מחקר: אין קשר בין ציסטות בשחלות לסרטן


 

מחקר: אין קשר בין ציסטות בשחלות לסרטן

מאת: ד"ר עמית עקירוב, דוקטורס
 
בניגוד להנחות הקודמות, מחקר חדש מצא כי אין קשר בין ציסטות בשחלות אצל נשים בגיל המעבר לסרטן השחלות, סרטן השד או סרטן רירית הרחם

דרוש מעקב ממושך יותר במטרה לאשר באופן חד-משמעי את הממצאים

ציסטות בשחלות אינן נדירות, אך לעתים קרובות הנשים אינן מבינות את המשמעות של הממצא. במאמר חדש שפורסם בכתב העת BJOG מדווחים חוקרים כי ציסטות בשחלות בנשים לאחר-מנופאוזה אינן מלוות בסיכון מוגבר לסרטן שחלות, סרטן שד, או סרטן רירית הרחם.

עם זאת, דרוש מעקב ממושך יותר במטרה לאשר באופן חד-משמעי את הממצאים.

החוקרים התבססו על נתוני מחקר בריטי שנערך בקרב למעלה מ-200,000 נשים. כמחצית מהנשים עברו בדיקות אולטרה-סאונד תקופתיות – בשנה הראשונה אובחנו בבדיקות אולטרה-סאונד כ-1,200 נשים עם ציסטות בשחלות וב-22,000 נשים בדיקת השחלות הייתה תקינה לחלוטין.



הבדל שאינו מובהק סטטיסטית

אין קשר בין זיהוי ציסטות לסיכון מוגבר לסרטן שחלות פולשני או גידולים ממאירים התלויים בהורמונים

לאחר כשש שנים, אובחן סרטן שחלות אצל 4 נשים שאובחנו עם ציסטות בשחלות ואצל 32 נשים עם שחלות תקינות, כאשר ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית. החוקרים גם לא מצאו הבדלים מובהקים סטטיסטית בסיכון לסרטן שד או סרטן רירית הרחם ושיעור המחלה בקרב נשים עם ציסטות היה דומה לשיעור המקרים הצפוי בגיל זה בבריטניה.

החוקרים סבורים כי מהנתונים עולה כי אין קשר בין זיהוי ציסטות בבדיקות אולטרה-סאונד בנשים לאחר-מנופאוזה לסיכון מוגבר לסרטן שחלות פולשני או גידולים ממאירים התלויים בהורמונים, דוגמת סרטן שד וסרטן רירית הרחם.



מקור הכתבה: http://health.walla.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> מחקר: אין קשר בין ציסטות בשחלות לסרטן