מיץ רימונים נלחם בסרטן השד


מיץ רימונים נלחם בסרטן השד

מיץ רימונים מונע התפשטות של סרטן שד גרורתי

תכונות נוגדות הסרטן של מיץ הרימונים ידועות כבר זמן רב. עם זאת, המחקר החדש שבוצע לאחרונה על ידי חוקרים מקליפורניה הראה לראשונה, שיכול להיות שהרימון יכול לשלוט על 3 תהליכים עיקריים, הקשורים להתפתחות הגרורות בסרטן השד. החוקרים ציינו שמיץ הרימונים "יכול להיות אמצעי יעיל למאבק בכל צורות של הסרטן".


נכון להיום, המדענים כבר זיהו את הציטוטוקסיות של מיץ הרימונים ביחס למספר סוגים של מושבות של תאים סרטניים. ממצאים אלה אושרו בניסויים על חיות מעבדה, שקיבלו תמצית רימונים דרך פה – המיץ  באמת עיכב את הצמיחה של גידולים סרטניים בריאות, במעי הגס, הערמונית והעור. תוצאות מדהימות גם הושגו במהלך 10 ניסויים קליניים של המכון הלאומי לבריאות (תשעה מהם התייחסו לסרטן הערמונית).

הצלחה קלינית הושגה בשלב השני של הניסויים הקשורים לטיפול בסרטן הערמונית: זמן ההכפלה של האנטיגן הספציפי של ערמונית אצל חולים שקיבלו תמצית רימון בצורת טבליות - גדלה באופן משמעותי. טבליה אחת כזו יכולה להיות שווה ל- 227 גר' של מיץ רימונים טבעי.

וכעת, נראה גם שמיץ הרימונים עשוי להיות יעיל לטיפול בסרטן השד.


תוצאות מדהימות בטיפול בסרטן השד!

המדענים מאוניברסיטת קליפורניה בריברסייד, השתמשו בשני ריכוזים שונים של מיץ רימונים (אחוז אחד וחמישה אחוזים) כדי להשפיע על שורות תאי ER חיוביות והן שליליות של סרטן השד ועל התאים הבריאים. התוצאות הראו שאחוז אחד של מיץ הפסיק לחלוטין את הצמיחה של התאים הסרטניים בשני המקרים, וחמישה אחוזים מהמיץ בלמו לחלוטין והרגו מספר גדול של תאים סרטניים.

דבר אפילו יותר חשוב – מיץ רימונים בריכוז של אחוז אחד גירה את האקספרסיה של הגנים (התהליך שבו מידע גנטי מומר ל- RNA או חלבון), אשר מעכבת את ההתפתחות של הגרורות. ראשית, תאים סרטניים נצמדים זה לזה וכבר לא מתפשטים לרקמות סמוכות. שנית – זה מדכא באופן משמעותי את הנדידה של התאים הסרטניים. שלישית - מפחית באופן משמעותי את האפשרות של חדירה של תאים סרטניים לעצמות (וכתוצאה מכך להיווצרות של גרורות בעצמות).

אבל המרשימה ביותר היא העובדה, שאף אחת מתופעות אלה לא נצפתה במקרים של תאי שד בריאים.


ההשפעה של מיץ רימונים מתחזקת, אם צורכים אותו יחד עם סויה.

להשיג ריכוז של אחוז אחד של מיץ רימונים, כמו במחקר הנ"ל - יכולה להיות משימה קשה. האישה שמשקלה כ- 75 ק"ג צריכה לשתות כל פעם 3 כוסות של מיץ. עם זאת, ההתקדמות בטיפול בסרטן הערמונית בעזרת כוס מיץ רימונים אחת ביום נותנת סיבה לקוות לתוצאות דומות בטיפול בסרטן השד.

אם תבחרו להשתמש במיץ רימונים בטיפול או במניעה של המחלה, הדרך טובה ביותר היא לשלב אותו עם סויה שמכילה גניסטאין, או תוספות מזון שמכילות אותו.

המחקרים שנעשו לאחרונה הראו, ששילוב של מיץ רימון וגניסטאין מעכב את הצמיחה והורג תאים סרטניים MCF-7 בצורה יותר טובה מאשר כל אחד בנפרד.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> מיץ רימונים נלחם בסרטן השד