מחקר חדש מוצא: אסטרוגן טוב למוח


 

מחקר חדש מוצא: אסטרוגן טוב למוח

טיפול קצר טווח באסטרוגן, מעלה את מסת התאים האפורים במוח אצל נשים בגיל המעבר, תקופה בה המוח "עובד" הרבה יותר קשה כדי להתמקד במשימות זיכרון פשוטות עקב החוסר באסטרוגן

טיפול קצר טווח באסטרוגן, מעלה את מסת התאים האפורים במוח אצל נשים בגיל המעבר, תקופה בה המוח "עובד" הרבה יותר קשה כדי להתמקד במשימות זיכרון פשוטות עקב החוסר באסטרוגן. כך דיווחו חוקרים מאוניברסיטת ונדרבליט ואוניברסיטת ורמונט בכנס השנתי של החברה למדעי המוח, שנערך בוואשינגטון, ארה"ב.


 
במחקר שבחן את ערכו והשפעתו של הטיפול ההורמונאלי החליפי, השנוי במחלוקת מזה עשור, השתתפו 24 נשים בריאות לאחר הפסקת וסת. 12 מהן טופלו במינון סטנדרט יומי של אסטרוגן למשך 3 חודשים ו- 12 הנותרות נטלו תרופת פלצבו.
 
לאחר הטיפול הנשים עברו בדיקת MRI ובה, מצאו החוקרים, כי לטיפול ההורמונלי היתה השפעה משמעותית על מבנה המוח ועל העלאת מספר התאים האפורים באזור הקורטקס (קליפת המוח), האחראי לתשומת הלב ולמיקוד, לקבלת החלטות ולמרכז הזיכרון.
 
"ראינו הבדלים משמעותיים בצפיפות החומר האפור", אמר פול ניוהאוז, מנהל המרכז לרפואה קוגנטיבית באוניברסיטת ונדרבליט, שדיווח על תוצאות הקבוצה החוקרת. לדברי החוקרים, השינוי המוכח במבנה המוח הוא הוכחה שנשים צריכות לקחת טיפול באסטרוגן לטווח קצר, במטרה למנוע את ההתדרדרות המנטלית המאפיינת את תקופת גיל המעבר.
 
פרופ' ברי קפלן, יו"ר האגודה הישראלית לגיל המעבר: "כמובן שדרושים מחקרים נוספים על קבוצות נשים גדולות יותר, אולם זוהי פריצת דרך בהבנת חלק מההשפעה של החסר ההורמונלי בגיל המעבר על התפקוד הקוגניטיבי וההטבה המופיעה בעקבות טיפול הורמונלי, אפילו לטווח קצר".

 



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> ארץ ישראל >> מחקר חדש מוצא: אסטרוגן טוב למוח