מזונות שמסייעים למנוע סרטן



מזונות שמסייעים למנוע סרטן

התרופה הטובה ביותר לכל מחלה, כמו שאנחנו יודעים - היא מניעה, ותזונה נכונה ובריאה יכולה לעזור להילחם אפילו בהופעת סרטן. נהוג לחשוב, שסוגים רבים של סרטן ניתן למנוע בעזרת שינויים באורח החיים, ואחד מהם זה שינויים בתזונה. מחקרים גנטיים מראים, שנוגדי חמצון עוזרים לטפל ולמנוע סרטן, כך שזה לא יזיק להוסיף מזונות עשירים בנוגדים חמצון בתזונה היומית שלכם.

הנה רשימה של שישה מזונות שנלחמים בסרטן ועוזרים למנוע אותו:

1. שוקולד

שוקולד הוא מאוד מועיל לגוף - כל עוד אתם אוכלים את הסוג הנכון שלו. פולי קקאו עשירים בחומרים נוגדים חמצון, המנטרלים את הרדיקלים החופשיים. הפתרון הטוב ביותר - הוא להשתמש בכמות ממוצעת של שוקולד מריר או שוקולד תוצרת בית. ולבשל שוקולד בבית זו לא בעיה:

1 כוס שמן קוקוס או חמאה מומסת.

1/4 כוס סירופ מייפל או דבש.

1/4 כוס אבקת קקאו (לא מתוקה).

1/4 כוס חמאת בוטנים או קמח.

מערבב את החומרים, מוסיפים לפי הצורך יותר אבקת קקאו או סירופ, יוצקים את התערובת לתוך מכל, מכסים ומניחים במקרר למשך הלילה.


2. פירות יער

פירותי יער - זה אחד מהסוגים הפופולריים ביותר של מוצרים קטנים, שיכולים להילחם בסרטן. בעוד כל פירותי היער מכילים חומרים נוגדי חמצון, כמו גם ויטמינים וסיבים תזונתיים, ישנם סוגים מסוימים שפשוט אלופים במספר החומרים המועילים: למשל, אסאי, מכילים 25,000  יחידות ל-100 גרם. אבל במציאות, לא משנה אילו פירות יער תצרכו - לכולם יש השפעה חזקה במלחמה נגד הסרטן.


3. תה ירוק

משקה אמיתי של אריכות ימים – תה ירוק, על פי מחקרים רבים יכול למנוע ואף לעצור את התפתחות הסרטן. אחד המחקרים שנערכו על 40,000 יפנים – בהתחשב במינם, גילם ואורח חייהם מצא, ששתיית 5 כוסות תה ירוק ביום מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן הדם ב- 42 אחוז, ובסרטן הלימפה ב- 48 אחוזים. מאפיינים שימושיים נוספים של תה ירוק הם עזרה בירידה במשקל, מניעת מחלות לב, שליטה על רמות הכולסטרול והגנה מפני מחלות נוירולוגיות.


4. כורכום

תבלין זה זכה בתשומת לב רבה בזמן אחרון, ויש לזה סיבה טובה. תבלין זה נחקר לא רק בגלל שהוא מנקה רעלים ומאפשר למנוע מחלות ניווניות, אלא גם כי הוא מאוד חזק במלחמה בסרטן. נמצא כי הוא מפחית את גודל הגידולים ב- 81 אחוזים, וחוקרים מאוניברסיטת לוס אנג'לס אומרים שהוא אפילו מונע את התפתחות הסרטן. כדי לקבל את כל היתרונות של כורכום, ניתן לעשות איתו חליטת תה, להוסיף אותו בכל תבשיל המכיל ביצים או עדשים, למפזר מעל הבשר שמכינים על הגריל (זה יפחית את כמות החומרים המסרטנים שנוצרים במהלך בישול על הגריל).


5. פיסטוקים

לפיסטוקים יש את היכולת למנוע סוכרת, לספק הגנה כללית מפני רדיקלים חופשיים, למנוע מחלות לב, ואפילו להיאבק במחלת הסרטן. אגודה האמריקנית לחקר הסרטן פרסמה מחקר, אשר מצא שאנשים שצרכו 50 גרם של פיסטוק ביום במשך ארבעה שבועות, הגדילו באופן משמעותי את הרמה של גמא טוקופרול בגוף. זו צורה של הוויטמין E, והוא מספק הגנה מפני סרטן, בעיקר של ריאות.


6. שום

שום מכיל מימן גופרתי, וחוקרים מבית הספר לרפואה על שם אלברט איינשטיין קבעו, שהזרקה של מימן גופרתי לעכברים מנעה את הנזקים שמופיעים בעקבות התקף לב לשריר הלב. הם מאמינים שאותו רכיב יכול למנוע סרטן - בעיקר את סרטן הערמונית, סרטן השד והמעי. שום משמש כתיבול למאכלים רבים, כך שאתם יכולים ליהנות מכל היתרונות שלו, מבלי להוסיף אותו באופן ספציפי לתזונה.

אל תחכו – תוסיפו את המזונות המסייעים להילחם בסרטן לתזונה היומית שלכם עוד היום.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> מזונות שמסייעים למנוע סרטן