הקשר בין מנועי דיזל והתקפי לב


 

הקשר בין מנועי דיזל והתקפי לב


במחקר חדש שפורסם באוניברסיטת אדינובורו סקוטלנד, מצאו כי בפליטת גז של מנוע דיזל יוצאים חלקיקים כימיקליים מסוכנים שעלולים לגרום לנזק במערכת הלב והריאות ולקבל התקף לב.

אותם אדי פליטה שיוצאים ממערכת הגז של המנוע פוגעים במערכת הדם ועלולים לסתום עורקים וכתוצאה מכך יגרם התקף לב חמור. חוקרי האוניברסיטה בשיתוף עם מכון הלב באנגליה עשו ניסוי על כמה מתנדבים ששאפו את אותו פליטת גז במשך תקופה וגילו איך הם מגיבים לגזים שנמצאים בדיזל לבין גזים שיוצאים במערכת פליטה שיש בה פילטרים, מסננים.

הגז עצמו לא רעיל אלא אותם חלקים קטנים מקרוסקופיים שהם אלא שגורמים לצרות במערכת הלב. בממצאים שבדקו בין היתר גילו במתנדבים פגיעה חמורה במערכת הדם, סתימות בדפנות העורקים והורידים, זרימה לא סדירה של הדם ועוד. רוב הזיהום מצטבר בתוך העיר כאשר שם יש את ריכוז הרכבים ופליטות הגז הרבים, אז מה עושים גרים מחוץ לעיר?

ההמלצה של הרופאים היא לאנשים הסובלים מליקוי בלב וקשיי נשימה, מומלץ להם לא להסתובב באזורים הומי תנועה. באירופה רכבים עם מנועי דיזל הרבה יותר פופולאריים ממכוניות עם מנוע בנזין זאת בגלל שצריכת הדלק טובה יותר, ופליטת ה CO2 נמוכה מאוד מה שמעניק הטבה במיסוי, כיום יצרניות הרכבים מנסים לגבור על פליטות הגז ע"י מערכות סינון מתוחכמות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> הקשר בין מנועי דיזל והתקפי לב