למה מופיעה עווית בעין?



למה מופיעה עווית בעין?

לפעמים נדמה, שבחיים אלו לעולם לא נוכל להישען לאחור ולהירגע – בבוקר אנו חייבים לקום מוקדם, בעבודה אנו מתמודדים עם מצבים מלחיצים, ולפעמים גם צריכים לעבוד שעות נוספות.

וכאשר אנו מגיעים הביתה – ההרגשה שלנו אינה משתפרת - מצד אחד הילדים צורחים, מצד שני – בני הזוג רוצים יחס ובטלוויזיה אין מה לראות... בסופו של דבר אנו הולכים לישון מאוחר בלילה וקמים בשעות בוקר המוקדמות כדי שהיום שהיה אתמול יחזור על עצמו...

לכן לא פלא, שלרבים מאיתנו מופיעים "טיקים" הקשורים לעצבים – מצבים בהם יש התכווצויות (עיוותים) בעין ימין או שמאל. בדרך כלל, אנחנו רק לפעמים מבחינים בעווית קלה, אך עם הזמן זה יתחיל להתגבר ולהפריע לנו – ההתכווצויות הללו לא רק מסיחות דעת, אלא גם מתחילות להרגיז. במקרה זה, אנו כבר מתחילים לשאול את עצמינו - מהו הגורם לטיקים האלה?

אבל קודם, בואו נענה על השאלה הזו: האם זה אפשרי לשלוט על תנועות השרירים באחד העפעפיים? למרבה הצער, אי אפשר לעשות זאת.
אגב, ההתכווצויות מופיעות כתוצאה מאימפולס כוזב, אשר גורם להתכווצות של שריר אחד או יותר. ואם בהתחלה הדבר מלווה בחוסר נוחות, אז כעבור זמן הטיק הזה יכול לגרום לכאב.

ובכן, הגורם העיקרי למחלה זו, כפי שכבר הבנו – זו נוירוזה. ואיך להיפטר מזה? תקבעו תור לרופא. סביר להניח, שהרופא פשוט ירשום לכם מספר תרופות (תרופות נוגדות דיכאון), אשר תצטרכו לשתות כדי לשפר את המצב הבריאותי. מעניין, כי שיטה זו של טיפול עוזרת ברוב המקרים. אך חשוב לקחת תרופות אשר אינן גורמות להתמכרות. ללא ביקור אצל רופא – אסור לקחת שום תרופה! והטיפול חייב להיות מבוקר. במקרים קשים המצב יכול לדרוש אפילו אשפוז.

ואנחנו נמשיך ונחקור את הסיבות לעווית בעין.
חלק מהרופאים טוענים, שהבעיה היא בחוסר בנאלי בשינה. כלומר, לאחר שתשנו כמה פעמים רצופים שנת לילה נורמלית – תוכלו פשוט לשכוח מהבעיה.

יכול להיות גם שהסיבה היא במאמץ של העיניים. זה קורה בדרך כלל משום שבילינו שעות מול המחשב או הטלביזיה.
בנוסף, אנשים המרכיבים עדשות מגע או משקפים גם יכולים לסבול מזה. כאן אפשר להמליץ על דבר אחד - - תנו יותר מנוחה לעיניים שלכם, וכאשר תוכלו – תעשו הפסקות קצרות – לדוגמה צאו החוצה אל האוויר הצח ל- 5 - 10 דקות.

כנ"ל לגבי יובש בעיניים, שמופיע כאשר אנו מבלים הרבה זמן מול מסך המחשב. הסיבה לכך היא שבזמן זה אנו ממצמצים הרבה פחות. מה שיעזור – זה שוב, המנוחה. אם אין באפשרותכם לצאת להתאוורר – נסו לפעמים להוריד את מבטכם מהמוניטור, להסתכל בחלון או לשוחח עם עמיתים.

הטיקים לעתים קרובות מלווים אנשים ששותים הרבה קפה, תה ומשקאות אלכוהוליים. נסו לוותר על כל זה ואחרי פרק זמן קצר העיוות ייפסק.

וכמובן, אנחנו לא יכולים לשכוח מהאלרגיה, אשר מתרחשת בדרך כלל באביב ובתחילת קיץ. אם יש לכם אלרגיות, אז הטיפול הוא ללכת לרופא מומחה ולקבל תרופות שיעזרו לכם.

אם יוצא, שההתכווצויות ממשיכות ללא הפסקה במשך כמה ימים – אל תחכו לשיפור - פשוט ישר תקבעו  תור לרופא, כי כמה שיותר זמן תמשכו עם זה – כך תזיקו יותר לבריאות שלכם. זכרו זאת ותהיו בריאים!

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> למה מופיעה עווית בעין?