מוצרי דבש - האנטיביוטיקה של הטבע


 

מוצרי דבש - האנטיביוטיקה של הטבע

הרצל אבידור

הדבוראים מאחלים לכולם חורף בריא וחמים ומציעים שלל סוגי דבש איכותיים שניתן לרכוש ישירות מהם  


 
באופן מפתיע החורף הישראלי המנומנם הגיח השנה מוקדם משנתו ובעוצמה מרגשת. יחד עם הימים הגשומים, עמוסי הבקרים והרעמים, הגיעו השנה מוקדם גם תופעות הלוואי של החורף - הצינון, השיעול והשפעת. לפני שממהרים להכניס לגוף תרופות וכימיקלים וכדי לחזק את המערכת החיסונית,
הרצל אבידור, מנכ"ל מועצת הדבש מציע לחיזוק הגוף בחורף, את התרופה הטבעית - דבש ישראלי איכותי:

· הדבש הינו האנטיביוטיקה של הטבע - הוא מכיל חומרים אנטי-בקטריאליים המחזקים את המערכת החיסונית של גופינו וכמו כן, הינו בעל ריכוז גבוה של חומרים נוגדי חמצון המסייעים במניעת סרטן ומחלות לב. לא צריך לחכות לנזלת ולשיעול כדי להתחיל לחזק את המערכת החיסונית ובמיוחד בחורף. מומלץ לאכול כף דבש ביום.

· לעיתים רבות, הישורת האחרונה של הצינון הינה שיעול טורדני שמסרב לעבור, כדי להקל ולסיים עם השיעול את הרומן, כדאי להכין סירופ טבעי:

פורסים בצל גדול לרצועות דקות, מכניסים את הרצועות לכוס עמוקה ומוסיפים מעל 4-5 כפות דבש ישראלי איכותי. מכסים את הכוס בצלחת ומניחים למשך 3-4 שעות, עד שבתחתית הכוס נוצרת שכבה של סירופ. את הסירופ מומלץ לשתות כמה שיותר פעמים ביום. הקלה מובטחת.

· דלקת גרון נפוצה מאוד בחורף, הקור משפיע ומתחילים לחוש מועקה וכאב בכל בליעה. לטיפול בדלקת גרון או מומלץ לשתות כף דבש מעורבבת עם לימון סחוט. השילוב בין השניים נלחם בחיידקי הדלקת ומקל על הכאבים.

· כמו כן, אכילת כפית דבש או מזוון מלכות, יכולה להקל על הבליעה בעת כאבי הגרון ובאופן כללי מחזקת את הגוף.

· על הצינון מומלץ להקל בעזרת חליטת דבש, ג'ינג'ר ושום. שתיית החליטה בכל בוקר תעזור להקל על המצונן ולהחלמתו.

· במקרה שהרוח הקרה ייבשה את השפתיים, מומלץ למרוח מעט דבש על השפתיים הסדוקות ולהמתין 20 דק' בלי להתפתות ולאכול את הדבש. הדבש מרכך את השפתיים ומקל על היובש.

מנתוני מועצת הדבש עולה, כי בישראל כיום 500 דבוראים המטפלים ב-100,000 כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ. 60,000 כוורות משמשות להאבקת גידולים חקלאיים כגון: שקדים, שזיפים, אבוקדו, אבטיחים, ועוד רבים. כוורת הדבורים הישראלית מייצרת בממוצע 35 ק"ג דבש בשנה, והישראלי צורך בממוצע חצי ק"ג דבש בשנה.


הרצל אבידור: "הדבוראים ואנוכי מאחלים לכם חורף בריא וחמים ומציעים שלל סוגי דבש איכותיים שניתן לרכוש ישירות מהם. לפרטים נוספים אפשר ומומלץ להיכנס לאתר מועצת הדבש".

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> מוצרי דבש - האנטיביוטיקה של הטבע