פרחים לרפואה


 

פרחים לרפואה

מאז ומתמיד עשו בני האדם שימוש בתכונותיהם הרפואיות של פרחים. הידע על פרחים לרפואה היה נצבר בעיקר אצל מי שהיו אמונים על הריפוי כאשר בתרבויות רבות היו אלה דווקא נשים. בנות היו לומדות מאמותיהן ומוסיפות ידע שצברו מניסיון במהלך חייהן שלהן. בתקופות מאוחרות יותר החלו לתעד ידע זה, אצל הסינים למשל הפך נושא פרחים לרפואה למדע ממש.

השימוש בפרחים וצמחים בכלל ברפואה נעשה באמצעות מיצויים לכדי תמצית נוזלית או משחה, הרחתם, לעיסתם, בליעתם, הנחתם על גבי המקום הפגוע ועוד. צמחי מרפא רבים יעילים לטיפול במגוון מצבים רפואיים.

למרבה הצער בתרבות המערבית המודרנית פנתה תחילה הרפואה עורף לפרחים והעדיפה על פניהם תרופות שיוצרו במעבדות מכימיקלים מעשה ידי אדם. אמנם תרופות מודרניות רבות הינן יעילות ובעיקר חזקות לעיתים עשרות מונים מתרופות טבעיות אך נראה כי במכלול הדברים יש יתרונות לרפואה טבעית הנוטה להיות רפואה מונעת ולא רק טיפולית.  

מאז אמצע שנות השמונים אנו עדים לחזרה הולכת וגוברת של פרחים לרפואה אל תוך השיח והפרקטיקה המדיצינית. אולי לשימוש המוכר ביותר הנעשה בפרחים לצרכי רפואה זוכים "פרחי באך", מדובר בתמציות הומיאופתיות (מדוללות עד כדי שלמעשה לא נותר דבר מן המיצוי של הפרח / הצמח).
תמציות פרחי באך מיוצרות תוך שימוש ב38 פרחים וצמחים שנחקרו על ידי הרופא ריצ'רד באך. עבור כל מקרה לגופו מכינים תרופה מעורבבת ממספר תמציות הנרקחת על ידי מי שיש בידיו את הידע וערכת תמציות.

להלן מספר פרחים לרפואה והשימוש שניתן לעשות בהם :


פרח הבגוניה – יעיל לעידוד זרימת דם תקינה, סילוק רעלים מן הגוף וטיפול בכוויות ופגיעות אחרות בעור.

פרח הקלנדולה – יעיל להקלה על כאבי מחזור, כאבי גרון. מסייע להחלמה מהירה של פצעים וחבורות.

פרחי הפרג – יעילים לטיפול בנדודי שינה, חרדות וכן כאבי מחזור.

פרח הכריזנטמה – משקה מפרח זה יעיל לטיפול בהצטננות ובכאבי ראש. מיצוי של הפרח יעיל לסייע בהחלמה של דלקות עיניים והפחתת לחץ דם.

שן הארי – יעיל לטיפול באנמיה ובהפחתת מתח וחרדות. יעיל גם לסילוק רעלים מן הדם. dandelion 

ישנם עוד פרחים לרפואה רבים, ביניהם החמנית, הורד, פרחי הדקל, האזוב, כובע הנזיר ועוד ועוד.

הידע המאפשר ניצול תכונותיהם הרפואיות של פרחים כאלה מתחיל להיות שוב נפוץ יותר ויותר גם בקרב תרבות המערב. למרות החזרה לשימוש במגוון פרחים לרפואה כיום עדיין נעזרים בהם כמעט אך ורק במסגרת רפואה משלימה.

השוואת מחירי פרחים בכל הארץ!!

 



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il