20 השנים האחרונות הן רבות, ביניהן, היציאה אל שוק העבודה מחוץ לבית, העצמאות הכלכלית, והזמינות של הכרויות אקראיות דרך האינטרנט והטלפונים הסלולרים. כל אלו ועוד שינו את מפת הבגידות. הדבר שלא השתנה הוא הרצון של נשים לשחק אותה נאמנות וחסודות.
ד"ר הולמס מסביר את נתוני המחקר החדש בכך שמצד אחד נשים מורכבות יותר מבחינה פסיכולוגית ומתוכנתות להיות בתוך מערכת יחסים מחייבת. מגיל צעיר הן מתכננות את מהלך חייהן ומכלכלות את צעדיהן בהתאם. גברים לעומת זאת לא ממהרים להתחייב ובוודאי שלא חושבים על כך בגילים צעירים. מצד שני, נשים מתורגלות יותר בג'אגלינג מנטלי ולכן מצליחות לשקר בצורה אמינה יותר. בנוסף, גברים נוטים לקחת סיכונים גדולים יותר ולהתמסר להרפתקאות, מה שמעלה את הסיכויים שהרומנים שהם מנהלים יתגלו. כמו כן נשים מודעות יותר למה שיש להן להפסיד אם ינהלו רומן מהצד.
" גברים נוטים להודות ברומנים שניהלו אך מבטלים באחת את האפשרות שנשותיהם תנהלנה רומן", מוסיף ד"ר הולמס. "ההיבט הזה הוא חשוב במסגרת הנתונים החדשים ומסביר חלק מהתופעה- גברים לא חושבים שנשים הן בוגדניות וזה בדיוק מה שמאפשר לנשים, לא אחת, לבגוד".
בגידת אישה – פגיעה בכבוד הגבר
דורית כהן, פסיכולוגית ויועצת זוגית, מסבירה כי בכל מה שקשור לניהול רומן בתוך מערכת נישואין, המחירים שאישה עלולה לשלם גבוהים יותר. בגידה של אשה בבעלה רומסת את הכבוד שלו ומשפילה אותו. רוב הגברים לא יעמדו בסוג כזה של השפלה ויסיימו את הנישואים. "בגידה אצל אשה", מסבירה כהן, "מעלה קונוטציה של זנותיות והפקרות. היא שוברת את הקודים החברתיים של מה מותר ומה אסור ולכן נשים יתאמצו הרבה יותר כדי לשמור את הבגידה בסוד". כמו כן, לנשים יש אבחנה דקה יותר ואינטואיציות חזקות יותר והן עשויות לגלות ביתר קלות אם הבעל שלהן בוגד. גברים יותר שקועים בעצמם ולכן יש יותר סיכוי שנשים יוכלו לנהל רומן ארוך מחוץ לנישואים מבלי שיתגלה".



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> ילדים ומשפחה >> כ-20 אחוז מהגברים הנשואים בוגדים האומנם