סלולרי מסוכן לבריאות של ילדים


 

סלולרי מסוכן לבריאות של ילדים

על פי הצהרת ארגון הבריאות הבינלאומית קרוב לבדי שיש קשר בין מכשירים סלולריים ומחלת הסרטן, לכן החליטו לשקול את שימוש המכשירים בקרב ילדים, כדי שיהיו כמה שפחות חשופים לקרינה ומחלות מסרטנות, ישנם מדינות שאוסרות את השימוש במכשיר סלולרי עד גיל 8, זה לא חדש שכול העסק הסלולרי עלול לגרום למחלות סרטן לכן מנסים לשקול את המצב להפחית גם כאן בישראל את השימוש, למרות שמכשיר שהוא לא פעיל לא גורם  שלום נזק.

 פרופסור איתמר גרוטו התייחס לזה שישראל כבר מקדימה את הארגון הבינלאומי בנושא הזה ומשרד הבריאות כבר אימץ כמה הנחיות בינלאומיות בנושא זה. צריך רק לעודד מחקרים נוספים ושכול קידום טכנולוגי יעבור דרך בדיקה של משרד הבריאות. ישנם מחקרים שאומרים שאסור לתת לילדים אפילו לשחק במכשיר סלולרי, השימוש במכשירים עלול לגרום לגידולים בבלוטות הרוק וזאת לאנשים שמדברים הרבה ומאריכים בשיחות שלהם.

 ישנם גם אלו שגרים באזורים פחותים אנטנות, שם גוברת פליטת הקרינה מהמכשיר. איך להימנע מחשיפה רבה לקרינה ישנם כמה אפשרויות, עדיף להשתמש ברמקול של המכשיר, או בדיבורית שהיא לא אלחוטית, להרחיק כמה שיותר את הטלפון מהגוף, עדיף לא לשאת אותו על הגוף, באזורים בהן הקליטה חלשה ומספר האנטנות מועט עדיף לדבר כמה שפחות.


מנגד טוען פרופסור איתן פרידמן ראש המחלקה האונקולוגית בבית החולים שיבא בתל השומר, שאין כול קשר למכשיר סלולארי וקרינה זה לא מדויק ממחקרים שעשו וזה לא פוגע ב DNA או לשינויים מולקולאריים בגוף, לעומת זאת פצצה אטומית או עישון כן פוגעים מכוון שיש היגיון ביולוגי בנושא הזה וישנם גם עדויות רבות.

 



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> סלולרי מסוכן לבריאות של ילדים