הפתרון לבעיית ההשמנה


 

הפתרון לבעיית ההשמנה

המיתוס: דיאטת דלת קלוריות היא הפתרון האמיתי לבעיית ההשמנה. האמת: טעות!


מאת: ד"ר ג'ואל פורמן
מתוך הספר לאכול כדי לחיות

 
מדידת גודל המנות והקטנת הצריכה הקלורית, האופייניות לתהליך הדיאטה, רק מחמירות את בעיית ההשמנה ואינן מובילות להפחתת משקל ארוכת טווח. דיאטה כזו גורמת להאטה זמנית של חילוף החומרים שלכם, וכתוצאה מכך, סביר להניח שתוסיפו לעצמכם משקל רב יותר ממה שהפחתתם. בסופו של דבר, תהיו שמנים וכבדים יותר ממה שהייתם לפני שהתחלתם לעשות את הדיאטה. המעגל החוזר הזה גורם לרבים לומר בייאוש: "כבר ניסיתי הכול ושום דבר לא מצליח. הכול בגלל הגנים. זה אבוד מראש."


 
האם אתם יודעים מדוע דיאטה דלת קלוריות אינה הפתרון האמיתי לבעיית ההשמנה? הסיבה אמנם פשוטה, אך רבים אינה מודעים לחשיבותה: בקרב רוב האנשים, הסיבה למשקל העודף אינה כמות המזון שהם אוכלים, כי אם האיכות שלו. במילים אחרות, חשוב יותר מה אתם אוכלים, מאשר כמה אתם אוכלים.
 
ההנחה שאנשים משמינים בגלל שהם אוכלים כמות גדולה של מזון, אינה אלא מיתוס שגוי. אכילת כמויות גדולות של מזונות איכותיים, היא, בעצם, המפתח להצלחה. רוב האנשים משמינים לא בגלל שהם אוכלים הרבה, כי אם בגלל שהם צורכים אחוז גבוה של קלוריות שמקורן בשומן, בפחמימות מעובדות ובמזון דל ברכיבים תזונתיים. דיאטה דלה ברכיבים תזונתיים מהווה מצע גידול אידיאלי למחלות.
 
אם תקפידו על דיאטה עשירה ברכיבים תזונתיים, תוכלו להגיע למשקל תקין, בלי קשר לקצב חילוף החומרים ולנטיות הגנטיות שלכם. העובדה שרוב האוכלוסייה בארה"ב סובלת מהשמנת יתר, מעידה על כך שהבעיה אינה נובעת מסיבות גנטיות בלבד. למרות שהגנים שלנו ממלאים תפקיד חשוב בתהליך, המפתח טמון בפעילות גופנית סדירה ובבחירות תזונתיות נבונות.
 
כל עוד תאכלו מזונות שומניים ופחמימות מעובדות, לא תוכלו להפחית משקל בצורה בריאה ויעילה. למעשה, הצירוף הקטלני של חוסר פעילות גופנית יחד עם תזונה דלה בסיבים ועתירה בשומנים, הוא הגורם העיקרי למגפת ההשמנה במדינות המערב.

 



מקור הכתבה: www.focus.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> הפתרון לבעיית ההשמנה