דרכים טבעיות לטיפול בשפעת


 

דרכים טבעיות לטיפול בשפעת

אנטיביוטיקה היא לא תרופה לשפעת! ישנם טיפולים טבעיים רבים שכדאי לכם לנסות לפני שאתם פונים ליטול אנטיביוטיקה, למשל: תזונה מתאימה, צמחי מרפא וטיפולים אלטרנטיביים שונים

מאת: ד"ר ג`יימס באלך וד"ר מארק סטנגלר

מתוך האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי
 
 

רוב האנשים, כאשר הם חולים בשפעת, נוטלים אנטיביוטיקה בהמלצת הרופא, נחים מעט וממהרים לשוב לעבודה ולחיים הרגילים.

זוהי טעות!

המנוחה חיונית ביותר לתהליך ההחלמה. עם הופעת השפעת עליכם להיכנס למיטה ולהישאר בה מספר ימים או אפילו שבוע, אם יש בכך צורך. אם תתישו את עצמכם במהלך המחלה, אתם עלולים ללקות בזיהום משני, כמו דלקת ריאות. עליכם לשתות הרבה, לאכול מעט, ולטפל בעצמכם היטב.

והכי חשוב - לא כדאי לכם ליטול אנטיביוטיקה - היא מזיקה כאשר נוטלים אותה בתדירות גבוהה. נסו לעבור את המחלה בלעדיה.

הגורם העיקרי לשפעת הוא היחלשות המערכת החיסונית: כאשר המערכת החיסונית שלכם נחלשת - בעקבות עבודה מאומצת, מתח נפשי, תזונה לקויה או מחלה כלשהי - הסבירות שלכם ללקות בשפעת גבוהה יותר. חשוב לזכור כי השפעת, כמו ההצטננות הפשוטה, פועלת כאמצעי לסילוק רעלים מהגוף.

 

תזונה נכונה בזמן מחלת השפעת

 

כאשר אדם לוקה בשפעת, הוא נכנס בעל כורחו לתהליך של ניקוי הגוף מרעלים, מאחר שהוא כמעט אינו מסוגל לאכול. תזונה המורכבת בעיקר מנוזלים וממאכלים קלים, תסייע בניקוי הגוף מרעלים. כשאתם חולים בשפעת אכלו ארוחות קלות כדי לאפשר לגופכם להתמקד בתהליך ההחלמה ולא בתהליך העיכול.

 

במהלך 2-4 הימים הראשונים של המחלה,

כשאתם מרגישים רע, התזונה שלכם צריכה להיות מורכבת בעיקר מנוזלים כמו מים נקיים, מרקים חמים, מיצים מירקות עליים ותה מחליטת צמחי מרפא. נוזלים אלה יסייעו בניקוי הגוף מרעלים.

אם יש לכם תיאבון, כדאי לכם לאכול מגוון של פירות, במיוחד פירות הדר ופירות יער. פירות אלה עשירים בוויטמין C ובביופלבונואידים, הממריצים את ייצור תאי הדם הלבנים.

 

לאחר שהשלב החריף של השפעת חולף,

המשיכו לשתות נוזלים ולאכול פירות, אולם הוסיפו לתזונתכם גם סלטים - רצוי מירקות עליים, ירקות מאודים או מבושלים מעט ודגנים מלאים. אם קיבתכם תוכל לשאת זאת, אכלו אגוזים, שהם מקור מצוין לאבץ - מינרל שתורם לחיזוק המערכת החיסונית. אולם אם תאבונכם עדיין לא שב לאיתנו, אל תכריחו את עצמכם לאכול. המשיכו לצרוך נוזלים עד שתתחילו שוב לחוש רעב.

רסק או מיץ תפוחי עץ מחוממים עשויים להרגיע אתכם ולספק לגופכם מלאי של ויטמין C. שימו לב שלא לחמם יתר על המידה ולא להרתיח את הרסק או את המיץ, משום שאז הם יאבדו חלק מערכם התזונתי.

גם מרקי ירקות, מרקי עוף או מרקי בשר בקר רזה מומלצים, וכמו כן תה מצמחי מרפא. הרבו באכילת זנגביל, בצל ושום. תוכלו להוסיף אחד מאלה או את כולם למרק עוף או למרק מיסו.

הקפידו לשתות כמות מספקת של נוזלים.

 

שתו כמות גדולה של מים נקיים ומשקאות אחרים, כדי לנקות את גופכם מרעלים ולהישמר מפני התייבשות של מערכת הנשימה. מים חמים המכילים לימון, דבש וקינמון, הם תרופה מסורתית לטיפול בהצטננות. שתו כוס של משקה כזה מדי שעתיים כדי להרגיע את כאבי הגרון והחזה, למנוע הצטברות של ליחה ולעודד הזעה שתנקה את הגוף מרעלים.

 

מזונות שיש להימנע מהם בזמן שפעת:

 

בתקופת המחלה הימנעו מצריכת חלב ומוצרי חלב ומוצרים המכילים סוכר לבן. מזונות אלה גורמים להצטברות נוספת של ליחה ומקשים על הגוף להיפטר מהנגיף. לסוכר לבן יש השפעה שלילית נוספת - הוא מחליש את תפקוד המערכת החיסונית. קפאין מדלדל את מאגרי האבץ בגוף. מינרל זה הכרחי לצורך ריפוי הגוף. הימנעו מצריכת קפה, תה שחור ושוקולד, עד חלוף השפעת.

 

שבעת מרשמי-על לטיפול בשפעת
 

טיפולים טבעיים לשפעת

 


עיסוי

עיסוי יכול לפרק את הרעלים שנותרו בגוף, להרפות את השרירים שהתכווצו ולסייע לכם ליצור קשר מחודש עם גופכם. אם אתם סובלים משיעול מתמשך לאחר מחלת שפעת, עיסוי בתנועות טפיחה עשוי לסייע בפירוק הליחה. תנועות הטפיחה מתאימות במיוחד לאנשים חזקים ובריאים.

רפלקסולוגיה

בעמודים 1029-1030 באנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי תמצאו מידע על אזורי הרפלקסולוגיה וכיצד ניתן להפעיל אותם. עסו את האזורים המייצגים את החזה, הריאות, המעיים, הסרעפת, מערכת הלימפה וכל בלוטות הגוף. אם השפעת שלכם מלווה בכאב גרון, עסו גם את האזור המייצג את הצוואר.לפתיחה של סינוסים גדושים, עסו את כף הרגל כולה.

ארומתרפיה
הוסיפו כל אחד מהשמנים הבאים למי האמבט או למכשיר לשאיפת אדים:

- הוסיפו את שמן עץ התה כדי להילחם בזיהומים.

- השתמשו בשמן הלבנדר כדי לחזק את המערכת החיסונית ולהקל עליכם את השינה.

- הוסיפו את שמני האקליפטוס והמנטה - כל אחד בנפרד או שניהם ביחד - למי האמבט, למפיץ האדים או
למכשיר לשאיפת אדים (אינהלציה) כדי להפיג גודש.

הפגת מתחים

אם מתחים נפשיים כרוניים גורמים לכם להיות מועדים ללקות בשפעת ובזיהומים אחרים בדרכי הנשימה העליונות, הקפידו להקדיש מעט זמן בכל יום כדי לנתק עצמכם ממצבים מעוררי מתח. טיפול במתחים נפשיים על בסיס קבוע עשוי אף לסייע לכם להתמודד טוב יותר ובצורה רגועה יותר עם מצבים קשים שיתעוררו בעתיד.

גם פעילות גופנית יומיומית, גישה חיובית לחיים ודמיון מודרך עשויים לשפר את התפקוד החיסוני ואף לסייע במניעת ההידבקות בשפעת.

 

 

 



מקור הכתבה: www.focus.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> דרכים טבעיות לטיפול בשפעת