הסיפורים המדהימים ביותר של השתלות איברים



הסיפורים המדהימים ביותר של השתלות איברים

1.

תושבת טורקיה, נוצלה לאחר שהשתילו לה כליה של המאהבת של בעלה. אחרי ארבע שנות נישואים, אחת הכליות של האישה הפסיקה לתפקד, והיא נאלצה לבלות שלוש ימים בשבוע בבית החולים. במהלך התקופה הזו, בעלה מצא לעצמו מאהבת, ולאחר מכן הביא אותה הביתה בתואנה שהיא הבייביסיטר החדשה של בנם של בני הזוג. הוא גם כן עמד על כך, שהיא תתרום את הכליה שלה לאשתו. לדברי האישה שניצלה - עכשיו הן מאוחדות לא רק על ידי בעלה, אלא גם על ידי הכליה.


2.

אוהד של מנצ'סטר יונייטד, הסכים להפוך לתורם תאים לאחיו, שהיה אוהד של מנצ'סטר סיטי. מרטין וורברטון הציע לאחיו, פול, לחתום על חוזה, שלפיו לאחר הניתוח הוא יהפוך לאוהד של מנצ'סטר יונייטד. פול, הסובל מסרטן הלימפה - ניצל.


3.

על מנת לשמור את ידה הקטועה של הבחורה, מנתחים סינים החליטו לתפור אותה אל רגלה. מינג לי איבדה את זרועה השמאלית, כאשר נפגע על ידי טרקטור בדרך לבית הספר. היד הייתה במצב חמור מכדי לתפור אותה למקומה מיד, והרופאים החליטו לשלב אותה לרגל. אחרי 3 חודשים, הרופאים החזירו אותה למקום. עכשיו מינג לי יכולה אפילו להזיז אותה.


4.

בשנת 2006, האיש שהיה הראשון בעולם, אשר עבר ניתוח להשתלת פין, כשבועיים לאחר הניתוח החליט להסיר אותו. הוא ואשתו היו מונעים על ידי העובדה, שיש להם בעיות פסיכולוגיות חמורות בגלל זה. בתחילה, האיש איבד את איבר מינו בתאונה ונותר עם 1 ס"מ, אשר איתו הוא לא יכל אפילו להתפנות.


5.

דן קוין מאילינוי, לא ידע דבר על מירה דה-לה-וגה, למעט העובדה שהיא היתה הקופאית החביבה עליו במכולת, בה הוא עשה קניות כבר יותר מ- 18 שנים. יום אחד הוא שם לב, שהיא נעשתה רזה מאוד, ושאל מה קרה. התברר שאחת הכליות שלה חדלה לתפקד, והיא הייתה על דיאליזה. האישה חשבה שהוא מתלוצץ, אך כאשר הכליה של אחותה לא התאימה – קוין התעקש לעבור בדיקות, ולמרבה הפלא, הכליה שלו התאימה למירה.


6.

ד"ר אלכסנדר קורוטס, גסטרואנטרולוג, הציל אישה חולה משלשולים זיהומיים, על ידי השתלת חיידקי הצואה של בעלה. הוא ערבב מדגם קטן של הצואה שלו עם מי מלח, ואז שפך את זה לתוך המעי הגס של האישה. השלשול נעלם באותו היום.


7.

שרה אוטסון, נולדה ללא רחם בשל מחלה גנטית נדירה, אך המנתחים השוודיים מצאו פתרון מוצלח לבעיה - אמא שלה תתרום את רחמה, כך שהבחורה תוכל ללדת. הניתוח מתוכנן לאביב של שנת 2012, ונקווה שהוא יצליח.


8.

רופא אחד מלונג איילנד, התגרש מאשתו בגלל שהיא בגדה בו, והחליט לקחת בחזרה את המתנה שהוא נתן לה לפני 8 שנים - את כלייתו. הוא הגיש תביעה, שבה הוא דרש להחזיר לו את הכליה, או לשלם לו פיצויים בסך 1.5 מיליון דולר.


9.

רופאים אוסטרלים אומרים, שדמי לי-ברנן – זה נס אמיתי. היא האדם הראשון בעולם, אשר סוג הדם שלה השתנה לאחר ההשתלה. לאחר שווירוס הרס את הכבד שלה, הרופאים השתילו לה כבד של תורם. לאחר ניתוח שנמשך 10 שעות, לדמי נתנו תרופות לדיכוי המערכת החיסונית, כדי שהגוף לא ידחה את האיבר. תשעה חודשים לאחר מכן, תדהמת הרופאים לא ידעה גבולות, כאשר הם גילו שה- RH Factor של האישה השתנה משלילי לחיובי, והפך לזהה לזה של בעל הכבד.


10.

ב- 16 שנות חייה של דבי וורד, היא הספיקה להחליף 3 לבבות. את ההשתלה הראשונה שלה היא עברה בגיל 15 חודשים, כי לליבה היה חסר שסתום. אחרי 10 שנים, לבה החל להיכשל, והוחלט להשתיל לה לב חדש בגיל 15.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> הסיפורים המדהימים ביותר של השתלות איברים