האיש שהזיז את הגבינה שלי


האיש שהזיז את הגבינה שלי

 

ד"ר אריה אבני תוקף את קודש הקודשים של תפריט הבריאות הישראלי: החלב מביא למחלות רבות, "בריחת סידן" היא המצאה שיווקית ישראלית, ויש מקום לתביעה ייצוגית נגד משרד הבריאות.

 

לפני שמונה שנים הוציא ד"ר אריה אבני, רופא כירורג המתמחה במערכת העיכול, ספר המתאר את נזקי החלב לבריאות האדם. "עזוב ת'עטינים שלי" שמו. אחרי שלושה שבועות נעלם הספר מהחנויות.
"לא הבנתי מה קורה", משחזר אבני. "התקשרו אלי אנשים מכל הארץ, מאשדוד, מאשקלון, מחיפה, שחיפשו את הספר ולא מצאו אותו. ידעתי שהדפסנו כאלף עותקים. זה לא הגיוני שספר כזה ימכור אלף עותקים בתוך שלושה שבועות. אבל אז התקשר אלי מישהו וסיפר לי שהספר הונח על שולחן מועצת המנהלים של תנובה. המנהלים דנו בספר והחליטו שאני משוגע.

"עשיתי אחד ועוד אחד. אני מתאר לעצמי שמישהו בתנובה לא אהב את הספר. אם רק אחוז אחד ישתכנע שאני צודק, המכירות של תנובה יירדו בכמה עשרות מיליוני שקלים. אם עשרה אחוזים מהציבור ישתכנעו שמה שאני אומר הוא נכון, המכירות יירדו בכמה מאות מיליוני שקלים. אני מקווה שבספר החדש שלי אף אחד לא ייגע". מתנובה מוסרים בתגובה שמועצת המנהלים לא דנה בספר.

ד"ר אבני נלחם שנים ארוכות בחלב ובמוצריו. הוא פונה בעיקר לנשים. "גברים הם המטומטמים של העולם. יש להם רק מסר אחד בקיום האנושי: להעביר מידע גנטי. הבריאות נקבעת רק על ידי נשים. לגברים אין שום קשר לזה. לנשים אני אומר:'אם הסיגריות הן אבו מאזן, החלב הוא אל-קאעידה של מוצרי המזון. יש לי רק בקשה אחת, תפתחו את העיניים ותראו את הג'ירפה, יונק ענק עם עמוד שדרה חזק וגדול, שלא צורכת מוצרי חלב. אם הג'ירפה יכולה להתקיים בלי מוצרי חלב, גם אנחנו יכולים'".

 

גברים הם המטומטמים של העולם

 

במסגרת המאבק שלו נפגש אבני עם שרי בריאות, הציע את הרעיונות שלו לקצין רפואה ראשי והמליץ לאלפי חוליו להתנזר ממוצרי חלב. רובם, לדבריו, נעתרו. "אני משפיע, אם כי בקנה מידה קטן. אברהים, שעשה לי את האיטום לבית, הפסיק לאכול מו צרי חלב. הילד של השכנים שאני עושה עליו בייבי סיטר הפסיק. אני לא מצליח בגדול כמו ד"ר רוברט כהן האמריקני שהגיע עד לסנאט וחולל בארצות הברית מהפך אמיתי בצריכת החלב, אבל גם אני מצליח להשפיע. פעם בשנה, בחג השבועות, אני מסביר ברדיו למה רצוי להתנזר מחלב ומתעמת עם רופאים, פה ושם אני מופיע בטלוויזיה, אנשים מתחילים לשים לב אלי".

תמהוני ? מוזר? אבני לא ממש מתרגש. "זה לא מעניין אותי. אף פעם לא ביקשתי להיות כמו כולם. אני לא משוגע, אני אדם שקול שמנהל מאבק".

 

אמרתי לבניזרי לפטר רופאים

 

נרגש מהתגליות שלו הציע אבני לקצין רפואה ראשי לקבל מינוי של רופא בסטנד ביי, כדי לסייע לחיילים שנקלעו לבעיות בריאותיות שלא נפתרו. "כמובן שלא התייחסו אלי,'ד"ר אבני אתה אידיוט', ' יאללה, הבא בתור'". אבל אבני לא התייאש. הוא הציע למשרד הבריאות להקים יחידת "איפכא מסתברא", " כמו זו שהוקמה בצבא אחרי מלחמת יום כיפור )גוף שתפקידו להציע תזה נגדית לתפישה המקובלת - ש"ל(. " אני הייתי מוכן להיות היחידה הזאת, לאתגר את מערכת הבריאות, להראות שיש גם חשיבה אחרת. יכולתי להראות אבסורדים לא רק בנושא של החלב. כל תינוק מקבל חיסון נגד צהבת מיד כשהוא נולד. למה? הוא יוצא מבית חולים והולך לעשות סקס לא בטוח? הוא מתכוון לעשן סמים בגיל חודש? ילד צריך לפתח מערכת חיסון במו ידיו. הגיוני לתת לו חיסון רק אם אמו חולת צהבת. אבל אצלנו זורקים מילים וכסף בלי חשבון. מערכת הבריאות היא מערכת בזבזנית. מכל כיוון שלא תיגע בזה תגיע למסקנה שחיסול מוצרי החלב יחסל 70 אחוז מהתחלואה בארץ".

כשהבין שיחידת האיפכא מסתברא לא תוקם הוא נפגש עם מי שהיה שר הבריאות, שלמה בניזרי. "רציתי להראות לו נתונים על סוכרת נעורים. יש בארץ כ?25 אלף חולים ואם לא יהיה חלב לא תהיה סוכרת נעורים. יש על זה מחקרים בכל העולם. תוך שלוש שנים נוכיח את זה. הוא אמר:'זה רעיון, אבל אין לי כסף'. סליחה , אתה השר, אתה זה שמחליט על המשאבים! אם תרצה, יהיה לך כסף!

"אמרתי לשר בניזרי שאם הוא יפטר רופאים כדי שיילכו לדוג יהיה לו כסף. הרי חלק מהרופאים עושים עבודה לרופאים אחרים. אם אריאל שרון היה מגיע לרופאה המצ'וקמקת של אמא שלי היא היתה נותנת לו אספירין ועד היום הוא היה עומד על הרגליים. בגלל שהוא ראש ממשלה הוא קיבל טיפול מתקדם ואיפה הוא נמצא היום כולם יודעים.

"יש היום שתי רפואות. האחת היא אינסטלציה הומנית, אתה בודק את התפקוד של המעי הגס, הקיבה או הכבד, כאילו אתה אינסטלטור ואחר כך חותך, משתיל, מתחזק, כמו שמוסכניק עושה למכונית. זו רפואה נפלאה, מתקדמת, רצה קדימה והיא השמש. הירח הוא רפואה אחרת לגמרי שלא מצליחה לרפא. אף רופא לא הצליח לרפא לגמרי, עם דגש על המילה ריפוי, סוכרת נעורים, לחץ דם, אסתמה. הרפואה הזו מפגרת וניזונה מהתאורה של השמש. בתחומים האלה הרופא הקונבנציונלי רק מפריע. לפעמים אתה רואה מקרים שבא לך לבכות. אלי מגיעים החולים הקשים ואני צריך לתקן אותם כאילו שהיו מכונית טוטאל לוס. ואז צריך לבנות הכל מהתחלה ואין ברירה, אם רוצים להבריא באמת צריך להפסיק עם מוצרי החלב".

 

 

בריחת סידן זו המצאה ישראלית

 

בוא נעשה את זה מסודר. מה בעצם מזיק בחלב?
"חלק גדול מהחלב הוא מים, שזה לא יכול להיות רע. גם השומנים של החלב לא רעים, מלבד העובדה שבשומני החלב יש הורמונים ואנטיביוטיקה שהפרה מקבלת. בחלב יש גם לקטוז, שזה הסוכר של החלב. הלקטוז עלול לגרום לכאבי בטן, לאי נוחות, לכאבי ראש. לא נורא, אפשר לחיות ככה, אף בן אדם לא מת מבעיות לקטוז. הבעיה האמיתית טמונה בחלבון של החלב. חלבון החלב לא מתפרק, הוא חודר למערכת הדם וגורם לאדם להפעיל את מערכת החיסון שלו כנגד אותם חלבונים. זה חלבון זר שלא אמור להסתובב בגוף שלי, וכשהוא מסתובב הוא גורם לבעיות שונות, כל אדם והרגישות שלו. מי שיש לו רגישות בבלוטת התריס יסבול מבעיות בבלוטת התריס, מי שסובל מבעיות במערכת הנשימה, החלב יגביר את הבעיה".

אתה מתעלם מהסידן. חלב ומוצריו הם מקור חשוב לסידן.
"בריחת סידן זו המצאה ישראלית. בגן חיות הייתם? ג'ירפה, פיל והיפופוטם ראיתם? למה הם לא שותים חלב ובכל אופן מצליחים לתחזק מערכת שלד גדולה יותר מזו של בני האדם? אלוהים ברא לנו שיניים והתכוון שנלעס בהן. סידן זמין וטוב יותר נמצא בחסה, בטחינה, בפטרוזיליה. המחלבות הישראליות מעונינות למכור מוצרי חלב ולכן הכניסו לציבור את בהלת הסידן. זו המצאה שיווקית גאונית. לנשק את הידיים למי שהמציא את זה, מפני שזה נכנס לראש, ועכשיו לך תסביר שזה לא ככה. מיליארדי בני אדם לא ראו מוצרי חלב בחיים שלהם ובכל אופן הם חיים לא רע. נשים בשבט הבנטו באפריקה יולדות עשרה ילדים, לא שותות חלב ובכל זאת לא סובלות מבריחת סידן. היפניות לא סובלות מבריחת סידן בלי לשתות חלב. בישראל כל אישה חמישית שוברת את אגן הירכיים למרות שרוב הנשים צורכות מוצרי חלב, ואילו ביפן רק אישה אחת מבין 50 שוברת את אגן הירכיים למרות שתזונתן אינה מתבססת על חלב כלל".

אבל זה לא רק המחלבות הישראליות. על פי ההנחיות התזונתיות האמריקניות אדם ממוצע אמור לצרוך כאלף מיליגרם סידן ביום.
"האדם הקדמון לא ידע שום דבר על סידן. אין צורך בהנחיות. הגוף שלנו מספיק חכם בלי הנחיות אמריקניות. בתרבות שלנו בודקים מספרים. אנשים שצורכים הרבה מוצרי חלב מפרישים בשתן הרבה סידן. מחקרים בדקו את ההפרשות האלה והחליטו שזו כמות הסידן שאדם זקוק לה, אולם מי שצורך פחות מהמינרל הזה מפריש פחות ממנו בשתן ואז באופן טבעי המספרים יורדים. "היום אני דייג שמחכה לתפוס את הדג השמן. ואני אתפוס אותו. בעוד עשר שנים יהיו חולי סוכרת נעורים בסין, מפני שהסינים מתחילים לצרוך מוצרי חלב, ואז אני אגיד'אמרתי לכם'. מה עושה פולני צודק? אומר'אמרתי לכם'. בינתיים אני לא מוכן לשתוק. בתור פולני קשה לי לשתוק. גם מנחם בגין היה פולני וגם הוא לא שתק ואמר את מה שהוא חושב".

מועצת החלב יוצאת בקמפיין ענק שקורא לצרוך שלוש מנות מוצרי חלב ביום. מה יכול להיות רע ביוגורט, בגבינה ובכוס חלב ביום?
"זה אל-קאעידה, זרקאווי ואני לא יודע מי עוד, שלושתם ביום אחד. אם הייתי מוצא עורך דין חכם ומבריק הוא היה עוזר לי להגיש תביעה ייצוגית של חולי סוכרת נעורים שנגרמת מאכילה של מוצרי חלב. החלב מתאים לעגלים, לא לבני אדם".

 

הפרה נוקמת בנו

 

מועצת החלב, באתר שלה, קובעת ששלוש מנות חלב ביום מסייעות לבניית עצמות חזקות יותר ומאטות את המשך איבוד רקמת העצם.

"אני לא רוצה להשתמש במילים קשות. המחקר הזה ממילא ישתנה בעוד חמש שנים. עוד לא היה חולה אחד שהבריא כתוצאה מאכילת מוצרי חלב. ואם זה כל כך טוב, למה הישראלים נמצאים בראש רשימת פגועי העצמות בעולם?".

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה על אכילת מוצרי חלב דלי שומן שמסייעים במניעת סוגי סרטן שונים כמו סרטן המעי הגס וסרטן השד.

"יש לי מחקר אחר שנעשה על 82 אלף אחיות, ושבו התברר שככל שהאחיות אכלו מוצרים דלי שומן, כך הן חלו יותר בסרטן. אולי כי אין בחלב דל השומן הרבה שומן, אבל יש בו הרבה חלבון שהוא המזיק. למה באגודה למלחמה בסרטן לא רצו לשמוע הרצאה שלי בחינם?".

ממצא דומה התגלה במחקר באוניברסיטת הרווארד.
"אוי, באמת, שלא יצחיקו אותי. תתקשרי לחולה שלי עם סרטן במעי הגס שהיה צריך כבר להיות מת ועד היום הוא חי בלי מוצרי חלב".


 

 

 

 

 

 

מחקר אחר קובע שחלב מצמצם עששת ומפחית בצורה קלה לחץ דם.
"גם אני יכול לעשות לך כל מחקר. לשחורים שלא אוכלים סוכר ולא שותים קולה אין עששת. זה לא שייך לחלב. מחקרים יש כל הזמן. עשו מחקר על סויה, חלבון נפלא, ומצאו שמוצרי סויה גורמים לשיטיון. בסוף התברר שהחוקר קיבל כסף מחברות חלב ועשה את המחקר שלו על הומלסים שממילא סובלים משיטיון. יש מה שנקרא תבונת אלוהים, שהיא חזקה יותר מכל מחקר ונגד זה אין מה לעשות. אנחנו צריכים לאכול מזון שצומח באדמה, כי אנחנו נחזור לאדמה וזה המחזור הגדול של חיי האדם. תראי את הטבע, כמה חוכמה יש בכל זבוב, יתוש או פרפר. גם בני האדם בנויים בצורה פלאית, הבעיה היא שהם הורסים את זה. הטבע לא ברא ילדים חולי סוכרת. את זה יצרו בני האדם בהתנהגות לא שקולה. אם תתחתני עם אח שלך רוב הסיכויים שיהיו לכם ילדים מפגרים, אבל אם תתחתני עם שחור או עם יפני זה יהיה נפלא. אותו דבר עם אוכל. צריך לאכול את מה שהכי רחוק. חלב קרוב אלי, מלפפון הכי רחוק ממני".

מחקר אחר טוען שנשים שצורכות מעל 1,200 מיליגרם סידן ביום סובלות פחות מתנודות במצבי רוח סביב תקופת המחזור החודשי.
"נשים בתרבות המערבית סובלות מהתנודות האלה. נשים שלא סובלות מהתנודות האלה חיות בתאילנד והן באורח פלא לא אוכלות מוצרי חלב. תסתכלי על עור פניה של תאילנדית ושל זקנה ישראלית ותראי כמה מוצרי חלב, כמו גם דברים אחרים, עושים לנו טוב. אני תמיד אומר שהפרה לא כל כך מטומטמת. היא נוקמת בנו על מה שאנחנו מעוללים לה. אנחנו סוגרים אותה ברפת מעופשת בלי ירק, לא נותנים לה לעשות סקס עם פר, מפרים אותה באמצעות צינור ולוקחים ממנה חלב. אם היו עושים את כל זה לנשים, מה הן היו אומרות?".


מחקר בבית החולים השרון גילה שדיאטה עשירה בסידן מובילה להפחתה במשקל הגוף.

"אין לי כוח להגיב על זה. בארצות הברית אוכלים הרבה סידן ועדיין האמריקנים הם האנשים השמנים ביותר בעולם. אז שלא יספרו לי סיפורים. נו באמת, אם תיתן כדור סידן אנשים ירזו? צריך קצת קומון סנס. לפעמים מחקרים נעשים רק כדי שאנשים יקבלו פרופסורה. תקראי כמה מחקרים מתפרסמים ואחרי כמה שנים מתהפכים לגמרי. הפרופסור שלי בפקולטה לרפואה תמיד אמר לי:'אם אין לך מה להגיד, אל תכתוב כלום'. לא תמיד צריך מחקר כדי להבין מה קורה. אני יושב פה באזור ורואה סביבי איך הערבים שפעם אכלו כמה זיתים ופיתה עם קצת לבנה היו בריאים, והיום כשהם אוכלים הכל הם חולים יותר".

 

בעוד 50 שנה לא ישתו חלב

 

בספר "שוטי החלב", שהגיע לאחרונה לחנויות הספרים, הוא מפרט בהרחבה את שיטתו. החלב, לטענתו, גורם לאנמיה אצל תינוקות, למחלת קרוהן, עלול לגרום לסרטן השד, השחלה והערמונית. כדי להימנע ממחלות אלה ואחרות אבני ממליץ על אכילת מוצרי סויה, צריכת אומגה 3, לחם שיפון, דוחן, כוסמין, שיבולת שועל, אגוזים, פירות וירקות.

זה ריאלי שמדינה שלמה תפסיק לצרוך מוצרי חלב?
"דברים משתנים. לפני כמה שנים הזמינו אותי לתוכנית טלוויזיה בערוץ הראשון. כשהייתי ברכבת באמצע הדרך לירושלים התקשר אלי הכתב ואמר לי שההופעה שלי מבוטלת. התברר שהופעלו לחצים על התוכנית כדי שלא אופיע. אחרי חצי שנה ההופעה שלי כבר התאפשרה. דברים זזים בחשיבה".
אז מה, כולם טועים? בריאות טובה נמצאת בהישג יד ואף אחד כמעט לא רואה את זה?

"לא כולם טועים. חלק איתי. היה כירורג בהונגריה שהתחיל לרחוץ ידיים לפני כל ניתוח. תמותת המאושפזות במחלקה שלו ירדה מ?40 אחוז לשני אחוזים. כולם צחקו עליו, קראו לו אידיוט, ובסוף זרקו אותו מבית החולים. היום כולם עושים את זה. בעבר נשים שהציעו צמחי מרפא נקראו מכשפות והועלו על מוקד. היום זה לא קורה. גם אותי אף אחד לא שרף. בסך הכל פיטרו אותי מהעבודה. מוצרט מת מפני שהקיזו לו דם והוא נפטר מאנמיה. פעם להקיז דם היה הדבר הכי לוהט. היום חלב זה דבר לוהט. בעוד 50 שנה אף אחד לא יאמין שכולם כאן שתו חלב".

אתה לא קיצוני מדי?
 "אני ילד טוב ירושלים. עובדה שרופאים שולחים אלי חולים במחלות הכי קשות מפני שהם רואים שאני מצליח לרפא אותם. אבל שאני לא אצעק? אני לא יכול לשתוק. הרוב הוא תמיד רוב שבטוח שהוא צודק, ורעיונות חדשים נכנסים בדם, יזע ודמעות. רק חבל שזה מתורגם לחולים ואת הרעיונות שלי פוטרים בכך שאני משוגע קיצוני".

איך ייראה בעיניך עולם אוטופי?
 "שני שלישים מהרופאים לא יהיו נחוצים. חולה יעבור קודם כל דרך מערכת של רפואה אלטרנטיבית. אנשים יאכלו ירקות ופירות ויהיו בריאים יותר מפני שהרופאים לא יצליחו להרוג אותם. תני לי מים נקיים, חיים שקטים ושלווים, ירקות ופירות, ואני יכול למות בגיל 120".



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> ילדים ומשפחה >> האיש שהזיז את הגבינה שלי