שותים חלב בשבועות


 

 

 

שותים חלב בשבועות

התכונה הייחודית של הסעודה בשבועות - זה נוכחות של מוצרי חלב ודבש. המסורת הזו מבוססת על אחד מספרי התנ"ך - "שיר השירים", אשר מתאר את המורכבות והיופי של החיבור הפנימי של בורא העולם לעם היהודי.

בקהילות עם מסורות שונות ובמשפחות שונות – הארוחה היא שונה. יש כאלה שאוכלים את הארוחות החלביות בערב, בעוד אחרים - בבוקר, ואחרים מוסיפים ארוחה אחר הצהריים, לקראת סוף החג. אבל דבר אחד תמיד משותף – חייבים לאכול מוצרי חלב.

לכן, לקראת חג השבועות נדבר על החלב.

עוד מהילדות, אמא ואבא לימדו אותנו שחלב מאוד בריא. אבל כיום, יש דעות שאנשים בוגרים לא צריכים לשתות חלב - זה גורם להפרעות עיכול ומשפיע לרעה על הלב. במאמר זה, ננסה להבין מה נכון ומה מהם ספקולציות חסרות בסיס.

באופן כללי, חלב – זה מצרך חיוני, ואחד המקורות העיקריים של מיקרו-אלמנטים חשובים, זרחן וסידן - שבעזרתם השיניים והעצמות שלנו שומרים על חוזק ובריאות. יתר על כן, זרחן וסידן הם "חומרי בניה" של תאים במוח.
גם כן, החלב מכיל ויטמינים A, B, D, E. בנוסף, הוא מסייע לטיפול בכאב ראש – כי יש בו חומרים, שיכולים להפחית עוויתות ורגישות לכאב. אז אל תמהרו לקחת תרופות – תנסו לשתות כוס חלב חם.

המדענים מניו זילנד, משערים שלאחד החלבונים שנמצא בחלב – קזאין - יש השפעה שלילית על דפני העורקים. עם זאת, זו היתה רק השערה ללא הוכחה. בניגוד להם, התזונאים והרופאים ברוסיה, מאמינים שאנשים שסובלים ממחלות לב וכלי דם צריכים לצרוך חלב ומוצריו. וזה בשל העובדה, שהחלב מכיל אשלגן - והוא מסוגל לחזק את דפנות כלי הדם, לשפר את תפקוד הלב ולהוריד את לחץ הדם. לכן, מוצרי חלב מומלצים בעיקר לטיפול בלחץ דם גבוה.

אבל למה עדיין, עם כל המאפיינים החיוביים של החלב – הוא נחשב למזיק? בקשר לזה יש כמה מיתוסים. בואו נבדוק אותם, כדי להגיע לאמת. 


מיתוס 1.

בשל העובדה שהלקטוז אינו מתעכל כראוי, צריכת חלב יכולה לגרום לשלשולים, נפיחות והפרעות במערכת העיכול. כן, זה יכול לקרות. אבל רק לאותם אנשים שיש להם גורם גנטי, כלומר - לתושבי אפריקה, אסיה, דרום אמריקה ואירופה. לקטוז (סוכר החלב)  מתעכל לחלוטין אצל רוב תושבי בלארוס, רוסיה וצפון אירופה - ללא קשר לגיל. עם זאת, אם אתם נמצאים בקטגוריה של אנשים שאין להם ספיגה טובה של לקטוז - אל תתייאשו.  הכל ניתן לתיקון. אתם צריכים להתרגל לשתיית חלב בהדרגה – עם הוספה שלו לדייסה, לקפה או לתה.  והדרך הקלה ביותר - זה לעבור למוצרי חלב כמו – יוגורטים למיניהם.


מיתוס 2.

חלב משמין. זה יכול להיות אמת, תלוי מאיזה צד מסתכלים. אכן, אנשים יכולים להשמין בגלל השומן, אשר מצוי בחלב. כמובן, אם תקנו חלב עם 6% שומן - זה יכול לגרום לכם לעודף משקל מבלי שתרגישו בתועלת של החלב. לכן עדיף לקנות חלב עם 1 — 3 אחוז שומן .


מיתוס 3.

חלב יכול לגרום לאלרגיה. כן, יש אנשים שזה קורה אצלם. האלרגיה יכולה להתבטא בבחילות, הקאות, כתמים אדומים על הגוף וכו'. אנשים אלו, יצטרכו להוריד את החלב מהתפריט לגמרי. עם זאת, אלרגיה חריפה היא די נדירה.


עכשיו בואו נראה, איזה חלב הוא טוב יותר.

כמובן, הכי טוב זה חלב טרי מהפרה. אבל קצת קשה למצוא פרה בעיר. אבל אם כבר מצאתם חלב כזה – אל תשכחו תמיד להרתיח אותו לפני השתייה, כיוון שבחלב טרי יכולים להיות הרבה חיידקים מזיקים. וגם כן, חלב מבושל חם נספג טוב יותר.

חלב מהחנות עדיף לקנות מפוסטר. בגלל שחיי המדף שלו הם 4-6 ימים - עדיין נשארים בו החומרים החיוניים לגוף.

חלב עמיד עובר טיפול בחום גבוה מאוד, וגם יכול להיות עשוי מאבקת חלב - לכן הוויטמינים שנשארים בו - מעטים מאוד. אבל חיי המדף שלו הם כשלושה חודשים.

 

ובכן, תשתו חלב בריא, וחג שבועות שמח!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> חגים >> שותים חלב בשבועות